שתף קטע נבחר

איפה כדאי לחיות בישראל 2018? הכל על העיר המתפתחת ביותר במדינה

למרות הניסיונות להגביר את קצב התחלות הבנייה בישראל, ערים רבות באזור המרכז רושמות בשנים האחרונות דשדוש ואף ירידה. דווקא על רקע הירידות, בולטת במיוחד ראשון לציון, שרשמה זינוק מרשים בהתחלות בנייה ב-2017. כיצד מתכננת העיר לקלוט אליה אוכלוסייה איכותית המחפשת פתרון דיור איכותי במיקום מרכזי? ומיהי השכונה הנבנית בימים אלו במיקום המושלם בעיר?

שוק הדיור בישראל עדיין רושם ביקוש שיא, ומשפחות צעירות רבות מחפשות את העיר הנכונה והשכונה המושלמת עבורן. ערים רבות באזור המרכז מתמודדות עם ביקוש הולך וגובר, לצד קצב הולך ופוחת של התחלות בנייה ועתודות קרקע מצומצמות. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 נרשמה ירידה חדה בהתחלות הבנייה בערים כמו הרצליה (ירידה של 31.6%), חולון (49.3%) ופתח תקווה (33.9%) לעומת הנתון המקביל בשנה הקודמת.

 

בין הערים הצומחות ביותר באזורי הביקוש המרכזיים של ישראל בולטת ראשון לציון, אחת הערים הבודדות במרכז הארץ המחזיקות בעתודות קרקע גדולות, אשר רושמת תנופת בנייה משמעותית בשנים האחרונות. על פי הנתונים, ראשון לציון רשמה גידול של 75.1% בהתחלות הבנייה ב-2017 לעומת השנה הקודמת. כתוצאה מכך, העיר צפויה לקלוט אליה עשרות אלפי תושבים חדשים, מתוכם אחוז גבוה של אוכלוסייה איכותית, ביניהם זוגות צעירים ומשפרי דיור.

  ( )

השכונה החדשה בעיר, במיקום המושלם - העתיד נמצא ב'רקפות'

אחת מהשכונות העתיד של העיר, המוקמת בימים אלו, היא שכונת הרקפות, אשר צפויה לכלול כ-1,650 משפחות. השכונה ממוקמת בגבול המזרחי של העיר, בצמוד לבאר יעקב ולשכונה וותיקה המורכבת בעיקר מבתים פרטיים. אחד היתרונות המשמעותיים שלה היא הסמיכות לעורקי תחבורה מרכזיים כמו כביש 44, כביש 431 המתחבר למודיעין ולת"א, כביש 4 וכביש 1. בסמוך לשכונה נמצאים גם מרכזי תעסוקה מקומיים.


  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

מחסור בתשתיות הוא אחת הבעיות הנפוצות ביותר עבור תושבים הנכנסים לשכונות חדשות לחלוטין, מה שלא צפוי לקרות בשכונת 'הרקפות': בעקבות הכללת השכונה ב'הסכם גג' עם מדינת ישראל, כל בתי הספר, הכבישים ומבני הציבור בשכונה יהיו מוכנים עם כניסת התושבים הראשונים. הגישה למוסדות החינוך תהיה ללא צורך בחציית כבישים.

 

בשכונה מתוכננים לקום מגדלי מגורים של כ-27 קומות, בנייני מגורים של עד 8 קומות וצמודי קרקע. המיקום של השכונה, יחד עם התכנון החכם של הבניינים, מבטיחים נוף פתוח לחלק גדול מהדירות בשכונה. 

  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

איך מוודאים צמיחה בריאה וקליטה מוצלחת? באמצעות הסכם גג מול המדינה

מתוך שאיפה להתפתח ולמשוך אליה אוכלוסייה איכותית מקרב בני העיר ומרחבי המדינה, חתמה עיריית ראשון לציון הסכם גג עם משרד האוצר ורשות מקרקע ישראל עוד ב-2014, בו סוכם על בניית כ-20 אלף יחידות דיור נוספות בעיר.

 

 על מנת לוודא שהעיר תתפתח ותצמח באופן בריא, סוכם על פיתוח שכונות בסטנדרטים גבוהים במיוחד, מבלי להתפשר על איכות. העירייה התנתה את הקמת השכונות גם בהתחייבות לפיתוח מסיבי של תשתיות, על מנת לשמור על איכות החיים של כלל תושבי העיר. בהתאם לכך, נבנים בעיר פארקים ושטחים ירוקים, תשתיות התחבורה מתרחבות בתוך העיר ומחוצה לה, מפותחים מתחמי עסקים ומוסדות חינוך מוקמים עוד לפני כניסת התושבים לשכונות החדשות. תכנית הפיתוח של העיר כוללת גם בניית אזורי תעסוקה מתקדמים המושכים אליהם חברות היי-טק וחברות מובילות במשק.

  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

ראשון לציון הופכת ל-"תל אביב של המחר"

לאחר כניסת התושבים לשכונות החדשות, ראשון לציון צפויה להפוך לעיר השלישית בגודלה בישראל. אחד המאפיינים המייחדים אותה הוא הפעילות הרבה והמגוונת, שמבטיחה הנאה לכל בני המשפחה: העיר הפכה עם השנים למטרופולין שוקק חיים, עם אזורי תעסוקה, מסחר, תרבות ובילוי מסביב לשעון, במתחמים חדשים כמו "הרובע", פעילות ערה ברחובות הראשיים ובילויים עד השעות הקטנות של הלילה באזורי התעשייה.

  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

בתור העיר המרכזית עבור ערי השפלה (נס ציונה, רחובות), ראשון לציון הופכת ל"תל אביב של המחר" ומושכת אליה מבקרים ותושבים חדשים מכל האזור.

עוברים לשכונת הרקפות - ולא מתפשרים על איכות

 

אחת מחברות הייזום והבנייה הבולטות הבונה בשכונת הרקפות היא חברת פרשקובסקי, הידועה באזור ואשר בנתה אלפי יחידות דיור בפרויקטים איכותיים ברחבי הארץ. החברה מקימה 216 יחידות דירות בשני מגדלים בני 27 קומות. בעזרתו של האדריכל דני איל, גובש סטנדרט גבוה במיוחד של איכות חיים, נוף ומיקום.

 

לעומת פרויקטים רגילים בענף, הפרויקט של פרשקובסקי מאופיין בדירות ענק ובמרפסות גדולות, מהן ניבט נוף של פארק ירוק ומרגיע. לדוגמה, דירת 5 חדרים בפרויקט כוללת 132 מ"ר, עם מרפסת של 28 מ"ר. בפנטהאוזים ובמיני-פנטהאוזים נהנים הדיירים ממרפסות בגודל 45-75 מ"ר, מהן ניבט נוף של פארק ירוק ומרגיע מחד ונוף אורבני עד הים התיכון מאידך.

 

אם אתם מחפשים הזדמנות לשדרג את איכות החיים, להתגורר במרכז הארץ וליהנות מכל היתרונות של עיר צומחת כמו ראשון לציון – הפרויקט של פרשקובסקי בשכונת הרקפות הוא הבית הבא שלכם.

 

חולמים לגור בגוש דן/ראשל"צ? לקביעת פגישת הכרות וסיור בשכונה, היכנסו>>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים