שתף קטע נבחר

להגיע לקצה העולם, אל יעד מודרני עם טבע פראי. זה הזמן להכיר את דרום אפריקה

דרום אפריקה היא פנינת תיירות שישראלים רבים עדיין לא גילו. לכל מי שרוצה לחקור טבע פראי, להגיע לקצה העולם, אבל לשמור על טיול נוח במדינה מודרנית - דרום אפריקה היא היעד המושלם. במרחק מספר שעות טיסה תוכלו ליהנות מחוויה בלתי נשכחת של בעלי חיים פראיים, נופים מהפנטים וערים בניחוח אירופי. מהו 'נתיב הגנים'? ואיך מגיעים לקצה הדרומי של יבשת אפריקה?

אחרי שביקרתם בבירות אירופה ועשיתם שופינג בשדרה החמישית, הגיע הזמן לחפש יעדים חדשים, רחוקים ומרעננים. עבור הישראלים שרוצים לחקור את הטבע והתרבות של אפריקה, אך מצד שני לשמור על חוויה מודרנית - דרום אפריקה מציעה את השילוב המושלם בין ערים מתקדמות בסגנון אירופאי, לבין שמורות טבע עם נופים מרהיבים. אספנו עבורכם את המקומות והאטרקציות שאסור לכם לפספס בחופשה בדרום אפריקה.

 

קייפטאון - עיר מודרנית עם טבע ייחודי

נחשבת לאחת מ-5 הערים היפות בעולם, ויש לכך סיבות טובות: מדובר על אחת מהערים היחידות בעולם בה אפשר ליהנות מצד אחד מקניונים מודרניים ומוזיאונים, ומצד שני לטבול בתוך טבע יפיפה, לצפות בכלבי ים ובפינגווינים.

 

אשת טורס תוכן פרסומי (צילום: ירון בן-חורין)
(צילום: ירון בן-חורין)

אחת מגולות הכותרת של העיר היא הר השולחן, אליו מומלץ להגיע ברכבל פתוח 360 מעלות, המאפשר לצפות בנופים עוצרי נשימה. מראש ההר ניתן לצפות על העיר, המפרץ ועל כף התקווה הטובה. ההר הוכרז בתחרות בינלאומית לאחד משבעת פלאי תבל - כשתגיעו לפסגה שלו, תבינו עד כמה מגיע לו התואר הזה.

אחת ההפתעות הנעימות של העיר היא שמורת הפינגווינים, הנמצאת בחוף בולדרס, בה חיים כ-3,000 פינגווינים מקסימים.

מדרום לקייפטאון נמצא כף התקווה הטובה, הנחשבת לנקודה הדרומית ביבשת, שם נפגשים האוקיינוס ההודי והאוקיינוס האטלנטי. נקודת המפגש האמיתית נמצאת 170 ק"מ משם, אבל האגדה נותרה. השמורה המקומית מרהיבה ביופייה ואכן נותנת תחושה של סוף העולם.

 

עוד מוקד משיכה סביב קייפטאון הוא היקבים הדרום אפריקאים, הידועים באיכותם הגבוהה. סביב העיר נמצאים כרמים רחבים עם יקבים עתיקים. אין כמו לבלות אחר הצהריים עם שקיעה אפריקאית וכוס יין איכותית בלב הכרמים. רבים מהיקבים מציעים טעימות ובחלקם אפשר לאכול ארוחת צהריים.

 

יוצאים לטייל בנתיב הגנים - 200 ק"מ של שמורות טבע פראיות ותרבות מקומית מרתקת

אורכו של נתיב הגנים המפורסם הוא 200 ק"מ בלבד, אך מדובר ב-200 ק"מ המתויירים והיפים ביותר במדינה. הנתיב משתרע על רצועת החוף בין היידלברג במערב לבין פארק ציציקמה במזרח. מצפון תוכלו לצפות בנוף המרהיב של הרי הקארו.

 

 

אשת טורס תוכן פרסומי (צילום: ירון בן-חורין)
(צילום: ירון בן-חורין)

לאורך השביל משובצות שמורות טבע פרטיות - שמורות גדולות מאוד ביחס למה שאנחנו מכירים בישראל, אך קטנות ואינטימיות בהשוואה לשמורות הענק בטנזניה, למשל. היתרון הכך הוא הקלות היחסית בה תוכלו לצפות בבעלי חיים כמו אריות וצ'יטות. עוד יתרון בשמורות הסמוכות לנתיב הוא החיסכון בנסיעות ארוכות - כל הטבע הפראי והנופים עוצרי הנשימה נמצאים בסמוך אחד לשני. בצד המזרחי של הנתיב מומלץ לבקר בשמורות "פומבה" ול"לליבלה". בצד המערבי כדאי לבקר ב"אקוילה".

 

אחד הטיפים החשובים ביותר בטיול בנתיב הגנים, הוא לקחת את הזמן. לא כדאי לקפוץ מהר להר, אלא לשהות בו ולספוג מאוויר ההרים הצלול. לבלות בחופים המרהיבים ולא רק "לסמן וי".

 

ציציקמה (Tsitsikamma) – גשרים תלויים בין הצוקים

על הצוקים המרשימים לאורך האוקיינוס ההודי תמצאו פארק יפיפה עם פיורדים ויער ירוק. בפארק תוכלו לבחור בין טרקים של יום אחד ועד טרקים מרהיבים של 5 ימים. אחד המסלולים המפורסמים בפארק הוא מסלול הגשרים התלויים, כאשר מהגשר תוכלו לראות מצד אחד את האוקיינוס, ומצד שני את ערוץ הנהר. מסלול ההליכה לגשר מוצל, נעים, עם צמחייה מגוונת ומקומות ישיבה. מי שאוהב סיכונים, יכול להתנסות בקפיצת בנג'י מאחד הגשרים, או להתנסות באומגה מסעירה.

 

נייזנה (Knysna) - מהלגונה הציורית ועד פגישה מרתקת עם הקהילה המקומית

העיר נייזנה ידועה בלגונה הציורית שלה, בה תוכלו ליהנות משייט רגוע וארוחת צהריים, בסירות נוחות המתאימות גם למשפחות עם ילדים. מהסירה תוכלו ליהנות מהנוף של החופים מכיוון הים. ניינזה עצמה היא עיר תוססת הנחשבת ליהלום של נתיב הגנים, עם חיי לילה תוססים. אם אתם חובבי צדפות, תוכלו למצוא בעיר מסעדות מצוינות של צדפות טריות.

 

אשת טורס תוכן פרסומי (צילום: ירון בן-חורין)
(צילום: ירון בן-חורין)

זו גם ההזדמנות שלכם להיפגש מקרוב עם הקהילה המקומית. אחד היתרונות של טיול בדרום אפריקה הוא היכולת לטייל במדינה מודרנית, ומצד שני להיפגש עם תרבות מקומית מרתקת. מי בוחר שלא להיפגש עם בני הקהילה וללמוד על התרבות שלהם מקרוב, מפספס חלק גדול מהיופי, הייחוד והקסם הגדול של דרום אפריקה.

 

אודסהורן (Oudtshoorn) - אלפי יענים ומערת נטיפים

העיר אודסהורן היא העיירה הגדולה ביותר באזור ה"קארו הקטן", והיא מוקפת בהרי הקארו המרשימים. העיר מקסימה וראויה לביקור, אך לא פחות ממנה, כדי ליהנות מהאטרקציות הסובבות אותה: ראשית כל, חוות היענים הגדולות מסביב לעיר, אשר חלקן פתוחות לתיירים. זו ההזדמנות לפגוש מאות ואלפי יענים פנים מול פנים!

 

במערת הנטיפים קנגו (Cango Caves) תוכלו לצפות בתופעה גיאולוגית מרתקת, בסיורים רגליים ללב המערות, הכוללים זחילה בנקיקים צרים וחשוכים, או בסיורים רגילים ופחות קלסטרופוביים.

 

פורט אליזבת'

אחת הערים הגדולות במדינה, הנמצאת בקצה המזרחי של נתיב הגנים, 770 ק"מ ממזרח לקייפטאון. העיר, המכונה בין היתר "העיר הידידותית" או "העיר החשופה לרוחות", כוללת מספר יעדי תיירות מרכזיים: חופי העיר לאורך מפרץ אלגואה, מגדל הפעמונים שמראשו ניתן לתצפת על העיר, שמורת הטבע דונקין, המוזיאון לאמנות 'נלסון מנדלה' ועוד.

 

עיר הנמל פורט אליזבת' ידועה גם בתור בירת ספורט המים של דרום אפריקה: המפרץ הוא מקום מושלם לצלילה, גלישת גלים ורוח, דיג ועוד מבחר פעילויות. בנוסף, העיר היא גם יעד נפלא לצפייה בלווייתנים, לאורך כל השנה. בשייט המפרץ תוכלו לצפות גם בדולפינים ופינגווינים.

 

מפלי ויקטוריה

מפלי ויקטוריה הם אחד משבעת פלאי עולם ואתר מורשת עולמי. עם רוחב של 1,688 מ' וגובה נפילת מים של יותר מ-100 מ' (כמעט כפול ממפלי הניאגרה), המפלים הם אחת מאטרקציות הטבע המפורסמות בעולם. הם נמצאים על הגבול של זמביה וזימבבואה, במרחק קצר מהגבול עם דרום אפריקה, ושמם המקומי הוא מוסי אואה טוניה ("העשן הרועם").

 

המפלים יוצרים ענן קבוע של רסיסי מים, בהם נצפית קשת מרהיבה ותמידית מעל נהר זמבזי השוצף. שייט בזמן שקיעה בנהר הוא חוויה בלתי נשכחת, עם אפשרות לצפות בפילים השוחים בין האיים של הנהר, או היפופוטמים טובלים במים.

 

אשת טורס תוכן פרסומי (צילום: ירון בן-חורין)
(צילום: ירון בן-חורין)

אפשר גם להגיע ברגל אל תצפית על המפלים, דרך יער הגשם המקיף אותם. קחו מטריה, מעיל גשם ותבלו שעות על גבי שעות בצפייה אל הנופים המדהימים של המפל וסביבתו.

 

 

חופשה בדרום אפריקה - רק עם 'אשת אפריקה' מבית 'אשת טורס'

כאשר אתם בוחרים את הדרך שלכם לחופשה בדרום אפריקה, חשוב לבחור בחברת תיירות ותיקה, מקצועית ומנוסה. צוות המומחים של 'אשת אפריקה' מבית 'אשת טורס', מתמחים בטיסות, חבילות נופש וטיולים מאורגנים ליבשת השחורה, והם ישמחו להתאים את הטיול המושלם עבורכם בדרום אפריקה.

 

למעבר לקטלוג טיולים מאורגנים לדרום אפריקה של אשת אפריקה

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון בן-חורין
אשת טורס תוכן פרסומי
צילום: ירון בן-חורין
מומלצים