שתף קטע נבחר

איך מתמודדות משפחות עם צרכים מיוחדים?

"יש ילדים, בפרט בספקטרום האוטיסטים, שהחיים שלהם קשורים מאוד למשמעת, וכשהשגרה הזאת מופרת הילדים האלו מתנהגים באופן לא רגיל, ואז יש קושי מאוד מאוד גדול להורים, לאחים ולמשפחה להכיל את הילד. יוסי בר, סמנכ״ל ״צהר הלב״, רשת מוסדות חינוך מיוחד, בריאיון באולפן ynet. צפו

צפו בריאיון באולפן עם יוסי בר, סמנכ״ל ״צהר הלב״:

 

"בגדול קשה מאוד להתמודד עם ילד עם צרכים מיוחדים שנמצא בבית" מסביר יוסי בר, סמנכ״ל ״צהר הלב״, רשת מוסדות חינוך מיוחד, בראיון באולפן ynet.

 

 

 "הילד רגיל לשגרה מסוימת, יש ילדים בפרט בספקטרום האוטיסטים, שהחיים שלהם קשורים מאוד למשמעת וכשהשגרה הזאת מופרת הילדים האלו מתנהגים באופן לא רגיל ואז יש קושי מאוד מאוד גדול להורים, לאחים ולמשפחה להכיל את הילד בתקופה הקשה הזו".

 

"לתת משקל שונה לילדים עם הצרכים המיוחדים"

בר מצפה מהמדינה שתאפשר לעובדי ההוראה להמשיך לקיים למידה מרחוק. "בזמן שהילדים נמצאים בבית וההורים אובדי עצות שיהיה מישהו מוכר שמנחם ומרגיע, יש גם ילדים שמטופלים בפיזיותרפיה בקלינאי תקשורת שיכולים להיתרם על ידי אנשי המקצוע".

 

ילדים עם צרכים מיוחדים במשבר הקורונה  ()
יוסי בר, רעייתו ושתי בנותיהם. צילום: אסנת אדרי
 

 

בר עצמו הוא אב לשתי בנות עם צרכים מיוחדים, "אנחנו הופכים את הלימון ללימונדה", הוא מסכם. "זו חוויה משפחתית מאוד מיוחדת שאנחנו נמצאים עם הילדים המתוקים שלנו 24/7. אבל אצל שאר הילדים החוויה היא מאוד לא פשוטה וצריך לתת את הדעת שיש ילדים רגילים ויש ילדים עם צרכים מיוחדים, וצריך לתת משקל שונה לילדים עם הצרכים המיוחדים במדינת ישראל".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים