שתף קטע נבחר
 

פיז'ו 3008 בנהיגה ראשונה - שכונת צמרת

רכב הפנאי של פיז'ו עבר שינוי בכל תחום, החל ממראה מעודכן ומשופר ועד יכולת דינמית יוצאת דופן. האם הוא יכול לאיים כעת על מובילי הקטגוריה? ניר בן זקן בדק

במה נהגנו - פיז'ו 3008 דור שני

מתחרים עיקריים - קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי

מתי אצלנו - דצמבר 2016

מחיר משוער - החל מ-145 אלף שקל

 

פיז'ו 3008

פיז'ו 3008

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בעד - עיצוב, תא נוסעים, התנהגות כביש

נגד - נוחות בתנועה עירונית

בגדול: פיז'ו השיקה את הדור הראשון של ה-3008 לפני שמונה שנים, אך הצליח פחות מהצפוי. הסיבה העיקרית לכך הייתה כנראה עיצוב לא משכנע וחסר ייחוד, בקטגוריה סופר-פופולארית בה המראה דומיננטי במיוחד. הדור החדש מתקן חד-משמעית את הבעיה ונראה טוב בהרבה. האם גם בסעיפים אחרים הוא טוב מקודמו?

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

עיצוב ותא נוסעים: הדור השני של ה-3008 שונה לחלוטין מהדור הראשון ולטובה. הוא מציג מראה ייחודי, נאה ומושך עין, גם אם במציאות הוא נראה מעט קטן יותר. הסבכה הקדמית גדולה ומודגשת בהתאם לרוח התקופה, יחידות התאורה צרות, מפוצלות, משולבות לד ומעניקות לו חזות דינמית. בקצה מכסה המנוע ממוקמים פתחי אוורור בדומה למכוניות ספורט, בתי הגלגלים מודגשים ויש מגני פלסטיק שחור מסיביים סביב המרכב כאומרים - "הוא גם קשוח". אהבנו גם את קורה C הכהה ואת האחוריים המשתפלים מטה.
 

את הבסיס לרכב הפנאי המודרני העניקה הפלטפורמה המודולארית שמשותפת ל-308 הקומפקטית. בסיס גלגלים הוא 267.5 ס"מ (6.2 ס"מ יותר מהקודם) לטובת מרווח משופר לנוסעים, אם כי ה-3008 עדיין מרגיש מעט צר ולא נדיב-מרחב לרגליים, כחלק ממתחריו הישירים. גם תנוחת הישיבה מציבה את הנהג נמוך ביחס לאחרים בקטגוריה. המושבים נוקשים אך מספקים נוחות טובה לאורך זמן. ממד האורך גדל ב-8 ס"מ המאפשרים צמיחה של כמעט 100 ליטר לנפח תא המטען (520 ליטר), ובכך הוא הגדול בקטגוריה. למרות זאת בחרה פיז'ו בגלגל חלופי זמני בלבד. למרות הגידול הניכר בממדים, המשקל העצמי נמוך בכ-100 ק"ג.

 

 

עיצוב הפנים מרשים עם לוח מחוונים ("12.3) דיגיטאלי ותצוגת נתונים משתנה, ולצדו מסך מגע בגודל "8 השולט על מערכות רכב שונות. הקונסולה המרכזית פונה לכיוון הנהג עם מתגים נאים, ידית ההילוכים עוצבה בצורת ג'ויסטיק ופיז'ו בחרו בהגה שלוש צלעות קטן-קוטר (שוב) עם מנופים גדולים לשליטה ידנית בתיבת ההילוכים. איכות החומרים טובה מאוד בשתי גרסאות הגימור, אך התפעול מעט מסורבל ודורש הסתגלות. תא הכפפות צנום בגודלו, אך התא בין המושבים גדול.

 

אבזור: ה-3008 החדש שהושק מצויד בנדיבות, עם שלל מערכות מתקדמות. מושב נהג מתכוון חשמלית עם זיכרונות, חלון שמש פנורמי, מערכת (מיותרת) להפצת ריח, משטח הטענה אלחוטית (מעולה) לסמארטפון ומערכת שמע איכותית של Focal, אך אלה יוצעו ככל הנראה רק בגרסאות הבכירות והיקרות יותר. הדור החדש מצויד גם בשלל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התראה על שטחים מתים וערנות נהג. בישראל תותקן במקומן מערכת התרעה של מובילאיי - עניין של עלות, יש להניח - בגרסת הבסיס. בגרסאות המאובזרות והיקרות יותר יזכו הרוכשים למערכות המקוריות.

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)
 

מנועים ותיבות הילוכים: היצע המנועים הרלוונטי לישראל כולל צמד מנועי טורבו-בנזין; 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם 130 כ"ס (יגיע באמצע 2017) ו-1.6 ליטר עם 165 כ"ס. לצדם ישווק 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 180 כ"ס - פסגת ההיצע - שלא יגיע בשלב ראשון. כל המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד.

 

מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין אשר שווק גם בדגם הקודם, מציע גם כאן זמינות כוח טובה ואופי פעולה ליניארי עם כוח רב מסל"ד נמוך - 24.5 קג"מ החל מ-1,400 סל"ד. הביצועים נאים, עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות, קיצוץ של 0.6 שניות לעומת הדגם הקודם, פועל יוצא - בין היתר - של הדיאטה החריפה. תיבת ההילוכים חלקה ובמצב ספורט מהירת תגובה ומסייעת להאטה בעזרת הורדת הילוכים עצמאית. ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל מציע ביצועים זהים - על הנייר - לבנזין, אך זמינות הכוח טובה משמעותית (40.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד) ומקנה תאוצות ביניים מצוינות.

 

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

נוחות והתנהגות: ל-3008 כיול מיתלים נוקשה יחסית לקודמו ובשילוב חישוקי "19 גדולים (מדי) בהם צוידו רכבי ההשקה, התקשה לעיתים בבידוד שיבושי כביש, בעיקר במהירות נמוכה. יתכן שחישוקים קטנים יותר ("17 בהם מצוידות גרסאות הבסיס) ישפרו את הנוחות. אלא שבתמורה לנסיעה המוצקה, ל-3008 יכולת דינמית ואחיזת כביש גבוהות תודות לזוויות גלגול צנועות, המאפשרות יכולת שינוי כיוון ויציבות מרשימות, טובות משמעותית מאלה של המתחרים הקרובים. ההגה מהיר, מדויק ובעל משקל נכון, ומקנה ביטחון ורוגע לאוחז בו, גם בנהיגה במהירויות אליהן ספק אם אחד מרוכשיו יגיע. גרסת הדיזל כבדה מהבנזין ב-165 ק"ג, רובם על הציר הקדמי. כתוצאה מכך ניכר תת-היגוי בולט שאינו קיים בגרסאות הבנזין.

 (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום: פיז'ו 3008 החדש טוב מקודמו בכל פרמטר. הוא נראה טוב בהרבה, מקורי ומעניין, מציע תא נוסעים נאה ואיכותי ויחידות ההנעה מודרניות לצד כיול מתלים משובח בדרך כלל ויכולת דינמית גבוהה מהמתחרים - כמעט כמו דגמי עבר של היצרנית טרום עידן האבזור המכביד. הוא מעט צפוף מאחור ודורש זמן הסתגלות לתפעול המערכות, ועדיין יש לגלות כיצד הוא מסתדר עם אספלט ישראלי. אך בהתחשב באלה, תמחור אטרקטיבי לא יסייע לו כנראה להפוך לרכב הנמכר בישראל במקום קיה ספורטאז', אך הוא בהחלט עשוי להפוך לפופולארי מאד, ואף לרב המכר של פיז'ו בישראל.


 
פיזו 3008

פיז'ו 3008
מנוע 4 צילנדרים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 24.5 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
אורך 444.7 ס"מ
רוחב 184.1 ס"מ
גובה 161.5 ס"מ
בסיס גלגלים 267.5 ס"מ
משקל 1,300 ק"ג
נפח תא מטען 520 ליטר
100-0 קמ"ש 8.9 שניות
מהירות מרבית 206 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.2 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 129 גרם לק"מ
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים