שתף קטע נבחר

חדש בעם הספר: הוא הלך בשדות

"הוא הלך בשדות", הרומן הראשון והקלאסי של משה שמיר, הוא הכרך השני הרואה אור בסדרת "עם הספר - פרוזה ישראלית"

בימים אלה רואה אור הספר "הוא הלך בשדות" מאת משה שמיר, הכרך השני בסדרת "עם הספר – פרוזה ישראלית", המגישה לקהל הקוראים בארץ עשרים יצירות מופת של גדולי הסופרים העבריים, מקום המדינה ועד היום.


משה שמיר. סמל של תקופה (צילום: שאול גולן)

 

"הוא הלך בשדות", רומן הביכורים של משה שמיר, נולד ערב הקמת המדינה והיה ברבות השנים לאבן יסוד בספרות העברית החדשה ולסמל של תקופה שלמה. סיפור אהבתם של אורי, קיבוצניק צעיר ויפה תואר, פלמ"חניק וציוני נלהב – דגם האב של דמות ה"צבר" – ושל מיקה, עולה חדשה מ"שם", נרקם על רקע היישוב העברי הצעיר, הנאבק בערבים ובבריטים ומתמודד עם צלקות המלחמה באירופה. החיבור המרגש והטעון בין אורי למיקה נמתח על הציר שבין השורשי לעקור, בין הציוני לגלותי, ובין החיים למוות.

 

 

זמן קצר לאחר פרסומו, זכה הספר בפרס אוסישקין ואף הומחז והוצג בתיאטרון. הצגת הבכורה, במאי 1948, היתה ההצגה הראשונה במדינת ישראל. ב-1967 עובד הספר לסרט קולנוע מצליח בכיכובו של אסי דיין.

 

משה שמיר (2004-1921) היה מן הבולטים בסופרי תש"ח וחתן פרס ישראל לשנת 1988. בנעוריו הצטרף לתנועת השומר הצעיר והתגייס לפלמ"ח. בעקבות מלחמת ששת הימים שינה את עמדותיו הפוליטיות והיה ממייסדי התנועה למען

ארץ ישראל השלמה, היה חבר הכנסת התשיעית, תחילה מטעם מפלגת הליכוד ולאחר מכן כמייסד תנועת התחייה. שמיר זכה בפרסים ספרותיים רבים על כתיבתו. הוא חיבר עשרות ספרים, בהם "תחת השמש" (1950), "מלך בשר ודם" (1954) ו"במו ידיו – פרקי אליק" (1975).

 

במסגרת סדרת "עם הספר - פרוזה ישראלית", הרואה אור לרגל מלֹאת 70 שנה ל"ידיעות אחרונות" ובשיתוף בנק הפועלים, רואים אור, בעיצוב מחודש ואחיד, מיטב הרומנים הישראליים מדור הפלמ"ח ועד שנות האלפיים. קוראי "ידיעות אחרונות" יוכלו לרכוש את ספרי הסדרה בחנויות סטימצקי או צומת ספרים במחיר של 44 שקלים, עם הצגת הקופון המופיע בעמודי החדשות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הוא הלך בשדות. חדש בעם הספר
עטיפת הספר
לאתר ההטבות
מומלצים