שתף קטע נבחר
צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

סיוע להקמת מחלקות קורונה ממפעל הפיס והשלטון המקומי

לצורך הסבה מיידית של מחלקות בשמונה בתי חולים יועברו 14 מיליון שקלים

התפשטות נגיף הקורונה מאלץ לפתוח "מחלקות קורונה" ייעודיות בתוך בתי חולים בדחיפות רבה ובעלות כספית גבוהה. משרד הבריאות ובתי החולים זקוקים לסיוע מיידי בהסבת מחלקות קיימות למחלקות ייעודיות עבור חולי קורונה, אשר יאפשרו טיפול מהיר, מדויק ויעיל ככל הניתן בחולים אלה - ולהפחית את העומס על המחלקות השונות וחדרי המיון, שעמוסים ממילא.

 

לנוכח זאת, דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי אישרו בשבוע שעבר הקצאה מיידית של 14 מיליון שקלים לטובת הסבה מיידית של מחלקות בשמונה בתי חולים ברחבי הארץ: פוריה שליד טבריה, רמב"ם בחיפה, איכילוב בתל אביב, שיבא בתל השומר, אסף הרופא בצריפין, הרצוג בירושלים, אסותא באשדוד וסורוקה בבאר שבע.

הקמה של מחלקה חדשה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים איכילוב בתל אביב (צילום: שאול גולן)
הקמת מחלקת קורונה באיכילוב(צילום: שאול גולן)
 

הצפי הוא כי בתוך כחודש יוקמו המחלקות, לפחות אחת בכל בית חולים, וכן יסופק הציוד הרפואי הנדרש. "עבורנו, הערבות ההדדית היא חלק מהחוסן שלנו כחברה בכלל וכמובילים את החזית במלחמה וטיפול בחולי הקורונה בפרט", אמר מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס. "אנו מודים למפעל הפיס על השותפות בהובלת המאמץ הלאומי למיגור הנגיף".  

 

ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי פדה-פוריה (בפועל), אמרה: "הניסיון שרכשנו מלמד כי הטיפול בחולי הקורונה הוא מורכב ודורש מכשור רפואי מתקדם. הצוות המקצועי והמסור שלנו ישמח לקבל סיוע שיאפשר לנו לתת מענה וטיפול רפואי איכותי ומקצועי, גם בתרחיש של מספר גדול של חולי קורונה מורכבים". גם מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, ציין כי "בעת הזו מפעל הפיס מוכיח שהוא עמוד שדרה לחיי החברה והכלכלה של ישראל בתמיכה בבתי החולים".

 

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, הודה לחברי הדירקטוריון ולשלטון המקומי "על ההירתמות המיידית למהלך ואישורו למען בריאותם של תושבי מדינת ישראל בכלל וחולי הקורונה בפרט".

 

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "אני גאה בכך שהשלטון המקומי ומפעל הפיס ממשיכים להיות כוח מרכזי במלחמה בקורונה".
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקמת מחלקת קורונה באיכילוב
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים