שתף קטע נבחר

מיהי עיר העתיד של ישראל, שעדיין מציעה מחירי הזדמנות?

מחירי הדיור בישראל נמצאים בשנים האחרונות בצמיחה מתמדת. משפחות צעירות מכל רחבי הארץ מצאו את הפתרון לדיור במחיר שפוי בעיר החדשה ביותר בישראל – חריש. העיר תוכננה מראש עד הפרט הקטן ביותר, והיא מציעה נגישות, תעסוקה, תשתיות ופארקים ירוקים. כיצד ניתן למצוא בה עדיין דירות במחירים אטרקטיביים? ומה העלייה הצפויה בשווי הנכסים בשנים הקרובות? הכל על הזדמנות הנדל"ן הטובה בישראל

על רקע העליות במחירי הדיור בשנים האחרונות, הזדמנויות הנדל"ן בישראל, במיוחד בגוש דן והשרון, הולכות ומתמעטות. ישראלים רבים אשר חיפשו מגורים באיכות חיים גבוהה ובמחיר שפוי, החליטו להגיע לחריש, העיר החדשה ההולכת ונבנית באזור השרון הצפוני.

 

חריש היא עיר שתוכננה מראש במלואה, בדומה למודיעין, שהוקמה בנקודת האמצע בין ירושלים לתל אביב ורושמת הצלחה רבה, מחירי דיור גבוהים ואוכלוסייה איכותית ומגוונת. חריש, שהוקמה במיקום אסטרטגי בין חיפה לתל אביב, מציעה אופק חדש לאיכות חיים בישראל: היא ממוקמת בסמוך לכבישים מהירים, ליד אזורי תעסוקה, טובלת בירוק והתכנון שלה כולל את כל השירותים והמוסדות הנדרשים עבור משפחה בישראל.

 

"כמו מודיעין, אבל משודרגת"

"חריש היום היא בעצם כמו מודיעין לפני 20-25 שנה", אומר תמיר לולו, מנהל מכירות אזורי בחברת אפריקה ישראל מגורים. "היא כמו מודיעין, אבל משודרגת, מבחינת תפיסה, משום שהכל מתוכנן מראש ובאופן מוקפד, בתי ספר וגני ילדים מוקמים מראש ומחכים לתלמידים, שטחים ירוקים ועוד". היתרון המרכזי הוא שחריש מאפשרת אכלוס מיידי, לא צריך לחכות לאף מוסד ציבורי, תשתיות או שירותים לאזרח. "התחזית היא אכלוס של אלפי יחידות בכל שנה, קצב שלא קיים בשום מקום בארץ", אומר לולו.

סביוני חריש שבונה אפריקה ישראל בחריש.  (הדמיה: ויו פוינט) (הדמיה: ויו פוינט)
סביוני חריש שבונה אפריקה ישראל בחריש. (הדמיה: ויו פוינט)

חריש היא 'עיר חכמה' של ממש, מה שמתבטא בתשתיות תת קרקעיות, עדכון אונליין על הנעשה בעיר באפליקציה עירונית, תכנון מרכזי קניות, פארקים, מוסדות קהילתיים, מרכזי תעסוקה ומסחר - כאשר התפיסה היא ליצור נגישת גבוהה מכל נקודה בעיר, על מנת לאפשר חיי קהילה רציפים ושוקקים.

 

"אחד מהלקחים שנלמדו ממודיעין, הוא הקמה של שדרה ראשית, המשמשת בתור שדרת מסחר רחבה מאוד, ציר ראשי שמוביל לכל מקום בתוך היישוב ומחבר את כל החלקים שלו. העיר מתוכננת בצורה פתוחה ונגישה מאוד, גם לתושבים וגם למי שמגיע מבחוץ", מסביר לולו.

 

נגישות גבוהה לערים מסביב, גוש דן ומרכזי תעסוקה סמוכים

ההחלטה להקים את העיר החדשה ביותר בישראל במיקום של חריש נבעה מהקרבה של העיר לכבישים מהירים ראשיים, כגון כביש 6, כביש 65 וכביש 9. "בעתיד יש כוונה להקים מחלף בכביש 6 שייכנס ישירות לחריש, בנוסף למחלף שמגיע מאוד בסמוך לה נכון לעכשיו", אומר לולו. "ויש גם תכנון לכך שרכבת העמק תגיע לעיר".

 

בסמוך לעיר הולך ומתפתח בימים אלו אזור התעסוקה של חבל מנשה, "שהמטרה שלו היא לתת מענה לחריש", אומר לולו. "המדינה רוצה שלתושבי חריש יהיו אפשרויות תעסוקה קרובות, נוחות ואיכותיות, והיא פועלת במרץ על מנת לממש את החזון".

 

עבור מי שחריש עדיין נתפסת לו בתור מקום רחוק, לולו מזכיר שמדינת ישראל לא מתרכזת רק סביב גוש דן וירושלים. "יש חיים בחלק הצפוני של המדינה – וחריש נותנת מענה לכל התושבים האלו. כפי שאנשים עברו מתל אביב למודיעין בזמנו, כך היום עוברים לחריש תושבי חיפה, שקונים דירת גן או דירת גג במחיר של דירה קטנה וישנה בחיפה". בנוסף, מהפך התשתיות התחבורתיות בחריש מקרב את הפריפריה למרכז, מנגיש את אזורי התעסוקה הגדולים של כפר סבא, רעננה, חיפה וגוש דן, כך שהמרכז מתרחב וגבולות הגזרה של הפעילות העסקית והמגורים בישראל הולכים ומתרחבים.

 

הזדמנות הנדל"ן האחרונה בישראל? המחירים בחריש צפויים רק לעלות

בהשוואה למחירים של יישובים אחרים באזור, ובוודאי מול מחיר הדיור הממוצע בישראל, חריש מציעה עסקאות נדל"ן אטרקטיביות מאוד. "כיום בחריש אפשר למצוא דירות 4 חדרים ב-1.1 מיליון ₪", אומר לולו. "לשם השוואה, דירה דומה במודיעין עולה 2 מיליון ₪ ומעלה. אני מעריך שהקפיצה הגדולה בשווי של הנכסים בעיר תהיה עוד 4-5 שנים, כשל התושבים ייכנסו לשכונות והעיר תהיה בפעילות מלאה. על פי ההערכות הנוכחיות, מי שקונה היום דירה למגורים או השקעה בחריש, צפוי לרשום תשואה של 50% עד 80% תוך מספר שנים".

 

הסיבה המרכזית לכך שמחירי הדיור בחריש עדיין שפויים ונמוכים יחסית, היא שמדובר בעיר בהתהוות, אשר הולכת ומתאכלסת בימים אלו. "בשביל שהקהל יגיע אל העיר, שהיא עדיין בהתפתחות, המחיר הוא אטרקטיבי. המחיר משלב בתוכו את כל האלמנטים של אי ידיעת העתיד, ואלמנטים שחסרים עדיין אבל יתפתחו בכל שנה – תחבורה ציבורית, כבישים נוספים, מרכזים קהילתיים וכו'", מסביר לולו.

 

קהילה איכותית ומגוונת - שהולכת ומתפתחת כבר היום

מי האוכלוסייה שמגיעה לחריש כדי להגשים את חלום הדירה? לפי לולו, "אנחנו רואים היום זוגות צעירים שרואים הזדמנות לדירה ראשונה, או לשדרוג הדירה הקיימת, מערים במעגל של 50 ק"מ, נתניה עד חיפה. הרבה צעירים מבינים שיש להם הזדמנות לשדרג לדירת גן מרווחת ב-1.3 מיליון ₪, מה שהם לא יכולים בעיר שלהם". לולו מוסיף כי "יש בפרויקטים השונים בעיר תמהיל דירות מאוד מגוון, שיכול להתאים לכולם, מ-3 חדרים ועד פנטהאוזים, מה שמייצר אוכלוסייה מגוונת וקהילה איכותית".

 

כבר היום גרים כ-6,000 איש בחריש ומנהלים חיי קהילה מפותחים. "אלפי אנשים הגיעו כבר מהגזרה הקרובה וכבר בונים קהילה בעיר. אנחנו רואים גם לא מעט רוכשים מתוך חריש, העוברים מדירה קטנה לדירה גדולה יותר, דירת גן או פנטהאוז, מה שמראה על כך שהם מרוצים מהעיר ורואים את העתיד שלהם בחריש", אומר לולו.

 

ההתפתחות המואצת של העיר מבטיחה גם ביקוש לשכירות בעיר, עבור מי ששוקל לקנות דירה להשקעה בעיר. "המחירים עדיין מהווים הזדמנות מצוינת להשקעה בעלות נמוכה יחסית, ומשפחות רבות רוצות להיכנס בשכירות לעיר ולבחון אותה לפני שהם מקבלים החלטה לקנות נכס בחריש", מסביר לולו.

 

סביוני חריש - המותג המצליח של אפריקה ישראל מגורים בונה לישראלים עתיד חדש בחריש

אפריקה ישראל מגורים מגורים, מותג המגורים המוביל בישראל, משווקת כעת את פרויקט 'סביוני חריש', ומציעה דירות בעלות תכנון קפדני במיקום מושלם בלב שכונת הפרחים. הפרויקט צפוי לכלול 380 יחידות ב-13 בניינים, עם מגוון דירות בנות 3,4,5 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. מדובר בהיקף בנייה שרק חברות גדולות ואיתנות פיננסית כמו אפריקה ישראל מגורים יכולות ליישם. הפרויקט יצטרף לשכונות ה'סביונים' האיכותיות הפזורות בכל הארץ, אשר מהוות סמל לקהילה מפותחת, אוכלוסייה איכותית ואיכות בנייה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. אפריקה ישראל מגורים מתמחה בהקמה של שכונות מגורים שלמות, המעודדות יצירת קהילה.

 

בכל שכונות הסביונים של אפריקה, וכך גם ב'סביוני חריש', אפריקה ישראל מגורים מהווה 'אמא ואבא' לרוכשים לאורך כל הדרך, מהיום בו הם מביעים עניין, ועד לפיתוח חיי הקהילה לאחר האכלוס. אפריקה ישראל מגורים מחוברת ועוזרת לדיירים בכל שלב בתהליך, מה שהופך את שכונות הסביונים למצליחות בכל הארץ.

 

העתיד שלכם נמצא בחריש- העיר החדשה של ישראל>>

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים