שתף קטע נבחר

נסראללה על 'מיידוף הלבנוני': הפסדנו אולי 4 מיליון

בלבנון טוענים כי חיזבאללה הפסיד סכום עתק בהונאה של איל ההון, אך נסראללה מכחיש: "אין להם סכום כזה, הלוואי שהיה"

לא קשורים ל"מיידוף הלבנוני"? מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הכחיש כי לארגונו היה קשר כלשהו לפשיטת הרגל של איש העסקים הלבנוני, סלאח עז א-דין, וטען שלא הפסיד סכומי עתק. על פי הדיווחים בלבנון, ארגון חיזבאללה איבד 683 מיליון דולרים לאחר שהשקיע בעסקיו של איל ההון הלבנוני סלאח עז א-דין שהתגלה כנוכל. 

 

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח היום (ג') כי בשיחות סגורות הביע נסראללה את צערו על כך שישנם גורמים שניסו לנצל את המצב, להגזים בדיווחים ולהכפיש את חיזבאללה. לפי מזכ"ל הארגון, המטרה בפרסומים הללו היתה לפגוע בשמו של הארגון ובשמם של בכירים רבים בחיזבאללה.

 

לדבריו, מדובר בטענות כוזבות וכי אותם בכירים, שעל פי הדיווחים הפסידו סכומי כסף גדולים, אינם מחזיקים לפי נסראללה סכומים כאלה. "אין להם דבר, והלוואי שהיה", אמר ראש ארגון הטרור הלבנוני בשיחות סגורות.

 

נסראללה ציין כי הבעיה האמיתית היא המכה שהיכתה במשפחות רבות בלבנון, אשר השקיעו את כספם בידי איש העסקים עז א-דין. "לחיזבאללה אין קשר לסוגיה זו, לא באופן ישיר ולא באופן עקיף. החלטנו מלכתחילה לא להגיב על העניין עד אשר נאסוף נתונים רציניים. בכוונתנו לפרסם הודעה מפורטת בעניין במהלך הימים הקרובים", אמר נסראללה.

 

עם זאת, מזכ"ל חיזבאללה נועד לפני יומיים עם מספר גורמים בתנועתו ודן עימם בסוגיות שונות הקשורות לפשיטת הרגל של עז א-דין.

 הוא חזר והכחיש כי ארגונו עודד אזרחים וגורמים המקורבים לו להשקיע את כספם בידיו של איש העסקים. הוא אישר כי ייתכן שהארגון השקיע סכום כסף כלשהו בידיו של איש העסקים, אולם סכום זה "אינו עולה על ארבעה מיליון דולרים".

 

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לכך ש"מיידוף הלבנוני" הונה ביותר ממיליארד דולר: "בעקבות בדיקות שביצענו אנו מעריכים כי הסכום האמיתי אותו איבד עז א-דין נאמד בכ-400 מיליון דולרים ולא כפי שפורסם". עוד הוסיף נסראללה כי מספר הבכירים בארגונו אשר השקיע את כספיו אצל אותו איש עסקים הוא "מוגבל מאוד מאוד", וכי הם השקיעו את הכספים שקיבלו במסגרת הפיצויים שניתנו להם לאחר שבתיהם נהרסו במלחמת לבנון השנייה, ואילו האחרים השקיעו כספים שאספו יחד עם שאר בני משפחותיהם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לא הפסדנו סכום גדול". נסראללה
צילום: AFP
מומלצים