לוטוס יורדת לעם: קבלו את האליז S
יצרנית מכוניות הספורט חוזרת למקורות עם גרסה חלשה וזולה לאליז. המחיר בבריטניה - 200 אלף שקלים בלבד - מקביל למשפחתית גדולה אצלנו
הנה סיבה טובה לגור בבריטניה. תמורת כ-200,000 שקל (24,000 פאונד), לוטוס תציע מעתה גרסת כניסה למשפחת האליז. מכונית הספורט קלת המשקל נחשבת לאחת הטובות מסוגה, עם התנהגות כביש משובחת וביצועים טובים.
לגרסה החדשה והזולה במיוחד קוראת לוטוס "אליז S", והיא מצוידת במנוע טויוטה בנפח 1.8 ליטר. יחידת ארבעת הצילינדרים מצוידת בתזמון שסתומים משתנה, מספקת 134 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-17.5 קג"מ ב-4,200 סל"ד ומסוגלת להגיע עד לסיבובים מרביים של 6,800 בדקה.
לא מרשים במיוחד? צודקים. אבל מכוניות לוטוס ידועות במיוחד במשקלן הנמוך, ואליז S היא לא יוצאת דופן. רק 860 ק"ג שוקלת הגרסה החדשה, מה שמאפשר לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.3 שניות קצרצרות. רוצים השוואה? בבקשה. מאזדה מיאטה החדשה, עם מנוע בנפח 2.0 ליטר והספק גבוה משמעותית (160 כ"ס), זקוקה ל-7.9 שניות בכדי להגיע ל-100 קמ"ש. איזה הבדל.
למשקל העצמי הנמוך יש משמעות לא רק במיאוץ הקלאסי, אלא בעיקר ובמיוחד בתחום נוסף בו מצטיינות מכוניות לוטוס - התנהגות. המשקל הנמוך מאפשר העברות משקל מהירות וחדות, מרחקי בלימה קצרים ותצרוכת דלק נמוכה. נשמע אידאלי, לא?
אליה וקוץ בה
האליז S תשווק בבריטניה תמורת מעט פחות מ-24,000 פאונד, שהם נכון להיום כ-200,000 שקל. הסכום הזה, שבישראל מספיק בקושי לגרסת הבסיס של פולקסווגן פאסאט או למאזדה מיאטה, מהווה כרטיס כניסה מפתה מאד לעולם מכוניות הספורט.
אבל למרות התג הנמוך, לכל הדברים הטובים שיש לנו להגיד על המכונית יש סיום אחד עצוב. האליז S - כמו כל דגמי לוטוס מאז, מעולם ובעתיד הנראה לעין - לא תגיע לישראל. אצלנו נמשיך "להסתפק" במיאטה כאפשרות כמעט בודדת במחיר סביר. בבריטניה אגב, היא עולה מעט פחות מ-160,000 שקל, 30,000 פחות מישראל. אבל לא שמעתם את זה מאיתנו.