שתף קטע נבחר
 

מכינים את הסטודנט לעולם האמיתי

במציאות שבה שוק העבודה משתנה במהירות, גם האקדמיה נערכת להכשרת הסטודנטים באופן שונה. המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מציע מסלול ייחודי ביזמות ובחדשנות במסגרת לימודי מינהל עסקים, בו חברות מובילות במשק משותפות בלימודים והסטודנטים מתנסים באתגרים אמיתיים

שוק העבודה של תחילת המאה ה-21 משתנה במהירות מסחררת, וכבר עתה ברור כי הסטודנטים של המחר יידרשו לידע וליכולות שונים מאלה שאותם קיבלו בעבר. לצד עולם השכירים, שלא תמיד מצליח לספק גם את המשכורת הראויה, בני דור ה-Y שועטים לעבר עולם הסטארט אפים, ובו הם יכולים לממש עצמם ולהגשים את חלומם. בעולם כזה "העובדים החדשים" - אלה שמשלבים עבודה "קלאסית" כשכירים לצד פיתוח קריירה שמתבססת על רעיונות ומיזמים עצמאיים – יידרשו גם להכשרה אקדמית מותאמת.

 

לדברי פרופ' גל רז, דיקן בית הספר למנהל עסקים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן: "העולם החדש הזה יצריך כישורים ומיומנויות חדשים, כשכישורי יזמות יהיו הדומיננטיים ביותר. במקביל תידרש יתר יצירתיות, שכן העובדים החדשים יצטרכו להמציא מחדש את תפקידיהם".

 

 המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן (צילום: שלומי מזרחי)
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן(צילום: שלומי מזרחי)

 

בהתאם לכך, גם האקדמיה משנה את פניה. "אם עד היום הושם הדגש על ידע ועל שיטות לימוד ומחקר", מוסיף פרופ' רז, "הרי שכיום הסטודנטים לא יכולים להסתמך רק על תיאוריות, אלא חייבים ללמוד את השטח, להתנסות בפרקטיקה, במקרים אמיתיים שיעניקו להם כישורי יזמות, מעוף, יצירתיות ויכולות שינוי והסתגלות. כך, למשל, מינהל העסקים יאבד מהרלוונטיות שלו אם יסתמך רק על הידע התיאורטי".

 

מכאן שהידע האקדמי העדכני מתבסס על לימוד באמצעות ניתוח מקרים ריאליים והתמקדות במה שקורה בתעשייה ובנושאים הבוערים של העולם האמיתי. מתוך הצורך הזה נולד במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, לצד מסלולי ההתמחות בשיווק ובמימון, גם מסלול ייחודי ביזמות ובחדשנות. במהלכו משותפות חברות מובילות במשק, כשהלימוד נעשה בשיטת ניתוח אירועים (Case Method), ובדרך זו הסטודנטים מקבלים מקרי מבחן של אתגרים אמיתיים שחברות מתמודדות איתם. וכך, לצד פיתוח מוצרים ושירותים, לומדים הסטודנטים גם חקר שווקים ושיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ בפרויקט חממה, בליווי מנחה ומומחים מהתעשייה.

 

הקורסים במסלול מכינים את הסטודנט גם לנושאים כמו איך בכלל חושבים על רעיון חדש ואיך הופכים אותו למוצר. הסטודנטים מכינים מודלים לבניית עסק, לומדים כיצד להכיר את השווקים החדשים וכיצד למצוא שותפים עסקיים בעולם המשתנה.

 

בשורה התחתונה, מסכם פרופ' רז, המטרה היא להעניק כמה שיותר כלים פרקטיים לסטודנטים שמחר יצאו לשוק וירצו להמציא עצמם מחדש או להשתלב בשוק העבודה. "מילת המפתח היא שילוב: שילוב בין הידע שלנו והכלים שפיתחנו כצרכנים וכספקים, שילוב בין מספר עבודות במקביל, שילוב יזמות ויצירתיות, וחשיבה בצורה רחבה יותר מבלי לפחד משינויים וחדשנות".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלומי מזרחי
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן
צילום: שלומי מזרחי
מומלצים