שתף קטע נבחר

החיים אחרי גיל 60 – כמה דברים שישפרו לכם את החיים

החיים מתחילים בגיל השלישי. גיל מלא הנאה המאפשר לנו ללמוד, להתנדב, לצרוך את המוצרים הנחשבים ביותר ולנסוע למקומות שתמיד חלמנו עליהם. אין ספק, לבני ה-60+ "החדשים" יש יותר זמן ויותר כסף פנוי, והם משפיעים על ענפי הצרכנות והתיירות, בין השאר על ענף הביטוח. הנה הזדמנות להכיר את שני הביטוחים, אולי הכי פופולאריים, ביטוח הרכב וביטוח נסיעות לחו"ל, כך שנוכל לקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים בעת רכישת שני המוצרים הללו.

הגעתם לגיל 60? כנראה יש לכם יותר זמן ויותר כסף פנוי, ללמוד, לטייל ולצרוך את המוצרים הנחשבים ביותר. הנה הזדמנות להכיר את שני הביטוחים, אולי הכי פופולאריים, ביטוח הרכב וביטוח נסיעות לחו"ל, כך שתוכלו לקחת בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים בעת רכישת שני המוצרים הללו.

 

נסיעות לחו"ל

הידעתם? פנסיונרים (65+) הם קבוצת הגיל שנוסעת הכי הרבה לחו"ל. ממשלת תאילנד מדווחת כי כ-15% מן התרמילאים הבאים לטייל במדינה הם תיירים מעל גיל 55. שימו לב, לא מדובר בתיירים באוטובוסים ממוזגים או בנופשים, שביניהם ודאי יש רבים בגיל מבוגר, אלא בתרמילאים.

 

לנוכח השינויים האלה בהרגלי התיור, המולידים שינויים גם בתחום ביטוח הנסיעות, פנינו למומחית וגילינו גם כמה דברים חשובים במיוחד עבור התייר המבוגר: "הרפורמה בביטוח נסיעות לחו"ל בסך הכל עושה סדר לצרכן", אומרת יפעת רייטר סמנכ"לית ביטוח תאונות אישיות חיים ובריאות בחברת הביטוח AIG. "מוצר ביטוח נסיעות לחו"ל מבוסס קודם כל על חבילת הבסיס הנוגעת לכיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל. מכיוון שמדובר באירועים אולי הכי חשובים עבורנו כנופשים, חשוב שניתן להם את תשומת הלב המרבית. הדבר החשוב השני הוא ההרחבות. קיימות הרחבות מגוונות כגון: ביטול נסיעה, קיצור נסיעה, כבודה, ספורט חורף ואתגרי, החמרה למצב רפואי קודם ועוד. חשוב שמבוטח ירכוש את ההרחבות המתאימות לאופי טיולו ע"מ שתהיה לו הגנה מלאה ככל האפשר. עבור תיירים מבוגרים זהו יתרון גדול, שכן הצרכים שלהם בד"כ מורכבים ותובעניים יותר. זאת, לא רק מסיבות בריאותיות אלא גם משום שנוסעים בגילאים אלו לרוב ירצו דבר ראשון נוחות ושקט נפשי, ולכן יהיו פחות מוכנים להתפשר. חשוב לי להדגיש שני דברים שלנוסע בגיל השלישי כדאי לשים אליהם לב במיוחד בפוליסה החדשה: ראשית, הכיסוי להחמרה של מצב בריאותי קיים שמעניין מאוד לקוחות מבוגרים, בעיקר מגיל 65 ומעלה, ושנית האפשרות לכסות ביטול או קיצור נסיעה, שעשויה להיות חשובה להם", מסכמת רייטר, "כל שנותר הוא לאחת נסיעה טובה".

 

 (  ) (  )

 הפוליסה החדשה והגמישה מתאימה באופן חד וברור לסגנון החיים הבינלאומי של בני ה-60+, שמגשימים חלומות וכובשים יעדים בקצב הולך וגובר, ומבטיחה להם שקט נפשי כמעט בכל מצב. כי אם אפשר, אז למה לא?!

 

 (צילום: istock) (צילום: istock)
(צילום: istock)

 

עולם הרכב:

בגיל 60+ צרכי הנהיגה שלנו משתנים. השינוי הדרמטי ביותר בתחום הרכב הוא, כמובן, הצורך הפוחת, אם בכלל, במכונית משפחתית. לפתע אפשר להסתפק ברכב קומפקטי חסכוני או אפילו במכונית ספורטיבית קטנה ושובבה.

 

מכונית קטנה עולה פחות – ברכישה, בתחזוקה ובתפעול וגם בביטוח. אך החיסכון המשמעותי בהוצאות הרכב הוא בטח ניחשתם – החנייה.

 

שיקולים מיוחדים בבחירת רכב אחרי גיל 60

 

כאשר רוכשים מכונית כל הפרמטרים שהיו תקפים לפני גיל 60 תקפים גם אחריו יחד עם זאת, יש כמה דברים שלבני 60+ כדאי לשים לב אליהם עכשיו יותר מתמיד:

 

גישה למושב הנהג

 

כן, פעם היינו מוכנים להתכופף קצת כדי לנהוג באוטו נמוך וספורטיבי, או לטפס מדרגה כדי ליהנות מרכב גבוה ואגרסיבי, אבל אחרי גיל 60 מותר להתפנק עם רכב שממש נוח להתיישב בו, במינימום מאמץ. מפתן דלת נמוך, פתיחה רחבה של הדלת וגובה מושב שמאפשר כניסה מהירה למצב ישיבה עושים את ההבדל.

 

הגובה של הבגאז'

 

אם במכונית המשפחתית היה לנו חשוב בעיקר הנפח של תא המטען, בגיל 60+ הנוחות בהטענה הופכת לחשובה יותר. בגאז' גבוה בו אפשר להעמיס ולפרוק מצרכי מכולת מבלי להתכופף הוא שיפור משמעותי.

 

משקפי ראייה ומשקפי שמש – שני טיפים

 

אחרי גיל 60 יש סיכוי סביר, אם לא למעלה מזה, כי משקפיים הם כבר חלק מהחיים שלכם ואפילו שנים רבות. זה אומר שאתם שותפים לחוויה האנושית הידועה בשם "איפה שמתי את המשקפיים?"

 

כאשר מדובר בנהיגה, קשה להמעיט בחשיבות של שמירה על המשקפיים במקומן. אז הנה שני אביזרים זולים שעושים הבדל גדול:

 

שרוך למשקפי ראייה

 

השרוך עוזר מאוד במקרים בהם המשקפיים מחליקים ונופלים, כתוצאה מבלימה פתאומית או זיעה. אם אתם לא זקוקים למשקפיים בזמן נהיגה, אבל משמשים בהם בכל מגוון המצבים האחרים, השרוך עוזר לכם לא לשכוח אותם באוטו.

 

משקפי שמש רזרביים

 

מאוד נוח כאשר יש את "המשקפיים של האוטו". עוד יותר נוח כאשר הן מונחות במתקן מיוחד נגיש.

 

 ( ) ( )

איך לשפר את הביטחון בנהיגה ולחסוך בביטוח הרכב?

 

טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות לנטר את התנהגות הנהיגה בזמן אמת באמצעות רכיב המותקן ברכב. שיתוף פעולה בין חברת איתוראן ובין חברת הביטוח AIG, יחד עם עמותת 'אור ירוק', הוליד מסלול ביטוח רכב חדשני – AIG Safe Drive – בו ניתן לחסוך עד עשרות אחוזים מעלות הביטוח המקיף ע"י שיפור התנהגות הנהיגה. אם חיפשתם דרך להגביר את הביטחון העצמי שלכם בדרכים זאת הדרך: הלקוח מאפשר לנטר את התנהגות הנהיגה ברכבו על ידי רכיב חכם ומהפכני הבוחן את מאפייני הנהיגה שלכם, וכך למעשה משפר אותה. הנתונים שנאספים מייצרים ציון נהיגה בטוחה המשפיעה על הפרמיה בעת חידוש הביטוח לשנה נוספת. ידוע גם, דרך אגב, שנהגים מבוגרים נוהגים פחות: ציון הנהיגה וההנחה שתינתן בעת החידושי מושפעים גם מהנסועה כאשר ההנחה גדולה יותר לנוסעים עד 10,000 ק"מ בשנה. נהגים טובים משלמים פחות, כבר אמרנו?

 

לפרטים נוספים על ביטוח הרכב של AIG – לחצו כאן

 

לפרטים נוספים על ביטוח נסיעות לחו"ל של AIG - לחצו כאן


פורסם לראשונה 03/01/2018 17:23
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים