שתף קטע נבחר

אגדה של מגרש: אלו מתקני הספורט החדשים שיעמדו לרשותכם ב-2018

 ספורט הוא לא רק פעילות גופנית, זו כמובן מומלצת בכל גיל, בהתאם ליכולות, כדי לשמור על גוף בריא, שרירים חזקים, יציבות הגוף ועוד. אבל מעבר לחיזוק הפיזי, ספורט הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד ממחקרים המתייחסים לנפש וליכולות לימודיות, חברתיות ועוד. מחקרים מראים שספורט משפר את הישגי הלימודים אצל ילדים, עוזר להם להתחבר ולעבוד בעבודה צוות, משפר את הביטחון העצמי וגם משפר את ההרגשה האישית והנפשית.

 

לפיכך, פיתוח של מתקני ספורט ושיפוץ של מתקנים קיימים מועיל להמשכיות בעיסוק בספורט ויותר מזה, מושך קהלים חדשים.

 

הטוטו ידוע כמי שתורם רבות לספורט בישראל ועם תום שנת 2017 הוא מסכם שנה נוספת של עשייה ענפה בתחום הקמת מתקני ספורט בישראל, החל מייזום והקמת אולמות, אצטדיונים ומגרשי כדורגל ועד לאספקת ציוד ספורט, לאורכה ולרוחבה של הארץ, ובכלל המגזרים.

 

ביישוב חשמונאים במטה בנימין הצליחו להסתדר בלי אולם ספורט במשך 20 שנים, "לפני האולם החדש, קבוצת הבוגרים שלנו נאלצה לארח משחקים במגרש במודיעין, ברשות אחרת", מספר זאב המאיר, מנהל מחלקת הספורט של מטה בנימין. "מועדונים בית ספריים לא אירחו משחקי בית, מה שיצר מצב שבו בליגות ילדים היו צריכים גם כן לארח במגרש חוץ." היום, במקום יש אולם ספורט לתפארת המשרת קהלים שונים ומאפשר משחקים במגרש הביתי.

האולם במטה בנימין - עכשיו כולם יכולים לשחק
האולם במטה בנימין - עכשיו כולם יכולים לשחק

"זה יישוב דתי, בנות לא יכלו להתאמן בחוץ בלבוש לא צנוע, היום הן סוף-סוף יכולות להתאמן במקום סגור. גם שכבת הגיל הוותיקה חזרו למעגל המשחקים. אנחנו מארחים משחקי בית, האולם פעיל 24/6. לראשונה אוהדים מגיעים לראות את המשחקים, יש גידול משמעותי בקבוצת האוהדים שלנו גם בכדורעף וגם בכדורסל, אנחנו מקיימים טורנירים, אירועי ספורט קהילתיים ומועצתיים. השינוי הוא משמעותי" אומר המאיר.

 

המגרש מאחד את הקהילה

והוא לא לבד, גם שושי בוגוש מנהלת המתנ''ס ביישוב אפרת מברכת על האולם החדש: "האולם החדש אצלנו הוא ברמה מאוד גבוהה מכיוון שעל הגג שלו, יש גם מגרש ספורט חיצוני. בתוכנית הזאת שיתפנו את התושבים של אפרת, האולם נבנה ליד בית ספר אז הנהלת בית הספר שיתפה את התלמידים ויחד אפיינו את הצרכים ועיצבו את האולם. רצינו להכניס כמה שיותר נגיעות שלנו לתכנון," היא מספרת.

 

"כיום, האולם בשימוש כ-16 שעות ביממה. בבוקר בית הספר משתמש בו, אחרי הצהריים המתנ''ס ובערב קבוצות כדורסל וכדורעף של נשים וגברים. יש בו שימוש מאסיבי אפילו ליגת בתי הכנסת משתמשת בו". אפרת בנויה בצורה צרה וארוכה, לפני האולם החדש היו צריכים התושבים להרחיק לאולמות אחרים על מנת להשתמש בהם. היום, תושבי האזור הרבה יותר מלוכדים.

אולם החדש באפרת
אולם החדש באפרת
  

"כולם עושים באולם הזה שימוש, תלמידי בית הספר עד כיתות ח', אחה''צ מגיעים גם תלמידי ישיבות גבוהות, עד עכשיו כולם היו משחקים בחצר ובחורף זה מאוד בעייתי, במיוחד באפרת, קר פה מאוד בחורף זה גם פחות מקצועי. היום אנחנו משתמשים באולם גם בחלל התכנסות בית ספרי בבקרים ולטקסים, לפני כן הכל היה בחוץ ואפשר רק לדמיין כמה בעייתי זה היה".

 

אמיר בן שמחון, מנכ''ל רשת המתנס''ים ומנהל רשות הספורט של קריית גת מספר שגם בעיר, הזיקה החברתית והקהילתית התחזקה פלאים מאז שנבנה המגרש החדש: "מגרש האימונים החדש שלנו הינו מגרש משולב ומשמש לכדורגל ואתלטיקה. המגרש מכיל מסלולי ריצה מותאמים, יציע עם 350 מקומות ישיבה, חדרי הלבשה איכותיים, חדרי שופטים, מלתחות ומערכת תאורה מתקדמת. המגרש משמש לאימונים ומשחקים של קבוצות הבוגרים שלנו: מכבי ובית"ר קריית גת, קבוצה הנשים הבוגרות מ.ס קריית גת אלופת המדינה המייצגת אותנו בכבוד בליגת העל, מחלקות הנוער, תלמידי בית הספר לכדורגל וכן את רצי עמותת הצבי ופרחי הספורט באתלטיקה ובכדורגל" .

 

המגרש הממוקם ברובע העפלה, נקרא מ"ד מעפילי האגוז, לזכרם של ארבעים וארבעה נוסעי הספינה ששימשה לעליית יהודי מרוקו בשנת 1961 וטבעה בדרכה לישראל. המתקן נבנה ע"י עריית קריית גת באמצעות החברה הכלכלית קריית גת במימון הטוטו, מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט ועריית קריית גת. "חשוב לציין שללא שת"פ של שלושת הגופים לא היינו מצליחים להקים מתקן לתפארת שכזה, המשמש בית חם לכלל הקהילה- המוצאים בו מקום לפעילות ספורט ופנאי, ויוצרים זיקה חברתית משמעותית זה לזה, ולעיר בכללותה".

 

מגרש הכדורגל לנוער מדשא סינטטי בקריית גת
מגרש הכדורגל לנוער מדשא סינטטי בקריית גת
  

בין אם מדובר באולם ספורט שמארח חוג התעמלות אחרי בית הספר או משחק במגרש כדורגל עם החבר'ה מהשכונה, המתקנים של הטוטו הם שמאפשרים את הספורט העממי והקהילתי בישראל. בפתח 2018 כולנו, מגדול ועד קטן, נרוץ ונשחק בלמעלה מ-45 מגרשים ואולמות החדשים שהטוטו הקים עבורנו. בשנה החולפת, שם הטוטו דגש משמעותי על בניית מתקני הספורט השונים בפריפריה הרחוקה- צפון, דרום, לרבות השטחים שמעבר לקו הירוק.

 

יוסי פילוס, יו"ר הטוטו מעיד כי: "הטוטו חרט על דגלו להעניק לכל אזרח ישראלי את האפשרות ליהנות ממתקני ספורט חדישים ומתקדמים- בכל מקום באשר הוא חי. באזורים המרוחקים יותר, הצורך במתקנים לביצוע פעילויות פנאי וספורט גדל, בהיעדר אופציות רבות הקרובות מבחינה גיאוגרפית. אני גאה שכעת יש לתושבים אופציות להתאמן קרוב לביתם באווירה קהילתית. אך מעבר להנאתו הישירה של התושב והספורטאי מן המתקנים, טמון בהם ערך מוסף כלכלי וחברתי חזק לקהילה כולה- מהקמת ובנייה של תשתיות עירוניות ותחבורתיות אשר נועדו לשרת את באי המתקנים, ועד הגברת תעסוקה והזיקה החברתית שלנו זה לזה. אין ספק כי התוצאות מדברות בשטח".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים