שתף קטע נבחר

השופט שלקח שוחד וברח לחו"ל ישוחרר מהכלא

דן כהן, שנמלט לחו"ל במהלך חקירתו, ישוחרר מהכלא בימים הקרובים אחרי ארבע שנות מאסר

 

 

השופט שקיבל שוחד, נמלט לחו"ל והוסגר יהיה בקרוב שוב אדם חופשי. השופט לשעבר דן כהן ישוחרר מהכלא בימים הקרובים לאחר שוועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט קיבלה את בקשתו לשחרור מוקדם. הפרקליטות לא התנגדה.

 

כהן, שמיוצג על ידי עורכת הדין רותם טובול, הורשע בשנת 2013 בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט, לאחר שקיבל שוחד מחברת סימנס בעת שכיהן כדירקטור בחברת החשמל לאחר פרישתו מכס השיפוט. נגזרו עליו שש שנות מאסר. השופט לשעבר נמלט ב-2005 לדרום אפריקה במהלך חקירתו, הוכרז "עבריין נמלט" ולבסוף נעצר בלימה שבפרו באוגוסט 2009.

השופט לשעבר דן כהן (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
השופט לשעבר דן כהן(צילום: מוטי קמחי)
 

במהלך מאסרו דנה ועדת השחרורים בבקשתו לשחרור מוקדם עקב מצב הרפואי. הוא שוחרר לחודשיים לקבלת טיפול רפואי וחזר לרצות את מאסרו בכלא. לפני כחודש דנה ועדת השחרורים  פעם נוספת בבקשתו לשחרור מוקדם. באותו דיון הפרקליטות לא התנגדה לשחרור ובסיום הדיון דחתה את מתן החלטתה להיום.

 

עו"ד רותם טובול (צילום: צביקה טישלר) (צילום: צביקה טישלר)
עו"ד רותם טובול(צילום: צביקה טישלר)

היום התכנסה הוועדה שוב לתת את החלטתה והחליטה לשחרר את כהן מהכלא. עקב העובדה שריצה כבר שני שליש ממאסרו, הוא ישוחרר תוך ימים מהכלא.

 

בדיון של ועדת השחרורים נאמר כי כהן "היה אסיר למופת ושימש כאסיר תומך כשהיה יכול מבחינה בריאותית". בהחלטה נאמר כי הוא ישתחרר וירצה 300 שעות לטובת הציבור בהתנדבות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
השופט דן כהן
צילום: מוטי קמחי
מומלצים