מעלים חיוך: תורמים למשק הישראלי
לפני מספר שבועות נתבשרו על לא מעט חברות שהתגייסו לעזור למשק הישראלי במשבר הקשה העובר עליו. חברות כמו ישקר, חברת הביטוח DavidShield וקבוצת פספורטכארד תרמו מכונות הנשמה לבתי החולים, רשת "אופטיקנה" שלחה לאנשי מערך הרפואה ערכות עם משקפי קריאה מוכנים וחברת מובילאיי הקצתה תרומה של 10 מיליון שקלים לעמותות סיוע שונות וקיבלה 2,000 פניות. הקרן תעביר תרומה לכ-100 ארגונים, בסכומים שונים, שנפגעו ממשבר הקורונה, במטרה לאפשר מתן מענק משמעותי
בשיתוף מובילאיי
"המצב בשטח מדאיג מאוד, כל התרומות נעצרו ואין לנו איך לסייע למשפחות שזקוקות לעזרה", את הדברים הללו סיפרו לא מעט מנהלי עמותות סיוע שמאז פרוץ משבר הקורונה נאלצו להתמודד מחד, עם ירידה בתרומות ומאידך, בעלייה במספר הזקוקים לסיוע נוכח המצב, לרבות האבטלה הגואה והתחבורה הציבורית שצומצמה ועוד.
גם העמותות שעובדות עם בני הנוער שנמצאים בסיכון מצאו את עצמן חסרות אונים מול המצב בו המסגרות החינוכיות נסגרו והמצב מחייב בידוד ביתי, כלומר הם צריכים לחזור אל המקום הכי פחות בטוח עבורם – הבית.
אחד ממנהלי העמותות סיפר אף כי קיבל דיווחים על ילדים מהמגזר החרדי שפורצים לבתי כנסת כי אין להם איפה לישון ועל בתי ספר שילדים ונערים ממשפחות מצוקה פורצים אליהם כי ברחוב אסור להם להסתובב ובבית לא טוב להם. "אם בכל הבתים יש לחץ רב בתקופה הזו הרי שכל הלחץ מופנה בבתים הקשים כלפי הנערים האלו והם הופכים לשקי החבטות של הבית ולמושא ההשפלה", ציין.
החוסר בתרומות היווה מכה אנושה ברמה התקציבית לכלל העמותות, שכן מדובר בכסף שמשמש עבור מזון, לינה, טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי. בנוסף, נרשמה ירידה גדולה בתרומות המזון, דווקא בתקופה הפסח בה משפחות רבות יותר זקוקות לסלי סיוע.
מול המצב הכואב, גילינו, כמו תמיד, שכולנו עם אחד ורבים התייצבו והתנדבו לסייע ולעזור, כמו, למשל, עובדי חברת אלביט שיצאו לחלוקת מזון לבני הגיל השלישי ששוהים בביתם ללא יכולת לצאת. כמו כן, חברות גדולות דוגמת ישקר וחברת הביטוח DavidShield יחד עם קבוצת פספורטכארד תרמו מכונות הנשמה לבתי החולים ברחבי הארץ. חברת מיי הרטיג' הביאה לארץ מטושים במשלוח במיוחד, כמו גם משקפי מגן ומסכות – אגב, את אלו תרמו גם יחידים שהדפיסו במדפסות תלת-ממד את החומרים והעבירו למרכזים הרפואיים. בחברת רפאל הוקם צוות ייעודי שעוסק בשיטות מתקדמות לחיטוי מוצרים מתכלים (חלוקים/מסכות ועוד), וכן צוות נוסף הבוחן שימוש ברובוטים במחלקות הקורונה במקום אחיות, מה שיוריד את אחוזי ההידבקות של הצוותים הרפואיים. בין החברות בלטה מובילאיי שיצאה עם קול קורא לערבות הדדית ומנהיגות חברתית בתקופת משבר הקורונה, והעמידה סכום של כ-10 מיליון שקלים במטרה לסייע לייצוב המשק ושמירה על חוסנו של הציבור.
"מובילאיי יצאה בקול קורא לעמותות וארגונים ללא מטרות רווח שהפעילות שלהם מתמקדת בתמיכה במשק הישראלי ובציבור הישראלי, במטרה לסייע להם לצלוח את המשבר ואת התקופה הקשה הזו. עשינו זאת מתוך הבנה שהערבות ההדדית והסולידריות בתקופה הזאת היא למעשה אחד הגורמים החשובים ביותר שיסייעו לנו בצליחה ובמעבר של המשבר הזה", סיפר צחי סויסה, יועץ טכני למנכ"ל מובילאיי.
בתוך כשבוע הוגשו כ-2,000 בקשות למענקים, והיום הודיעה החברה כי סיימה את תהליך הסינון והבחירה, שקיימה בסיוע עמותת "מתן משקיעים בקהילה". המענקים יועברו כתרומה לכ-100 ארגונים, בסכומים שונים, שנפגעו ממשבר הקורונה, במטרה לאפשר מתן מענק משמעותי.
מפילוח נתוני המענקים עולה כי הסכום חולק לארגונים הפועלים בתחומים מגוונים, ביניהם למעלה מארבעה מיליון שקלים בתחום הרווחה, יותר ממיליון שקלים יוקדשו לרכישת ואספקת מזון ומיליון שקלים נוספים לתחום התרבות, למעלה מחצי מיליון שקלים לתחום הבריאות, וכחצי מיליון שקלים נוספים בתחום החינוך. ארבעה מיליון שקלים הנותרים מתחלקים בין מספר תחומים, דוגמת סיוע לעסקים, אוריינות דיגיטלית, שירותים פסיכולוגיים מקוונים, תרבות ואחרים. עוד עולה כי כ-32% מהסכום הכולל יוענק לארגונים אשר מסייעים לאנשים עם מוגבלות, 14% לקשישים, 10% לנשים בסיכון ועוד.
ממובילאיי נמסר: "בהיותנו חלק בלתי נפרד מהמשק הישראלי, וכחלק מאמונתה העמוקה של החברה כי בתקופה כזו יש להפגין סולידריות וערבות הדדית מכל מי שידו משגת, אנחנו שמחים וגאים לתרום למגוון כל כך רחב של תחומים ואוכלוסיות".
בשיתוף מובילאיי