שתף קטע נבחר

מחריד: 59 גופות עריריים נמצאו בביתם השנה

לאור הנתון המחריד המספר כי עד כה בשנת 2020, נמצאו 59 גופות של עריריים בביתם. יערה כץ פיינר, מנהלת מיזם 'שכונות בשינוי', מספרת באולפן ynet על סיירת שתעבור בין בתים של אנשים שחיים בגפם ותבדוק מה שלומם

צפו בריאיון באולפן עם יערה כץ פיינר, מנהלת מיזם 'שכונות בשינוי':

 

לאור הנתון המחריד המספר כי עד כה בשנת 2020, נמצאו 59 גופות של עריריים בביתם. יערה כץ פיינר, מנהלת מיזם 'שכונות בשינוי', מספרת על סיירת שתעבור בין בתים של אנשים שחיים בגפם ותבדוק מה שלומם כדי להימנע ממקרים נוספים כאלה. הסיירת פועלת בשיתוף קרן שחר, המשרד לשוויון חברתי ובשיתוף פעולה עם כל הרשויות שבהן המיזם פועל.

 

20 פעולות נחוצות שכל אחד יכול לעשות

 

"כשפרצה הקורונה, רצינו לוודא שאף אחד לא נשאר לבד", היא משתפת. "יצרנו רשת קהילתית. 'שכונות בשינוי' מורכבת מפעילים שכונתיים וחברי קהילות משימתיות שנתנו מענה לצרכים של תושבי השכונה בעצם, ובדגש על קשישים מבודדים אין להם עורף ורשת תומכת, ולתת להם את המענה שהם צריכים".

 

מתנדבים ב
"לתת להם את המענה שהם צריכים"

 

בכל אחת השכונות יש למיזם רכז, שעם פרוץ הקורונה הוא עשה מיפוי בשיתוף עם הרווחה ובדקו איפה יש קשישים מבודדים בשכונה שצריך לדאוג להם, ושאין להם אף אחד. הפעילים  דפקו דלת דלת ובדקו באופן קבוע במהלך התקופה מה שלום התושבים, מה שלום הקשישים, איך הם מסתדרים, מה הם צריכים, ומה חסר להם.

 

כדי שאף אחד לא יישאר לבד

לשאלה איך מאתרים את כל האנשים האלה? ענתה פיינר "יש כל מיני נתונים שנמצאים אצל הרווחה. חוץ מזה גם עשינו מיפוי ולקחנו את התשתית שבנינו בחודשים האחרונים במהלך הקורונה ומשתמשים בתשתית הזאת כדי למנוע את המקרה הבא. ובנוסף לזה אנחנו מובילים ביוזמת המנהלים הקהילתיים פרויקט של מובילי בניינים, שבעצם אחראי בניין זה מישהו שגר בבניין והוא אחראי לבדוק מי נמצא לידו, אם יש קשישים.

 

המיזם פועל בחמש שכונות בארץ, בהדר בחיפה, קריית יובל וגילה בירושלים, שרת בלוד ומצפה רמון. "אנחנו רוצים להרחיב את המיזם כדי שאף אחד לא יישאר לבד. ובעצם אנחנו עובדים עם קהילות של אקטיביסטים, פעילים שכונתיים וכל מי שרוצה להתנדב באמצעות המנהל הקהילתי והרכזים שלנו שיודעים לאן לפנות הם מנהלים את זה", היא מסכמת. "אני רק רוצה להגיד שהמיזם פועל שקרן שחר מובילה בשיתוף עם המשרד לשוויון חברתי ואנחנו בשיתוף פעולה עם כל הרשויות שבהם אנחנו עובדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים