שתף קטע נבחר

כך תתאימו את היין המושלם לארוחה

יש שיאמרו שהתאמת היין הנכון לארוחה היא תורה שלמה. בכל משפחה יש את המומחה לענייני יין שתמיד מייעץ, ממליץ וכנראה שאפילו פותח ומוזג אבל גם הוא לפעמים, חסר השראה. לטובתו ולטובת כולנו, יצאנו לבדוק איך להתאים את היין הנכון לתפריט

אם פעם היה מעין כלל לא כתוב (תלוי איך מי שואלים) בעולם הגסטרונומיה, לפיו בשר הולך עם יין אדום ודגים הולכים עם יין לבן, היום הקלפים כבר מעורבבים לחלוטין ויש לא מעט פרשנויות דקדקניות יותר או פחות לגבי עניין התאמת היין בעיקר בשל הפיוז'ן ששוטף את העולם כבר תקופה ארוכה. אז נכון שהיום אולי כבר אין כללים והטעם האישי הוא זה שמדבר, אבל כן נמליץ לאמץ כמה קווי מנחה ליין, שיהפכו את הארוחה הבאה שלכם להרבה יותר מענגות. לחיי ההרמוניה!

 

מנות ראשונות

אין מנה ראשונה בלי סלט, נכון? סלטים ישתלבו בצורה הטובה ביותר עם יינות לבנים גוורצטרמינר, יינות רוזה ויינות אדומים כמו פינו נואר. לקרפ'ציו בקר ונקניקים תוכלו להתאים בעיקר יינות אדומים, בין אם קברנה סוביניון, סירה, פינו נואר, מלבק או מרלו יין אדום הוא היין האולטימטיבי. אגב, גם יין רוזה ילך כאן מצוין לחובבי הז'אנר ואם תחפוץ נפשכן ביין מבעבע, פרוסקו ולמברוסקו ישתלבו כאן בצורה נפלאה. לעומת זאת במנות של דגים נאים, היינות המתאימים ביותר הם לבנים כמו שרדונה וסוביניון בלאן, ויינות רוזה.

היינות המתאימים לגבינות קשות ביותר הם בעיקר אדום, קברנה סוביניון וסירה. בגזרת הלבנים תוכלו להתאים יינות קלילים ופירותיים למדי כמו גוורצטרמינר, ריזלינג, סוביניון בלאן או ווניה. לגבינות רכות יתאימו יינות לבנים כמו סוביניון בלאן, ריזלינג, שרדונה, גוורצטרמינר ואפילו יינות רוזה רכים ונעימים. אם באמת בא לכם לשדרג, גם שמפניית הדום פריניון תעלה את ארוחת הערב הזו לגבהים חדשים.

 

פסטה או פיצה

אין ספק שהאיטלקים ידעו בדיוק מה הם עושים כאשר הכניסו לחיינו את שלל הפחמימות הנפלאות שמגיעות עטופות ברטבים נפלאים עוד יותר וגורמים לבטן שלנו נחת אמיתית. בין אם מדובר בפיצה עשירה, פסטה מיוחדת ברטבים שונים או אפילו מאפי פסטה כמו לזניה וקנלוני, יין הוא התוספת המושלמת. אז ככה, אם מדובר ברטבי עגבניות למיניהם, היין המתאים ביותר הוא אדום. קברנה פרנק, מלבק, ריוחה, מרלו, קברנה סוביניון וגם בלנדים שונים ידגישו את טעם המנה ויוסיפו לה גוף ועומק. כשמדובר ברטבי שמנת ההמלצה היא ללכת דווקא על יין לבן ובעיקר יבש כמו סוביניון בלאן ושרדונה, אבל אין ספק שגם ריזלינג וגוורצטרמינר יעשו חגיגה של ממש בפה. לנו לפחות, קשה מאוד לכתוב את השורות האלה מבלי לרוץ לבשל איזו פסטה מנחמת.

פאנקו (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)

דגים

דגים היא האופציה הקלילה ביותר לארוחה עיקרית, שלא תגרום לכם להרגיש כבדים אחריה. שכשאומרים את המילה "דגים" האסוציאציה הראשונה שמגיעה לראש היא יין לבן וזה נכון, יינות יבשים כמו שרדונה וסוביניון בלאן יתאימו בצורה מושלמת. גם יינות חצי יבשים כמו ריזלינג וגוורצטרמינר יכולים לעבוד עם דגים מטוגנים או בגריל וכן, גם יין רוזה. לדגים חריפים אגב, ההמלצה היא לדבוק ביינות רוזה שיקלילו את החריפות וישלימו אותה עם טעמים עדינים אך חזקים.

 

עוף

עוף אוהב יין. בין אם ביחד באותה המחבת או התבנית ובין אם ליד. אם אתם מעוניינים לשלב עוף בארוחה, תדעו שהיין שיהלום אותו ביותר הוא יין אדום. החל מקברנה סוביניון, קברנה פרנק, דרך מרלו, סנז'ובזה ועד סירה, קריניאן ובלנדים שונים ויוקרתיים, כולם בעלי גוף מלא שיאזנו את טעמי העוף וישלימו אותו.

פאנקו (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)
 

בשר

קרניבורים אמיתיים שלא מחשיבים ארוחה ללא בשר לארוחה? אין שום בעיה! אין ספק שכשמדובר בתבשילי בקר עם רוטב או אפילו בשר על האש, יינות אדומים הם ההמלצה האולטימטיבית. אחרי הכול זה די ברור שאדום ואדום ילכו יחד, לא? קברנה סוביניון, מרלו סנז'ובזה, סירה וגם פינו נואר יגרמו לטעמים הפה להשתלב ולהפוך הרמוניים למדי, כמעט כמו שירה אם לומר את האמת ואנחנו ממש לא מגזימים.

 

קינוחים

לא להאמין אבל הארוחה כמעט מגיעה לסיומה בחלק אולי הפופולרי ביותר, קינוחים! כן, גם לקינוחים שונים מתאימים יינות קינוח שונים ואם כל כך השקעתם עד כאן, למה לא לתת פיניש מושלם שיתן את החותם הסופי לארוחה המושלמת? אם מדובר בקינוחי שוקולד, יינות מחוזקים כמו פורט, יין אדום מתוק ומחוזק ושרי, גם הוא מחוזק ומופק בדרך כלל משלושה סוגי ענבים והם פאלומינו, פדרו חמינז ומוסקט יהלמו את השוקולד בצורה מופלאה. אגב, גם יין רוזה חצי מתוק ראוי למטרה ויעשה את העבודה.

כשמדובר בקינוחי פירות, פורט ושרי מתאימים גם כן אבל כאן, תוכלו לשלב גם שלל יינות קלילים כמו גוורצטרמינר הלבן, רוזה, פרוסקו המבעבע או למברוסקו, כך תפיקו את הטעמים המושלמים לסיום הארוחה.

פאנקו (צילום: יחצ)
(צילום: יחצ)
  

חשוב לציין שלא מדובר כאן בחוקים נוקשים, אחרי הכל מדובר בטעם אבל שמחנו לעשות קצת סדר ולתת כיוון, על מנת שהארוחה הבאה שלכם תהיה כמה שיותר מוצלחת עם היינות המתאימים לשבועות.

 

אם לא בא לכם לגזור ולשמור את הכתבה הזו בכיס המכנסיים זה בסדר, אנחנו לא נכעס, רק נגיד שבאתר של חברת פאנקו תוכלו למצוא פילטרים מיוחדים, בהן תוכלו לסמן את סוג האוכל וסוגי המנות אותם אתם מתכוונים לאכול והאתר יציג בפניכם את היינות הנכונים והמתאימים ביותר, אלה שצוינו ברשימה למעלה.

 

ולא רק זה, באתר פילטרים נוספים חשובים כמו מחיר, כשרות, מדינת מקור וגם פילטרים ייחודיים כמו ביו/אורגני, טבעוני, אספנים, סוג פקק ועוד לא מעט צורות סינון שיהפכו את חווית קניית היין לנוחה וקלה מאין כמוה. אגב, גם המחירים מהווים תחרות של ממש ותוכלו למצוא יינות נפלאים לכל כיס, את זה שבאנו לעשות סדר כבר אמרנו? ובכן, אין בעד מה.

 

רוצים לבחור בעצמכם את היין האולטימטיבי? כנסו:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים