שתף קטע נבחר

5 טיפים שיעזרו לכם לשפץ בחג

אחרי קיץ עמוס פעילויות ואטרקציות, בעיקר להורים שבינינו, מגיעה תקופת החגים המביאה איתה זמן פנוי לבילויים, נופשים ואפילו לשיפוץ הבית. בזמן שישראלים רבים נוטים לשפץ את הבית בקיץ, ישנם צרכנים שמשריינים את תקופת החגים לשיפוץ - בעקבות הזמן הפנוי, זמינות אנשי המקצוע ואפילו מזג האוויר הנוח. כיצד תוכלו לשפץ את הבית בחג מבלי לפספס את החג? וכיצד תוכלו לפצות את עצמכם על התקופה הלחוצה של השיפוץ?

החופש הגדול כבר מאחורינו, וכעת אנחנו עומדים לפני תקופה נוספת של חופשות וחגים. עבור מי שחלם לשפץ את הבית אך לא ניצל את הקיץ לכך, תקופת החגים היא חלון זמן מצוין לשיפוץ.

 

ראשית, קיים סיכוי גבוה יותר לכך שבעלי המקצוע המומלצים והאיכותיים פנויים בתקופה זו, לעומת תקופת הקיץ או חופשת הפסח, הנחשבות עמוסות במיוחד.

 

שנית, בחלק מהחגים נוצר רצף של ימים שבו ניתן ליישם שיפוץ משמעותי יחסית. לבסוף, מזג האוויר הרבה יותר נעים מאשר ביולי-אוגוסט, מה שמוריד את מפלס הלחץ והזיעה הן אצל בעל הבית והן אצל אנשי המקצוע.

 

 (צילום: ATLAS CONCORDE) (צילום: ATLAS CONCORDE)
(צילום: ATLAS CONCORDE)

 

עבור מי שמתכוון לשפץ בחגים הקרובים ולא רוצה לפספס את אווירת החג, אספנו חמישה טיפים שיסייעו לצלוח את השיפוץ:

 

1. תכנון מדויק - עם בעל המקצוע הנכון

על מנת למנוע עיכובים שיגרמו לשיפוץ לזלוג מעבר לתקופת החגים או לחריגות בתקציב שיעיבו על ההוצאות הגדולות גם כך בתקופה זו, חשוב לתכנן את השיפוץ ולקבל הצעת מחיר מפורטת ככל הניתן.

 

לכן, חשוב לבחור בעל מקצוע אמין ומומלץ, שראיתם עבודות שלו. תכנון מפורט של משימות מול בעל מקצוע מנוסה, יבטיח לכם הזדמנות לחגוג את החגים לצד השיפוץ ללא חששות מיותרים.

 

2. תעדוף משימות - לא חייבים לשפץ את כל הבית

תקופת החגים לרוב אינה מאפשרת שיפוץ רחב, ולכן חשוב להיות ממוקדים. נסו לבחור את העוגנים החשובים ביותר עבורכם לשיפוץ, שישפרו את מראה הבית במגבלת הזמן והתקציב.

 

בין הרעיונות היצירתיים לשיפוצים קצרים שיעשו שינוי: החלפת פאנלים, החלפת אריחים באמבטיה או במטבח, חידוש חדרי רחצה, החלפת מקלחונים, התקנת פרקט בחדרים, או הדבקת אריחים על אחד הקירות בבית.

 

כל אחד מאלה ייתן לבית מראה רענן מבלי להיכנס לשיפוץ ארוך. שילוב אריחים בולטים וצבעוניים או החלפה של אביזרים סניטריים, תוך התאמה לצבע וסגנון האריחים, יכולים לספק שינוי עיצובי מרענן ולא יקר במיוחד.

 

 (צילום: ATLAS CONCORDE)
(צילום: ATLAS CONCORDE)

 

טיפ! בנוסף לתכנון של השיפוץ הקרוב, הכינו מראש תכנון לטווח רחוק לשיפוצים הבאים בתור, כך תוכלו ליישם כעת את השלב הראשון ולשמור בהמשך על אותו קו עיצובי.

 

3. יצירת לוח זמנים מסודר, הכולל גם שיפוץ וגם זמן פנאי בחג

לוח זמנים מסודר הוא עניין חיוני בכל שיפוץ, אך בתקופה של חגים, שבה אתם רוצים להספיק ליהנות מתחושת החג, גיבוש לוח זמנים מפורט הוא משמעותי אף יותר, ויסייע בתיאום ציפיות עם איש המקצוע .

 

כך תוכלו להיערך מראש ולהתארח בערב החג, במקום לארח. ניתן לשלב גם חופשות קטנות של יומיים-שלושה במהלך החגים, כדי לצאת מהבית כשבעלי המקצוע משביתים חדרים חיוניים כמו אמבטיה או מטבח או אפילו סתם לצאת ליום כיף מחוץ לבית עם הילדים אם מדובר ביום אחד של בלגן.

 

4. רתימת הילדים לטובת השיפוץ במטרה לגרום להם להרגיש שייכים

קבעו מראש שאתם רותמים את הילדים לטובת השיפוץ על מנת לשלב אותם בשיפוץ בצורה קלה ונעימה - למשל, תנו להם "לשפץ" את החדר שלהם, גם אם השיפוץ האמיתי לא מתרחש שם - קשטו איתם את הקיר עם שבלונות שהם בחרו, או שנו את סדר הרהיטים כדי להתחדש.

 

כדאי גם לשתף את הילדים במידת האפשר בתהליך קבלת ההחלטות, כדי שירגישו מחויבים

לשיפוץ.

 

עבור ילדים שיאלצו לעבור מהמיטה המוכרת והנוחה שלהם למשך תקופת השיפוץ למיטה אחרת - חשוב לערוך שיחה מקדימה ולהסביר להם שכך הם עוזרים למאמץ המשפחתי.

 

5. נשארים בבית במהלך השיפוץ? הכינו מראש "חבר לעת צרה" שאפשר לישון אצלו

אם החלטתם להישאר לישון בבית במהלך השיפוץ, סכמו מראש עם קרוב משפחה או חבר טוב שאתם יכולים להתקשר אליו ולישון אצלו לילה אחד עם כל המשפחה.

 

שיפוץ הוא משימה אינטנסיבית ומלחיצה, ויכול מאוד להיות שתרצו לקחת קצת חופש מהאבק וכלי העבודה. המטרה היא שהשיפוץ לא יעיב לכם על הכיף של החגים, כך שאם אתם יכולים לנשום קצת אוויר ולהירגע - נצלו את ההזדמנות.

 

צלחתם את השיפוץ? מגיע לכם להירגע בחופשה על חשבוננו!

משפצים עם נגב בתקופת החגים - ונהנים מהטבה שמתאימה במיוחד למי שסיים לשפץ. כל לקוח הרוכש מוצרים בסכום של 40,000 שקל ומעלה, מקבל חבילת נופש זוגית באירופה!

 

את החופשה ניתן לממש בחודשים ינואר-מרס.

 

רשת נגב מובילה כבר קרוב ל-50 שנה את תחום השיפוץ ועיצוב הבית בישראל. הרשת מפעילה חנויות קונספט בפריסה ארצית מחיפה ועד אילת, בהן תמצאו מגוון רחב ביותר של מוצרים לעיצוב ושיפוץ הבית - כך שכל אחד יכול למצוא את הסגנון המתאים לבית שלו.

 

בנגב מעניקים ידע וכלים שינגישו עבורכם את עולם העיצוב ויקלו עליכם בקבלת החלטות. היועצים של נגב יעזרו לכם בתהליך השיפוץ ויכוונו אתכם כדי שתוכלו לעשות אותו בראש שקט גם בחג.

 

אחרי שיפוץ, מגיעה חופשה מפנקת! לפרטים על המבצע של נגב >>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים