שתף קטע נבחר

הסוד של סאמוס נחשף - הכל על האי היווני האותנטי שאתם חייבים להכיר

סאמוס הוא פנינת תיירות שלא היתה מוכרת לישראלים במהלך השנים, ואין ספק שהגיע הזמן להכיר אותו. אי יווני אותנטי ומקסים שכולל את כל מה שחלמתם בחופשה יוונית אסלית - חופים ומפרצים בתוליים, כפרי דייגים ציוריים וטברנות. מה עוד אתם צריכים לדעת על האי המושלם לחופשה רגועה ורומנטית?

חופשת קיץ באי ביוון היא אחת האופציות המועדפות על זוגות ומשפחות צעירות מישראל, בעקבות הטיסה הקצרה, המחיר האטרקטיבי, האווירה השמחה והנופים הפסטורליים. בעקבות זאת, חלק מהאיים הפופולאריים הפכו לצפופים מידי ומספקים תחושה של 'ישראל הקטנה'.

 

לכן, זה הזמן המושלם להכיר את סאמוס - אי יווני אותנטי ושקט, שמציע חופשה רגועה ומושלמת לזוגות שאוהבים שקט ומפלט מהלחץ היומיומי, או למשפחות צעירות עם ילדים קטנים שנהנים לשבת בחוף כל היום. מהם הדברים שאתם חייבים לדעת על סאמוס?

 

קצת רקע

סאמוס ממוקם במזרח הים האגאי, 2 ק"מ מחופי טורקיה. הוא יעד תיירותי מוביל, אליו מגיעים תיירים מכל קצוות תבל ליהנות מחופים בתוליים, מפרצונים קטנים ופראיים, כפרי דייגים עתיקים, שמורות טבע הרריות,מוזיאונים וטברנות יווניות מעולות ואותנטיות. הוא נחשב אחד היפים והפסטורליים ביותר בין איי יוון.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

סאמוס הוא מקום הולדתם של יוונים מפורסמים מהעת העתיקה, כמו פיתגורס ואפיקורוס. בכל חנויות המזכרות באי מוצע בגאווה רבה גביע פיתגורס - כוס יין מיוחדת שהומצאה על ידי הפילוסוף והמתמטיקאי היווני הידוע. ה'טריק' של הכוס הוא שלא ניתן למלא אותה עד סופה, מתוך מטרה ללמד את כולנו לא להיות גרגרנים ונמהרים.

 

איפה מבקרים? חופים, טברנות וטבע מהמם

גולת הכותרת של סאמוס היא החופים היפיפיים בצפון האי. אחד החופים הפופולאריים הוא לאמונקיה, אותו ניתן לראות במלוא יופיו מהר קרקיס הסמוך- רצועת חוף ארוכה, מים צלולים וצמחייה סבוכה מכל כיוון. את הרכב מחנים במגרש החנייה של המסעדה מעל החוף - וקדימה לים. בסמוך ללאמונקיה תמצאו את חוף טסאמאדו, אשר כולל אזור נפרד למי שמעוניין להשתזף בעירום.

 

בירת האי היא ואתי, עיר מלאת חיים הממוקמת על הכביש הראשי של האי. בטיילת של ואתי תמצאו בתי קפה, מסעדות, טברנות וחנויות. תוכלו לבקר גם במוזיאון היין ובמוזיאון הארכיאולוגיה המקומי. במרחק של קילומטר ממרכז העיירה תוכלו ליהנות בחוף גאגוס, הנעים והרגוע.

הכפרים המומלצים לביקור בסאמוס הם הכפר הציורי קארלובאסי, כפרי הדייגים אורמוס ופפקוס, וקומאראדי, כפר קטנטן הידוע בעיקר בחנויות הקרמיקה שלו, שם תוכלו לקנות כוס פיתגורס אותנטית.

 

אם נמאס לכם מבטן-גב בחוף, סאמוס מציע עולם ומלואו של טבע, הכולל פרחי סחלבים, ציפורים מגוונות, שיחי פרח היסמין המפזרים את ריחם בכל האי עם הבריזה מהים, לצד מפרצונים צבועים טורקיז ושמורת טבע הררית.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

איפה ישנים?

התיירות בסאמוס מפותחת ומגוונת למדי, עם אפשרות לבחור בין כפרי נופש או מלונות יקרים ומפנקים, לצד אתרי נופש אותנטיים ובסיסיים. בעיירה פיתגוריון, לא רחוק משדה התעופה, תמצאו ריכוז של מלונות ברמה של שלושה כוכבים ועד חמישה כוכבים.

 

מה אוכלים ושותים? חוויה יוונית אותנטית בטברנות

בטברנות המקומיות יגישו לכם מטעמים יווניים אותנטיים, אלכוהול מקומי, צלחות עם ירקות טריים, פרוסות גבינה בולגרית, לחם טרי, שמן זין וחומץ בלסמי מרענן. כדי להתרענן באמת, הזמינו את הפראפה, קפה קר מוקצף ונטול חלב, והתענגו עליו ממש כמו המקומיים.

 

בכל שנה בחודשי הקיץ, מתקיים באי פסטיבל יין לכבוד דיוניסוס, אל היין מהמיתולוגיה היוונית. בשעות הערב יוצאים המקומיים לכיכרות, פותחים חביות יין ומזמינים את כולם ללגום יין מקומי איכותי כאוות נפשם. תזמורות מאולתרות פוצחות בנגינה והמקומיים מתחילים בריקודים אל תוך הלילה. חוויה ייחודית, מרעננת ומשכרת במיוחד!

 

איך מגיעים?

חבילות הנופש לסאמוס משווקות באופן בלעדי על ידי חברת דיזנהאוז, מחברות הנופש הוותיקות והמנוסות בישראל. דיזנהאוז מציעה חבילות לסאמוס עם טיסות ישירות וקטנות, כך שמובטח לכם שלא תגיעו עם כל עם ישראל. ניתן לבחור בין חופשה של 3 לילות בסוף השבוע, 4 לילות באמצע שבוע, או שבוע שלם ומהנה על האי.

 

חבילות הנופש המגוונת של דיזנהאוז מאפשרות לכם לבחור את בית המלון המתאים לכם מבחינת רמת מחיר ואופי. אם הגעתם עם ילדים קטנים ותרצו להיות במרכז העניינים, תוכלו לבחור במלונות בוטיק במרכז האי, בלב הטיילת. אם הגעתם לחופשה רומנטית מפנקת, תוכלו לבחור מלון יוקרה ללא ילדים, לחוויה שקטה ומבודדת.

 

רוצים להזמין מראש ולחסוך? המזמינים בדיזנהאוז עד ה-15 במרץ יקבלו הנחה בסך 40 אירו לאדם. עכשיו הזמן המושלם לסגור את חופשה הקיץ בסאמוס, ולהתכונן לחופשה מרגיעה, שקטה ואותנטית.

 

סאמוס מחכה לכם! בואו לחופשת בטן-גב מרגיעה באי היווני הכי אותנטי שיש>>

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
סאמוס תוכן פרסומי
צילום: shutterstock
מומלצים