שתף קטע נבחר

פסטיבל חוצה גבולות לתרבות מונגשת

ילדים ובוגרים עם וללא מוגבלויות מישראל וממדינות באיזור, יגיעו לכפר סבא במסגרת פסטיבל מיוחד בחול המועד סוכות - לחוויית תרבות משותפת. הפסטיבל, בשיתוף עמותת "תו המשווה" והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, יכלול הצגות, מופעים וסדנאות המונגשים גם לשפת הסימנים ומתורגמים לערבית

בחול המועד סוכות יתקיים בקריית ספיר ובהיכל התרבות העירוני בכפר סבא פסטיבל ייחודי במינו – פסטיבל תרבות מונגשת, במסגרתו הוזמנו לעיר עשרות ילדים עם מוגבלויות והוריהם מישראל ומדינות האיזור.

 

מטרת הפסטיבל, המתקיים ביוזמת עמותת "תו המשווה" ובשיתוף המשרד לשיתוף פעולה אזורי, להפגיש ילדים ובוגרים עם ובלי מוגבלויות, לחוויית תרבות משותפת. בפסטיבל מופעים מוזיקליים, הצגות וסדנאות בעברית ובערבית, ולהם ערך משותף - קבלת האחר והנאה מהשונה. הכניסה לפעילויות בחינם (או בתשלום סמלי) – בהרשמה מראש.

 

שחקן עומד נרגש עח הבמה  (צילום: יואל לוי)
"במסגרת הפסטיבל הוזמנו לעיר עשרות ילדים עם מוגבלויות והוריהם מישראל ומדינות האיזור"(צילום: יואל לוי)

 

במסגרת האירוע יתרמו 50 מכשירי שמיעה לילדים כבדי שמיעה ומעוטי יכולת באדיבות "מדטון-הדים", כולל תהליך התאמה מקצועי על-ידי קלינאיות תקשורת.

 

הפסטיבל, שיתקיים ביום שלישי, 15.10 (חול המועד סוכות) יכלול בנוסף להצגות לילדים, גם תזמורת על גלגלים – במסגרתה הופכים אופניים וכיסאות גלגלים לנכים לכלי נגינה - כיתות אמן, מופע חגיגי משותף בשילוב רקדני דבקה, ומופע של הזמרת והיוצרת רוני גינוסר, המשתפת חוויות מחייה על הספקטרום האוטיסטי.

 

מיצג מיוחד של אנשים שמנגנים על גלגלים ()
"תזמורת על גלגלים – במסגרתה הופכים אופניים וכיסאות גלגלים לנכים לכלי נגינה"

 

הפסטיבל יסתיים במופע פתוח לקהל (בעלות סמלית של 20 שקלים) - "נוגעים בצלילים עם בטהובן" - הצגה מוזיקלית פורצת דרך, זוכת פרס נגישות ישראל לשנת 2018. ההצגה, שנוצרה בהשראתם של ילדים כבדי שמיעה, מתאימה לכל הילדים.

 

לייצר גשר בין אנשים ותרבויות

באמצעות טכנולוגיה ייחודית, הילדים רואים ואף מרגישים את צלילי תזמורת "סימפונט רעננה" המנגנת על הבמה. ההצגה מבוססת על סיפור חייו של בטהובן, שלמרות חירשותו המשיך לכתוב יצירות מופת. סיפור על חברות, עזרה הדדית, ועל עוצמת הרוח האנושית ויכולה לגבור על מגבלות הגוף. המופעים יתורגמו לערבית ולשפת הסימנים.

 

בשאיפה לייצר גשר בין אנשים ותרבויות, מוזיקאים מקונסרבטוריון כפר-סבא, מחברון, ונגנים מובילים מהאקדמיה למוזיקה מהמזרח בצפת "מקאמאת", ישתפו פעולה במופע משותף וחגיגי של מוזיקה ערבית ויהודית, בשילוב רקדני דבקה מחברון.

 

שחקן עומד נרגש עח הבמה  (צילום: יואל לוי)
"ניצור לכמה שעות מקום יפה ומהנה, בו האחר הוא חבר"(צילום: יואל לוי)

 

"חלמנו ליצור פסטיבל לתרבות מונגשת לכל המשפחה, המפגיש בין אנשים עם וללא מוגבלויות, לחוויית יצירה משותפת - והנה זה קורה", משתפת רינת אבישר, מנכ"לית עמותת 'תו המשווה'. "זו הזדמנות להודות מקרב לב לשותפים הנפלאים שמאפשרים את קיום הפסטיבל: ראש העיר כפר סבא רפי סער, עיריית כפר סבא, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, מפעל הפיס, מקדונלד'ס ו'מדטון-הדים'. בקרוב נגשים חלום וניצור לכמה שעות מקום יפה ומהנה, בו האחר הוא חבר".

 

 

להזמנות בטלפון : 6775*

דמי רישום: "קשת שקופה" 10 שקלים, "נוגעים בצלילים עם בטהובן" 20 שקלים. 

להצגות ילדים ותזמורת הגלגלים רישום באתר ללא עלות במלאי מוגבל.

לפרטים בטלפון: תו המשווה 077-6161618

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים