שתף קטע נבחר

פתאום פשוט כל כך לעשות טוב

חברת פייזר ישראל בחרה לפעול למען הקהילה באמצעות הלפי - פלטפורמה אינטרנטית להתנדבויות נקודתיות, סטארט אפ חברתי ללא מטרות רווח, שהוקם על ידי שתי יזמיות צעירות

פעילות למען הקהילה הייתה תמיד חלק מהעשייה בפייזר. במשך שנים הפעלנו תוכנית מיוחדת – קרן פייזר לקהילה – במסגרתה יכלו העובדים לבחור פרויקט שקרוב לליבם, ואם הצליחו לצרף אליהם עוד כמה עובדים שהבטיחו לקחת בו חלק, הם זכו לא רק בברכת ההנהלה אלא גם במימון. כך, למשל, אימצנו מועדון של סבתות סורגות, הוצאנו לטיול עובדים במפעל שהעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים, וכבר 13 שנים אנחנו חוגגים במסיבת חנוכה משותפת עם ילדי פנימיית "בית אפל" מגן יבנה (וגם דואגים למתגייסים ועורכים "שבוע בריאות" מותאם גילאית מדי שנה).

 

עד ש"הלפי" הגיעה אלינו, לא ידענו עד כמה אנחנו צריכים אותה. אחרי שנים של התנדבויות ארוכות טווח, מחייבות, כאלה ש-בואו נודה על האמת - קשה להחזיק בהן מעמד, הגיעה הזדמנות מופלאה לעשות טוב באופן פשוט וקל. יש זמן? עושים. נמצאים בסביבה? מטים שכם, ועל הדרך תומכים גם במיזם חברתי מעורר השראה שהקימו שתי נשים צעירות ומוכשרות.

 

"לפני שנתיים וחצי חיפשנו מקום שבו נוכל להתנדב בצורה שתתאים לנו – בין העבודה, המחויבויות, הלחצים של היום יום – וגילינו שזה ממש לא פשוט כמו שחשבנו", מספרות נועה אורבך ודנה כהן, היזמיות ומייסדות העמותה. "כמישהי שרוצה לתת מזמנה בשביל מישהו אחר, את מצפה שכל העמותות יפרשו זרועות ויקבלו אותך כמו שאת, עם המגבלות, אבל זה לא המצב".

 

"כשנערה בסיכון צריכה חונכת, מישהי שתלווה אותה אחת לשבוע, תכיר אותה ותתקרב אליה, הרי שאם ניעלם אחרי שבועיים – נעשה רק נזק. מכיוון שלא יכולנו להתחייב לדבר כזה, רוב העמותות לא רצו כל כך לדבר איתנו. אלא שבהמשך גילינו שאותה נערה צריכה יום אחד להגיע לבדיקה בקופת חולים, וגם אם יש לה עמותה שמלווה אותה, או מנטורית שפוגשת אותה פעם בשבועיים, לא תמיד יהיה לה איך להגיע לבדיקה הזאת".

 

צילום: יח"צ ()
צילום: יח"צ

 

"כשלאם יחידנית מגיעה קצבה והיא לא מקבלת אותה רק מפני שהיא לא מסתדרת עם הטפסים של ביטוח לאומי – זו לא 'סתם' תקלה קטנה ומרתיחה במערכת, אלא תקלה שיכולה לעשות הבדל של חיים שלמים בשביל אותה אמא".

 

"מול המקרים האלה הבנו שאנחנו דווקא כן יכולות להסיע נערה לקופת חולים מדי פעם, או לעזור למישהי למלא את הטפסים לביטוח לאומי, וזה לא דרש מאיתנו יותר ממה שאנחנו מסוגלות לתת. אז הקמנו את הלפי – פלטפורמה אינטרנטית להתנדבויות נקודתיות. אנחנו סטארט אפ חברתי ללא מטרות רווח, שמחבר בין אנשים שזקוקים לסיוע נקודתי, עם עובדי ועובדות חברות שרוצים להתנדב".

 

הלפי היא פלטפורמה מוכרת על ידי משרד הרווחה, שכיום מקבלת מאות בקשות בחודש מעובדים סוציאליים בכל הארץ, עבור המטופלים והמטופלות שלהם. כלל הבקשות באתר עוברות סינון ובקרה של גורם מקצועי (כלומר, כל מי שמבקש עזרה באמת צריך אותה), ומצד שני, כדי להגן על מבקשי הסיוע מאנשים שלא עוברים סינון, מאגר המתנדבים מורכב אך ורק מעובדי ועובדות חברות וארגונים והוא אינו פתוח לקהל הרחב.

 

לעומת ארגונים אחרים, אין ב"הלפי" מיקוד על מיקום גיאוגרפי אחד או סוג אוכלוסייה אחד, ויש בה בהחלט מקום לכל מי שזקוק לסיוע שלא דורש מחויבות קבועה. אפשר להסיע, לתרום מוצרים, לעזור מול גורמי בירוקרטיה, וגם לשפץ, לאסוף ולחלק חבילות מזון, ולהעביר פעילויות, סדנאות, או הרצאות לכל מי שזקוק לכך.

 

צילום : יח"צ ()
צילום : יח"צ

 

פייזר הצטרפה להלפי בספטמבר 2017 ומאז אנחנו לא מפסיקים לעשות טוב: יותר משליש מעובדי ועובדות פייזר תרמו יותר מ-100 שעות התנדבות וסייעו ל-200 אנשים, נשים, קשישים, בני נוער, בעלי מוגבלויות, משפחות קשות יום ועוד.

 

צבענו ושיפצנו בית של זוג קשישים, תרמנו סופגניות לחג חנוכה, ליווינו ניצולי שואה לאירוע תרבות, עזרנו לעיוור בארגון ותיוק חומרים, חילקנו חבילות מזון למשפחות קשות יום, הסענו וליווינו אישה בודדה לעריכת קניות והיו עוד 20 פעילויות התנדבות שונות בחיפה, פתח תקווה, כפר סבא, רמת השרון, תל אביב ורמת ישי.

 

"לפי מחקר שנערך ב-155 מדינות, 80% מהעובדים מעידים על כך שהם רוצים לעבוד בחברה בעלת אחריות להשפעה החברתית שלה", מוסיפות המייסדות. "יש לכך יתרונות מוכחים בתחום משאבי האנוש בארגון, כמו שיפור התרבות הארגונית ותחושת המעורבות והמחויבות של עובדים כלפי מקום העבודה, דבר שמוביל לירידה של 25-50% בקצב תחלופת עובדים. זאת, בנוסף ליתרונות עסקיים כמו הגברת הפרודוקטיביות של העובדים ב-13%, הוזלת עלויות תחלופת עובדים ב-90% ומכירות גבוהות יותר, מפני ש-87% מהצרכנים קונים מוצרים מחברות לפי הערכים והמטרות שהן תומכות בהם".

 

אלה לא היו הסיבות שבגללן פייזר הצטרפה להלפי. את המוצרים שלנו – תרופות מרשם - קונים רק אלה שזקוקים להן. אבל כמו שאמרנו: עד שהלפי הגיעה לא ידענו כמה אנחנו צריכים אותה, ואנחנו שמחים על הבחירה הזו יום יום.

 

"התנדבות במסגרת העבודה היא דבר מבורך עבור כל מי שמקבל סיוע, אבל בעיקר – עבור הארגון", אומר ד"ר מירון ליבנה, מנכ"ל פייזר ישראל. "הנהלת פייזר ישראל חיבקה את הלפי בשתי ידיים, והעובדים מסתובבים עם עיניים מאירות. מתברר שהלפי עזרה קודם כל לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו, ואני בהחלט ממליץ לכל מי שמעוניין לפנות למנהלים, למשאבי אנוש, לאחראים על קשרי קהילה ורווחה בחברות ולהצטרף".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים