שתף קטע נבחר

 

תחנות הדלק לא מתחשבות בנכים

רק ב-4% מתחנות הדלק יש שירותים לנכים. נגישות ישראל: מדובר במאסר בית לאלפי אנשים עם מוגבליות

 

החגים שבפתח, ואיתם נסיעות האירוח וטיולים רבים, מובילים רבים מהנוסעים בכבישים לעצור בתחנות הדלק. אבל לא כולם יכולים לעשות זאת. סקר מקיף, שבוצע על-ידי עמותת נגישות ישראל ב-400 תחנות דלק בישראל, מתאר תמונה עגומה על התייחסותן של תחנות הדלק לנכים ולקשישים.

  

לפי ממצאי הסקר, רק ב-8% מתחנות הדלק נמצאו חניות לנכים, רק ב-36% תחנות הכשירו עלייה תיקנית למדרכה והמימצא הקשה מכולם: רק ב-4% מתחנות הדלק נמצאו שירותים המתאימים לנכים.  

 

הסקר נערך לקראת השקת תחנת הדלק ומתחם הקניות החדש פז חופית בכפר ויתקין, שהכשיר את המקום גם לנכים וזכה על כך באות נגישות ישראל. "שירותים תקניים לנכים ולקשישים מחייבים מאחז יד, כדי שניתן יהיה להיעזר בו בעת הישיבה והקימה, וכן דלת רחבה הנפתחת החוצה, שתאפשר כניסת כיסא גלגלים או הליכון. חוסר האפשרות להגיע לשירותי נכים תקניים, כפי שקיים היום בתחנות הדלק, משמעו מאסר בית לעשרות אלפי אנשים עם מוגבלויות", אומר יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות-ישראל.

 

נהגים נכים או מוגבלים מוצאים עצמם בבעיה גם כאשר הם נתקלים בתדלוק בשרות עצמי. בעקבות צו ממשלתי המורה לחברות הדלק להעמיד לרשות הציבור תחנות תדלוק בשירות עצמי כדי להוזיל את העלות, הכניסו חברות רבות את השירות. אלא שרוב הנכים כלל אינם יכולים לתדלק בדרך זו (ובכך גם נאלצים להפסיד את ההנחה).

 

"לעמותת נגישות ישראל הגיעו תלונות, לפיהן מסרבים המתלקים הכוננים בתחנות התדלוק העצמי להיענות לקריאה בפעמון ולהיחלץ לעזרת הנכים. על חברות הדלק להוציא הנחיה חד משמעית לעובדים, היושבים בתוך מבנה התחנה, לצאת ולעזור לנכים המבקשים עזרה", אומר וגנר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים