שתף קטע נבחר

Sony A1 OLED: מסך הדגל היפני

ה-A1 של סוני מציעה עיצוב מונוליטי נקי ואת הצלילים מפיק פאנל המסך ולא רמקולים רגילים. איכות התמונה מרשימה בדיוק כמו העיצוב

אנחנו בישפאר, כנציגים הרשמיים של סוני בישראל מזה למעלה מ-50 שנה, נרגשים להשיק את סדרת ה-OLED A.

 

"סוני חלוצת טכנולוגיית ה-OLED בצירוף מעבד התמונה המתקדם בעולם X1 Extreme,עיצוב מונוליטי מרהיב, טכנולוגיית סאונד מהפכנית Acoustic surface עשתה זאת שוב, והביאה את חוויית הצפייה לשיאים חדשים", הודיע צביקה שמעוני מנכ"ל ישפאר.

 

אכן הטלוויזיה המסחרית הראשונה מבוססת OLED שיצאה לשוק היתה מתוצרת סוני. דגם XEL-1 הושק לפני כעשר שנים, בגודל 11 אינץ' בלבד ורזולוציה נמוכה, אבל הניגודיות ורמת השחור היו מהפכנים לזמנו וגם המחיר שעמד על כמה אלפי דולרים למסך קטן כל כך.

 

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

אחר כך היתה הפסקה ארוכה עד ששבה ה-OLED לשוק, עברו עשר שנים של אינספור דגמי LED LCD והנה סדרת הדגל שוב חוזרת לטכנולוגיית ה-OLED, הפעם עם רזולוציית 4K, אפקט HDR וכמובן מערכת הפעלה חכמה.

 

המסך הוא הצליל

ה-A1 נושאת את חזית הטכנולוגיה לא רק בפאנל התצוגה אלא גם בסעיף האודיו. סוני עושה שימוש ביתרון הדקיקות של פאנל ה-OLED ודוחסת את רוב רכיבי המעגלים והבקרים לרגל אחורית שמתחברת לגב. כתוצאה מכך, החזית שטוחה, נקייה לעין ומהווה למעשה פלטה מונוליטית שחורה עם שוליים דקים עד שלא נמצא אף מקום ללוגו של סוני, והוא מוצג בקטן בפינה השמאלית התחתונה. גם אין רמקולים נראים לעין, אז כיצד מופק הצליל?

 

להבדיל מרמקולים רגילים בהם עושות שימוש חברות אחרות, פאנל OLED עשוי פלטה אחת ללא שכבות נפרדות או מנגנון תאורה אחורי כמו ב-LED LCD ובזכות זה, סוני בחרה להשתמש בו כמשטח אקוסטי להפקת צלילים. החברה שתלה בתוך הפאנל יחידות אודיו קטנות שמרעידות אותו ויוצרות את הצליל. מדובר בוויברציות זעירות אותן ניתן לחוש כשנוגעים במסך, אך הן לא גדולות מדי על מנת להרעיד את התמונה עצמה. ברגל האחורית במסך, ישנו סאב וופר שטוח שבא לעזר בכל מה שנוגע לצלילים הנמוכים ומעבה את הצליל.



 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

  

חכמה עם אנדרואיד TV

ה-A1 עושה שימוש באנדרואיד TV בגרסה 7.0 עם תמיכה ב-Google Cast, הממשק מתורגם לעברית כמובן עם תוספות של סוני, כגון מדריך מפורט למשתמש, גם הוא מוצג בשפת הקודש.

 

אפליקציית נטפליקס עובדת מצויין, באופן חלק וללא גמגומים, אפליקציית סלקום TV עובדת גם טוב עם מעבר חלק וללא גמגומים בין תפריטי התכנים השונים.

 

איכות תמונה: השחור כמובן פנטסטי כיאה למסך OLED וב-A1 גם הפירוט בחלקי התמונה הכהים (בגווני קרובים לשחור) מרשים. המסך תומך במרחב הצבע DCI-P3 שמהווה את התקן החדיש לטלוויזיות 4K HDR. אגב, ציפוי המסך הקדמי מציע יכולת התמודדות טובה עם השתקפויות אור בחדר.

 

בסרט "התופת", בסצינה שבה ראש ארגון הצללים ועוזרו צופים בקלטת המילארדר הרצחני, החדר חשוך מאחור וה-A1 יוצרת עומק מרהיב בתמונה על רקע פרצוף ראש הארגון. הווידאו באיכות Full HD "בלבד", אבל עיבוד הווידאו מצויין וחווית הצפייה נהדרת, כנראה גם בזכות השימוש במעבד הווידאו הבכיר של סוני - X1 Extreme.

 

התמונה בסדרה "השורד המיועד" של נטפליקס נראית מצויינת כאן, עם צבעים עשירים, עומק ופירוט יפה מאוד. בסדרה "מסע בין כוכבים: דיסקברי" (בהפקת CBS) הצבעים זוהרים והחלל שחור לגמרי ועמוק ללא סוף. ספינת הקלינגונים אפלה וה-A1 OLED מציגה כל פרט בבהירות ובחשיכה כאחד, בגווני זהב מיוחדים. שתי הסדרות הללו מראות כי כשמזינים למסך חומר מקור באיכות טובה, גם אם מדובר ב-Full HD ולא 4K, התוצאה מענגת את העין, עם צבעים שוצפים, פירוט מצויין ועמוק ניכר. חווית צפייה טהורה. גם בסרטים מסלקום TV שאיכות השידור / תמונה שלהם פחות טובה מאלו של נטפליקס, ה-A1 מצליחה לייצר תוצר יפיפה למרות תופעות דחיסת השידור. אור הנר בפתיחת ״ברידג׳ט ג׳ונס בייבי״ מאיר את פניה המאופרים חלקית עם הבגדים המרושלים הצבעוניים, לא רע בכלל. במיוחד המעבר בין קטעי האור והצל.

 

במצב תמונה HDR היא מספקת עוצמת תאורה מספקת בהחלט, עם תמונה טבעית, מפורטת, צבעונית, בעלת עומק, עם עיבוד וידאו מצויין.

 

סיכום: המסך הזה לוקח את המונח "מינימליזם בעיצוב" צעד קדימה. טכנולוגיית ה-OLED מאפשרת לפסל את המסך ולעצב אותו, חברת סוני בחרה לפסל פלטה שחורה כלוח אחד, ללא שום רמקול נראה לעין בחזית או לחצן, כמעט מסך נטו שיודע להפיק צלילים מבלי שהצופה רואה רמקולים מולו. השלט הרחוק שמרני ואיכות התמונה מעולה, ה-A1 יודעת ליצור עומק מוחשי בתמונה, גם בתכני Full HD. בקטעי הבדיקה ובצפייה במגוון שידורים, נצפה עיבוד וידאו מצויין, כך שלא חייבים 4K בכדי להינות מאיכות התמונה. עיבוד הווידאו של המסך ראוי לציון, כשהוא מציג גם את התוכן שמגיע במקור ברזולוציית Full HD בחדות ופירוט שעלולים לבלבל את הצופה לחשוב שמדובר ב-4K. ה-OLED היא יופי של טכנולוגיית תצוגה וטלוויזית ה-A1 מדגימה זאת היטב.

 

הושקה בגדלים 55" 65" 77" ומשווקת על ידי "ישפאר מוצרי צריכה" היבואנית הרשמית של סוני בישראל עם שלוש שנות אחריות מלאות.

 

(סקירת המסך DTOWN)

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים