שתף קטע נבחר

אוליגרך גיאורגי יהודי מת בלונדון; נפתחה חקירה

המיליארדר הגיאורגי בדרי פטרקצישווילי, שטען לא מזמן שהשלטונות בגאורגיה מנסים להתנקש בחייו, מת מהתקף לב פתאומי בביתו בלונדון. משטרת בריטניה הודיעה כי היא מתייחסת למקרה כ"חשוד" ופתחה בחקירה. בכירה במפלגת האופוזיציה אמרה ל-ynet: "הוכנו בהלם. נחכה לראות האם היה זה מוות טבעי או לא"

המיליארדר הגיאורגי היהודי בדרי פטרקצישווילי, מאנשי העסקים העשירים בגיאורגיה וממתנגדיו הבולטים של הנשיא מיכאיל סאאקשווילי, מת אמש בביתו בלונדון מהתקף לב בגיל 52. משטרת בריטניה הודיעה היום (ד') כי היא חוקרת את נסיבות המוות ומתייחסת למקרה כ"חשוד".

 

פטרקצישווילי היה מקורב מאוד למשטר הקודם בגיאורגיה ולנשיא הקודם, אדווארד שוורדנדזה, ומבעלי רשת הטלוויזיה הגיאורגית "אימדי". לאחר עלייתו לשלטון של הנשיא הנוכחי, סאאקשווילי, נוצרה יריבות בין השניים, בין היתר על רקע פעילותו העסקית, ועד מהרה הפך למתנגד קולני למשטר.

 

"מותו של בדרי היכה אותנו בהלם. אף אחד לא האמין", סיפרה ל-ynet קטי מחרשווילי, בכירה במפלגת האופוזיציה שהייתה מקורבת לפטרקצישווילי. "אנחנו כרגע נזהרים מלעשות הערכות. נחכה להודעה שה'סקוטלנד יארד' יפרסם בנוגע לחקירת המוות – האם היה זה מוות טבעי, או לא".

 

מחרשווילי התייחסה לדיווחים שנפוצו בכלי התקשורת ברוסיה, לפיהם מותו של פטרקצישווילי לא נגרם מהתקף לב. "יש מי שאומרים שהוא היה בריא לגמרי, אבל שמעתי גם נציגים ממפלגתו שאמרו שהוא סבל מבעיות בריאות לאחרונה". מחרשווילי ציינה כי לאחר שיקבלו לידיהם את תוצאות החקירה הבריטית יפרסמו תגובה רשמית.

 

פטרקצישווילי תרם לא מעט מהונו האישי למימון פעילות האופוזיציה נגד הנשיא - ובכלל זה ההפגנות ההמוניות שנערכו בבירה טביליסי בתחילת נובמבר האחרון - שהובילו את הנשיא להכריז על מצב חירום מדינה, ואז להקדים את הבחירות לנשיאות. לאחר ההודעה על הקדמת הבחירות הודיע פטרקצישווילי כי הוא מעלה את מועמדותו לתפקיד.

 

עם זאת, לאחר שהוקלט שלא בידיעתו כשהוא מנסה לגייס בכיר במשרד הפנים הגיאורגי כדי לפעול להדחתו של סאאקשווילי בדרכים לא פרלמנטריות, נאלץ לעזוב את גאורגיה ומעמדו הציבורי נפגע. בנוסף, עזבו עיתונאים בכירים בשאט נפש את רשת הטלוויזיה בבעלותו כדי למחות על מעשהו. פרשנים סבורים כי הפרשה פגעה באופוזיציה וחיזקה את הנשיא וייתכן שאף השפיעה על תוצאות הבחירות שנערכו בינואר. לפני הבחירות טען פארקצישווילי כי השלטון מנסה לרצוח אותו.


פורסם לראשונה 13/02/2008 13:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בדרי פטרקצישווילי
צילום: רויטרס
מומלצים