כל הדרכים למכונית חדשה
האוברדראפט המעיק בבנק לא עוצר את הישראלים בדרכם לאולם התצוגה. איך מזמינים רכב חדש גם אם אין די מזומנים, איזה מבצעי מימון מציעים היבואנים ועל איזה דגמי 2004 שבמלאי תקבלו הנחה
טיפים | ![]() | מבצעי מימון | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
היבואנים מעדיפים את מבצעי המימון האלה על פני הנחות שמורידות את מחירוני המשומשות ומוציאים לדגמים שלהם שם רע בשוק. מבצעי המימון אינם אחידים ותלויים ברצונו של היבואן להיפטר מהמלאי. יש יבואנים שיספגו את מחיר הכסף ויציעו פריסת חלק מהתשלומים, בדרך כלל עד 3 שנים, בלי לגבות ריבית והצמדה כלל (התייחסות לכך בסוף הכתבה). במקרים אחרים יסבסד היבואן חלק מהמימון לפי שיקוליו או יפנה את הקונה לקבלת הלוואה בבנק או בחברה איתם הוא קשור.
כדי לחסוך לכם את השיטוטים בין אולמות התצוגה פנינו ליבואנים ובררנו איזה עיסקות ומבצעים הם מציעים.
מאזדה ופורד
היבואנית, דלק מוטורס, אינה מציעה מבצעי מכירה מיוחדים לדגמי 2004 היות שהמלאי אזל. לדגמי 2005 ניתן לקבל מימון (לא מסובסד) באמצעות בנק לאומי של עד 100% משווי הרכב לתקופה של 48 חודש בריבית פריים מינוס 0.5%.
טויוטה
ליוניון-מוטורס, היבואנית, יש עדיין במלאי כמות לא גדולה של קורולה ורנקס (קורולה בתצורת חמש דלתות) 2004. המכוניות נמכרות בהנחה של עד 7,500 שקל לעומת דגמי 2005. ניתן לקבל גם מימון של עד 30 אלף שקל להחזר ב-20 תשלומים ללא ריבית והצמדה. לדגם היאריס ורסו 2005 ניתן לקבל מימון דומה. מי שירצה לרכוש את דגם האוונסיס יוכל לקבל מימון של עד 50 אלף שקל ללא ריבית והצמדה ולתקופה של 20 חודשים. לשאר הדגמים אין מימון מסובסד.
פיז'ו וסיטרואן
חברת דוד לובינסקי, היבואנית, מציעה לכל הדגמים תוכנית מימון אישית במסגרתה משלם הלקוח 35% משווי הרכב במזומן, סכום נוסף בתקופה של 36-24 חודשים ובתום התקופה הוא מחזיר בתשלום אחד את היתרה - עד 20% משווי הרכב. הריבית על פריסת התשלומים ועל היתרה לתשלום בסוף התקופה - פריים מינוס חצי אחוז לשנה. יש הנחות לדגמי 2004 שבמלאי. רוכשי דגמי דיזל פרטיים שלא ניצלו הטבות אחרות שמציעה החברה יכולים ליהנות מתשלום אגרת הרישוי לשנתיים הראשונות. שווי ההטבה 4,646 שקל. בנוסף מציעה החברה את התוכנית "ראש שקט" - טיפולים ל-4-3 שנים תמורת תשלום חד-פעמי.
פולקסווגן, אודי וסקודה
היבואנית צ'מפיון מוטורס מציעה 6% הנחה לדגמי 2004 של פולקסווגן במלאי. לדגמי 2005 מציעה החברה מימון לתקופה של 24 חודשים ללא ריבית והצמדה. לפולו ניתנות הלוואות של 20 אלף שקל, לגולף ולבורה 30 אלף שקל ולפאסט - 40 אלף שקל. שווי ההטבה נע בין 1,500-3,000 שקל.
אודי: טרייד-אין לרכב הישן במחיר המחירון, הנחה על תשלום במזומן או הלוואה של עד 100 אלף שקל לתקופה של עד חמש שנים ללא ריבית והצמדה. אפשר לשלב בין שלוש האופציות.
סקודה: מימון לרכישת האוקטביה והפאביה (דגמי 2004 ו-2005) בסכום של 40 אלף שקל ללא ריבית והצמדה ל-24 חודשים או להמירה בהנחה של 3,000 שקל ולקבל איבזור נוסף בהנחה, גג שמש חינם וטרייד-אין. אפשרות נוספת, מימון של 70 אלף שקל ל-36 חודשים ללא ריבית והצמדה ללא טרייד-אין. באוקטובר יגיע לארץ דגם חדש ויקר יותר של האוקטביה שמכירתו תעשה במקביל לדגם הנוכחי.
סוזוקי וקרייזלר
מכשירי תנועה, היבואנית, מציעה את התוכנית "נפגש בעוד שנתיים". משלמים חלק ממחיר המכונית במזומן, 130 שקל לחודש במשך שנתיים ומקבלים הלוואה עומדת של 33 אלף שקל אותה משלמים בתום השנתיים במזומן או פורסים ל-36 חודשים נוספים. הריבית: 3.7% לשנה.
מבצעי קרייזלר: רוכשי ג'יפ צי'רוקי (2004) יקבלו מימון של 110 אלף שקל (כ-40% ממחיר הרכב) לתקופה של שלוש שנים ללא ריבית וללא הצמדה. רוכשי מכונית המנהלים סברינג יקבלו הלוואה של 72 אלף שקל לשלוש שנים בלי ריבית והצמדה. רוכשי המיני׀ואן וויאג'ר 2005 יקבלו הלוואה של 110 אלף שקל ל-36 חודשים בלי ריבית והצמדה.
פיאט, אלפא ולנצ'יה
סמל"ת, היבואנית, מציעה מבצעי אשראי משתנים ל-36 חודשים למסחריות (דובלו, סקודו ודוקאטו) מדגמי 2004. פונטו - תוכנית "199שקל". משלמים במזומן את מחיר המכונית פחות 55 אלף שקל. במשך שלוש השנים הבאות משלמים כל חודש 199 שקל. בתום שלוש שנים מחזירים 50,000 אלף שקל במזומן או בפריסה לעוד שלוש שנים. הריבית: 4.43%.
קאיה
חברת ק.מ.י מציעה מבצעי אשראי לדגמי 2004 שבמלאי. רוכשי ה"מנטור טופ RS" ישלמו בעת הרכישה 29,999 שקל ואת היתרה ב-36 תשלומים חודשיים בני 888 שקל. בסוף התקופה יחזירו 44,444 שקל בתשלום חד-פעמי. בחברה אומרים שבשיטה הזו גלומה הנחה ניכרת שכן מחיר המכונית במחירון הוא 112,347 שקל, ובשיטת המימון המוצעת משלם הקונה רק 106,411 שקל.
לדגם - LS ניתן אשראי של 40 אלף שקל ל-40 חודשים ללא ריבית והצמדה. הקארנס (מיניואן לחמישה נוסעים) מקבל אשראי של 52 אלף שקל ללא ריבית וללא הצמדה. קרניבל, המיניואן הגדול יותר של החברה (ל-7 נוסעים) - הלוואה של 80 אלף שקל ל-40 חודשים ללא ריבית והצמדה. בנוסף יקבלו הרוכשים סולר חינם למשך שנה באמצעות כרטיסי פז-קאש. אין הטבות לדגמי 2005.
רנו וניסאן
קבוצת קרסו, היבואנית, מציעה דגמי רנו מגאן סדאן 2004 עם מנוע בנזין 1.6 ליטר ודגם דיזל ידני בהנחה של עשרת אלפים שקל. לקליאו ומגאן חמש דלתות מודל 2004 - הנחה של 8,000 שקל.
ניסאן 2004 במלאי - הנחות של 8,000-12,000 שקל. לדוגמה: ההנחה לאלמרה היא 9,000 שקל. אין מבצעי מימון לדגמי 2004-2005.
שברולט, GM, אופל, סאאב ואיסוזו
ההצעות של UMI: דגמי 2004 שנתרו במלאי (אופל וקטרה, קורסה וחלק מדגמי שברולט וקאדילאק) בהלוואות של 50-100 אלף שקל ל-36 חודשים ללא ריבית והצמדה. אפשר להמיר חלק מההלוואות להנחות או לקבל טרייד-אין במחירים נוחים. דגמי 2005 התייקרו בשעור של עד 2%. לדגמי 2005 אין אשראי מסובסד.
איסוזו וסאאב: 14 אלף שקל הנחה ל-D-מקס. טרופר ורודיאו 2004 במלאי - 12 אלף שקל הנחה (דגמים שלא ישווקו ב-2005) דגמי סאאב 2004 - 8% הנחה.
ב.מ.וו
קמור רכב, היבואנית, מציעה לדגמי 2004 של סדרה 5 תשלום מיקדמה של 50 אלף שקל, רכישת הרכב הישן במסגרת טרייד-אין ואשראי נוסף של 100 אלף שקל ללא ריבית והצמדה לשלוש שנים. דגמי 318 (סדרה 3) מדגמי 2005 - תשלום במזומן בסך 50 אלף שקל והלוואה לשלוש שנים (תשלום חודשי קבוע של 4,400 שקל). הדגמים של סדרה 1 נמכרים במחיר חדירה, שלדברי מנהלי החברה, עתידים להתייקר בקרוב באלפי שקלים.
סובארו
יפנאוטו, היבואנית, מציעה דגמי 2004 של הלגאסי בהנחה של עד 7,500 שקל. חברי מועדון "חבר" יקבלו הנחות גם על דגמי 2005. בנוסף אפשר לקבל הלוואות באמצעות בנק המזרחי בריבית של פריים מינוס רבע אחוז לשנה עד 70% מגובה הרכב.
מיצובישי, מרצדס ויונדאי
כלמוטור לא מציעה מבצעים למיצובישי 2004. דגמי לנסר 2005 מוצעים במימון של 45 אלף שקל ללא הצמדה וללא ריבית ל-30 חודשים. לפאג'רו - טרייד-אין: פאג'רו ישן נרכש ב-3% פחות ממחיר המחירון.
מרצדס: 35% ממחיר הרכב במזומן, 30% בפריסה ל-36 חודשים והיתרה במזומן לאחר שלוש שנים. בנוסף, מסלולי מימון של חברת דביס.
יונדאי: 10,000 שקל הנחה לדגמי 2005 לבעלי יונדאי בעבר ובהווה, 5,000 שקל הנחה לשאר הלקוחות (מסתיים היום, רביעי, ה-04.08.2004). מלאי קטן של דגמי 2004 (אלנטרה וסונטה). לרוכשי המכוניות האלה מוצע מימון של 30 אלף שקל להחזר ב-30 תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה.
וולוו והונדה
מאיר, היבואנית, מציעה דגמי הונדה סיוויק (2005) ואקורד 2004 באשראי של עד 36 אלף שקל ללא ריבית והצמדה ל-36 חודשים. רוכשי אקורד 2.4 ליטר יקבלו מימון של עד 50 אלף שקל.
וולוו: טרייד-אין ומסלולי מימון של 50,000-200,000 שקל לתקופה של 24 חודשים ללא ריבית והצמדה. אין הוזלות לדגמי 2004.
דייהטסו וסאנגיונג
טלקאר מציעה הנחות לדגמי דייהטסו סיריון במלאי ואשראי של 50 אלף שקל ל-36 חודשים בלי ריבית והצמדה. שנת 2005 תהיה ככל הנראה שנתה האחרונה של הסיריון, זה הזמן לבקש הנחות. דגמי 2005 של דייהטסו התייקרו בכ-2,000 שקל יחסית לדגמי 2004. לדגמי 2005 נותנת החברה לשלם 20 אלף שקל ב-20 תשלומים באמצעות כרטיס אשראי ללא ריבית וללא הצמדה.
סאנגיונג: יש במלאי דגמי מוסו ספורט 2004. החברה מאפשרת לקבל מימון של 80 אלף שקל ל-48 חודשים ללא ריבית והצמדה.
רובר
רובר 25 ו-45 דגמי 2004 מוצעים עם מימון של 30 אלף שקל ל-24 חודשים ללא ריבית והצמדה. לנד רובר דיסקברי מוצע באשראי של 80 אלף שקל לשנתיים, גם כאן ללא ריבית והצמדה. דגמי 2005 מתחילים להגיע בימים אלה ואין לגביהם מבצעי מימון. דגם הפרילנדר יגיע רק לקראת סוף ספטמבר והדיסקברי החדש לקראת סוף השנה.
בסיועו של אלחנן יהב, מנהל חטיבת המימון של דביס ישראל, אנו מגישים טיפים ועצות לרכישת כלי רכב בעיסקת מימון.
- זהירות, עמלה. כשמציעים לכם הלוואה בררו היטב איזה עמלות נוספות אתם נדרשים לשלם. לעמלות האלה יש שמות רבים והן יכולות להגיע לסכומים גבוהים. עמלת הקמה, מס בולים, עמלת הקצאת אשראי, עמלת חוזה ועריכת מסמכים 'וכו.
- בעלות הרכב. ברוב המקרים של נטילת הלוואות נרשם הרכב על שמו של הקונה והגוף המלווה רושם שעבוד על הרכב, המוסר עם גמר תשלום ההלוואה. יש חברות מימון וליסינג הרושמות את הרכב על שמן עד לגמר סילוק ההלוואה. לעניין יש שתי משמעויות שליליות לגבי הקונה: ראשית, לאחר שהרכב יעבור על שמו של הקונה הוא ירשם כיד שנייה. שנית, אם הגוף הנותן את ההלוואה ייקלע לקשיים וימונה לו כונס נכסים, יכול הכונס לקחת מכם את הרכב, נכס החברה.
- סוף התקופה. בחלק מההלוואות יציעו לכם להחזיר את ההלוואה בסוף התקופה. זו כמובן ההצעה הטובה ביותר, אם ההחזר הוא ללא ריבית והצמדה. חלק מהקונים עלולים להיבהל מכך שבתום שנה או יותר יצטרכו להחזיר סכום גדול לעומת ההחזרים חודשיים סבירים בהלוואה רגילה. כלכלית זה כדאי אם לא מחייבים אתכם בריבית והצמדה.
- קודם הריבית. לפעמים יציעו לכם לשלם במהלך תקופת ההלוואה רק את הריבית ו/או ההצמדה ובסוף התקופה להחזיר את הקרן. במקרים כאלה צריך לבדוק את שיעור הריבית שבו אתם מחוייבים. רק כך תדעו אם מדובר בעיסקה משתלמת. לא מומלץ לקחת הלוואות כאלה עם תשלום דחוי לסוף התקופה במסלול שאינו מסלול של תשלומים קבועים. עיסקות כאלה יוצרות מצב של אי-ודאות גבוהה לסוף התקופה.
- יש מע"מ? לא כל הגופים העוסקים במתן הלוואות פטורים מתשלום מע"מ על העיסקה. בדרך כלל נוהגים גופים כאלה שאין להם פטור ממע"מ לגלגל אותו על הלווה, וזה כמובן מייקר את עלות ההלוואה.
- טרייד-אין. חלק גדול מיבואני הרכב נעזרים כיום בטרייד-אין כדי לקדם מכירות. אף שהסידור נוח ופוטר מטרטורי המכירה יש לזכור שאינו בחינם. אם יש לכם מכונית מבוקשת בשוק נסו למכור אותה לבד, זה שווה את המאמץ. בטרייד-אין ינסו "לקלף" לכם לפחות 10% ממחיר המחירון.
כמה שווה הלוואה בלי ריבית?
יבואני הרכב הבינו את הצורך של הציבור באשראי והפכו את מבצעי המימון לשיטה המובילה בקידום המכירות שלהם. וכמה שווה אשראי ללא ריבית והצמדה? התשובה לשאלה בעלת חשיבות רבה כדי לדעת עד כמה כדאי להתמקח עם איש המכירות באולם התצוגה ולהמיר את האשראי הזול הזה בהנחה על הרכב.
רו"ח חיים בן דור, מומחה למימון ולשוק ההון, סייע לנו בהצגת שווי ההטבה של הלוואה ללא ריבית והצמדה מול הלוואות המקובלות בשוק. כדי לחשב את שווי ההטבה הגלומה בהלוואה כזו השווינו אותה מול שתי אופציות של הלוואות הניתנות כיום במערכת הבנקאית: הראשונה הלוואה שבה מחויב הלווה בריבית של פריים+ 2.4% לשנה, והשנייה מול הלוואה בה מחוייב הלווה ברבית של פריים+ 1.4% לשנה. התחשיב נערך בהנחה שהלווה מחזיר כל חודש את החלק היחסי של ההלוואה שקיבל.
בטבלה מופיע השווי של ההטבה הכספית הגלום באשראי הניתן ללא ריבית וללא הצמדה לתקופות של שנה אחת ועד ארבע שנים. ברור שככל שמשך החזר ההלוואה ארוך יותר ההטבה גדולה יותר.
תקופת החזר | ההטבה לעומת הלוואה א' | ההטבה לעומת הלוואה ב' |
12 חודשים | 433 שקל | 380 שקל |
24 חודשים | 833 שקל | 730 שקל |
36 חודשים | 1,233 שקל | 1,080 שקל |
48 חודשים | 1,633 שקל | 1,427 שקל |




