שתף קטע נבחר

זוכרים שקנינו הכל ביוקר? הצרכן הישראלי של היום מוביל מהפכות צרכניות חדשות בכל שנה

עולם הצרכנות הישראלי לא מפסיק להתקדם, ובכל שנה אנחנו רואים מהפכות צרכניות שמשפרות את איכות החיים של כולנו. החל מקניות ברשת, תחום בו אנחנו מהמובילים בעולם, דרך הזמנה של טיסות לואו-קוסט במחירי רצפה, השכרת דירות פרטיות ב-airbnb, מהפכת הקפה שלקופיקס ועד לכניסה מותג הרכב של דאצ'יה, המותג הרכב הכי משתלם על הכביש: מהן המהפכות הצרכניות שהסעירו את המשק הישראלי בשנים האחרונות?

הדבר האחרון שאפשר להגיד על הצרכן הישראלי, הוא שמדובר בפראייר. דווקא על רקע יוקר המחייה של השנים האחרונות, הצרכן הישראלי הנבון הצליח למצוא חלופות למחירים היקרים ואימץ בחום מהפכות צרכניות שהציעו יותר מוצר, בפחות כסף.

 

אם בעבר קנינו מוצרי חשמל בחנות המקומית, היום הישראלים הם בין המובילים העולמיים בקניות ברשת. זוכרים ששילמנו הרבה על כוס קפה? היום תמצאו בסניפים הרבים של קופיקסקפה ב-5 ₪. ואם פעם התארחנו בחו"ל במלונות יקרים עם חדרים צפופים, היום ישראלים רבים ישנים בדירות מרווחות וזולות, הודות לאתרי השכרת דירות כמו airbnb. אפילו ענף הרכב רשם מהפכה צרכנית מבורכת עם הכניסה של דאצ'יה, מותג הרכב המציע רף חדש של מחירים משתלמים.

 

מהן המהפכות הבולטות של השנים האחרונות, ומה המשמעות שלהן עבור האזרח ישראלי הממוצע?

 

 

 (צילום:  Istock by getty images) (צילום:  Istock by getty images)
(צילום: Istock by getty images)

קניות ברשת – החל מבגדים ועד סמארטפונים ורהיטים, הישראלים קונים מחו"ל כמעט הכל, ובזול

 

במקרה של קניות ברשת, הנתונים מדברים בעד עצמם: הישראלים רכשו באינטרנט במהלך 2016 מוצרים בשווי עצום של 14 מיליארד ₪, על פי נתוני חברת PayPal. רוצים עוד נתון מרשים?

על פי הנתונים של חברת eBay, נכון ל-2017, 93% מהצרכנים בישראל ביצעו רכישה באינטרנט.

 

הקטגוריות השכיחות ביותר לרכישה באינטרנט היו אופנה, ביגוד והנעלה, חופשות, גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ומשחקי מחשב. סמארטפונים סיניים הפכו ללהיט גדול, במיוחד משום שמדובר במכשיר שרובנו מחליפים כל שנה-שנתיים, ולא רוצים לשלם עליו אלפי שקלים.

 

אם בעבר היינו יורדים לחנות החשמל המקומית, או לכל היותר נוסעים לאזור התעשייה כדי "לחפש מציאות", היום הישראלים משווים מחירים באינטרנט ולעתים קרובות רוכשים מחו"ל, תוך השגה של חיסכון עצום.

 

 

 (צילום:  Istock by getty images) (צילום:  Istock by getty images)
(צילום: Istock by getty images)

מהפכת הסלולר שחתכה לנו מאות שקלים בחשבון החודשי

 

עד לפני מספר שנים, היינו רגילים לחשבונות סלולר של 500 ₪ ומעלה בכל חודש, כשחברות הסלולר לא באמת התחרו אחת בשניה על המחיר, ושמרו על מחירים גבוהים. "מהפכת הסלולר" שאושרה ב-2012 הובילה לירידת מחירים עד לחשבון של עשרות שקלים בכל חודש, עם שיחות ללא הגבלה ועוד שירותים שבעבר היו עולים הון קטן.היום נראה לנו מובן מאליו שחשבון הסלולר הוא חלק יחסית שולי ברשימת החשבונות האינסופית שלנו.

 

המהפכה הצרכנית הגיעה גם לשוק הרכב - דאצ'יה, המותג הצומח בישראל

 

מותג הרכב שהביא את מהפכת המחירים הנמוכים לשוק הרכב הישראלי הוא דאצ'יה, שהושק בישראל לפני שלוש שנים והפך מאז לסיפור הצלחה בישראל, בדומה למהפכה שיצר גם באירופה.

 

מותג דאצ'יה, בבעלות קונצרן רנו-ניסאן, מציע רכבים במחירים נמוכים במיוחד, עם מכלולים מוכרים מדגמי רנו וניסאן שמשדרגים את הדגמים ועוזרים להם להיות איכותיים, אמינים ויעילים.

 

בדומה למהפכות צרכניות אחרות, הישראלים למדו במהרה את היתרון הגדול של דאצ'יה: רכב גדול ואיכותי, במחיר מפתיע. הרבה רכב, בשביל מעט כסף. רכבים אמינים וחזקים, במחירים לכל כיס. או במילים אחרות – העסקה הכי משתלמת בשוק הרכב.


 (צילום: אתר היצרן) (צילום: אתר היצרן)
(צילום: אתר היצרן)

 

דאצ'יה פועלת על פי הערכים של שאר המהפכות הצרכניות העולמיות: להציע ללקוח רק את מה שהוא באמת צריך. הרכבים של דאצ'יה מיוצרים בלי תוספות לא הכרחיות אשר אצל יצרניות רכב אחרות מובנות לרוב בתוך העלות הגבוהה של הרכב. המשמעות היא שניתן לבחור במחיר ה'נטו' של הרכב ולשלם מחיר משתלם במיוחד, או לבחור תוספות ולהרכיב את המכונית שמתאימה לצרכי הלקוח, ועדיין לזכות בעסקה משתלמת יותר בהשוואה לרכבים המקבילים בקטגוריה.

 

המפתח להצלחה של דאצ'יה בישראל וברחבי העולם טמון בעיצוב החכם והאיכות הגבוהה של הרכבים, המובילים לרכבים יעילים, חסכוניים, פונקציונליים ועם תחזוקה ידידותית. התוצאה היא היחס המושלם בין עלות לתועלת - מונח שכל ישראלי מכיר היטב.

 

לכן, לא מפתיע לגלות שהמותג של דאצ'יה מוביל את טבלת המותגים הצומחים במדינות רבות, נמצא במקום ה-5 בצרפת וה-8 בכל אירופה. בישראל רשם דאצ'יה צמיחה מסחררת של 51% במחצית הראשונה של 2017, והוא מותג הרכב הצומח בישראל בשנת 2017 ללא מתחרים.

 

טיסות לואו-קוסט – משלמים רק על מה שצריכים

 

גם הטיסות קיבלו מהפכה משלהן בשנים האחרונות, עם כניסת חברות ה"לואו-קוסט" לישראל. המהפכה המשמעותית שהן הציגו בשוק הנסיעות לחו"ל, הוא "שלם רק על מה שאתה צריך". כלומר, עלות הטיסה היא נמוכה במיוחד, אבל כל שירות מעבר לכך, עולה סכום נוסף. הישראלים קפצו על המציאה ולמדו לשלם מחירי רצפה על טיסה כדי להגיע לחופשת החלומות, כל עוד מוותרים על ארוחת ה"גורמה" שעל הטיסה, ומצמצמים במזוודות. יש יעדים שהיום מוזר לחשוב על הסכומים הגבוהים שנהגנו לשלם כדי לטוס אליהם.

 

אחרי שטסנו בזול, למה שלא נישן בזול? המהפכה שהוציאה את המלונות מהמשוואה

 

אחרי שהגענו ליעד החופשה, לא מגיע לנו לישון בזול? הפתרון של ישראלים רבים בשנים האחרונות נמצא באתרים להשכרת דירות פרטיות, כשהמוביל הבלתי מעורער הוא airbnb שהוקם ב-2008. הדירות הפכו לאלטרנטיבה לחדרי המלון הצפויים והמלונות המעופשים והיקרים שהתרגלנו אליהם. היום אפשר לחיות עם כל המשפחה בדירה מרווחת ומעוצבת, בלב העיר ובמחיר הכי משתלם. הישראלים הבינו ששירות חדרניות והחלפת מצעים בכל יום הם לא ערך ששווה לשלם עליו מחיר מופקע, וכיום הם מעדיפים לשלם הרבה פחות - ולקבל חוויה עירונית אמיתית.

 

קפה ב-5 ₪ - קופיקס מגיעה לשכונה

 

עוד מהפכה שהביאה לשינוי תודעתי בענף שלה, היא המהפכה של קופיקס – רשת בתי קפה שנפתחה ב-2013 ומציעה מחירים של המתחילים ב-5 ₪. אחרי ההצלחה של קופיקס קמו מולה מתחרות ישירות, וגם בתי הקפה הוותיקים ידעו להתאים את עצמם עם דילים משתלמים של 'קפה ומאפה' ומבצעים שונים, כדי להתחרות בסניף קופיקס שנפתח להם מעבר לרחוב. התורים המשתרכים והסניפים שממשיכים להתפרס ברחבי הארץ מראים על הרצון של הישראלים לקבל מוצרים במחירים משתלמים, ולא לשלם מחיר מופקע על קפה וקצת חלב חם.

 

היום ניתן להגיד ללא ספק, שהישראלים מבינים את הערך מאחורי מותגים כמו קופיקס, airbnb, או דאצ'יה: צרכנות נבונה ואחראית, של מוצרים שמציעים לנו את מה שאנחנו באמת צריכים, בלי רוח וצלצולים. קנייה חכמה שמציגה מהפכה צרכנית של ממש.

 

המהפכה הצרכנית של דאצ'יה בעיצומה. רוצים להצטרף? לפרטים על מגוון דגמי דאצ'יה, היכנסו>>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר היצרן
דאצ'יה רכב
צילום: אתר היצרן
מומלצים