שתף קטע נבחר

הרבה מעבר לתואר אקדמי - הסטודנטים של היום רוצים קורסים שיכשירו אותם לשוק העבודה

הסטודנטים של היום מחפשים לימודים שהם הרבה מעבר ללימודים תיאורטיים. הצעירים הישראלים מבינים שעל מנת להצליח בשוק העבודה של המחר, כדאי להצטייד בידע מקצועי ובניסיון מעשי בתחומים הכי חדשניים ורלוונטיים לעולם הדיגיטלי. כיצד תוכלו לבחור את המסלול הנכון עבורכם? ומהי התכנית החדשנית שמשלבת אקדמיה עם תעודה מקצועית ומשתלמת?

אחת הדילמות הגדולות העומדות בפני צעירים בארץ ובעולם נוגעת לשאלה "איזה תואר אקדמי כדאי לי ללמוד".

 

בעוד שבעבר מגוון התארים היה מצומצם והאופק התעסוקתי בסיום התואר היה ברור, הרי שהיום אפשרויות התעסוקה בסיום הלימודים מגוונות מאוד ונוגעות לא רק לנטיית ליבו של הסטודנט, אלא גם לדרך שבה הוכשר במהלך התואר, או במילים אחרות: לימודים פורמליים-תיאורטיים - out, תואר הכולל גם קורסים מקצועיים בתחומים מבוקשים - in.

 

תוכן פרסומי (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

"בעבר, בוגר במנהל עסקים היה עובד בתור מנהל", אומר יואב ביתן, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של מל"א - המרכז ללימודים אקדמיים, "היום כשאנחנו מדברים על ניהול, ברור שפקטור החדשנות הופך להיות יותר ויותר קריטי, כמו גם העובדה שאין דמיון בין ניהול צוותים טכנולוגיים, לניהול שיווק, לניהול המרכיב האנושי בארגון או לניהול מערכות חינוכיות".

 

אבל רוב המוסדות האקדמיים עדיין שבויים בקונספציה של לימודים בשיטת לוח, גיר ומקסימום מחשב, ורוב ההתמחויות הן בתחומים המסורתיים שאנו מכירים - מימון, שיווק וכו'... איפה כאן הבשורה הגדולה?
תוכן פרסומי (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

"נכון, ובדיוק מתוך הצורך בחדשנות והתמקצעות, ומתוך הדרישות המשתנות של השוק הקמנו את Career Booster. מדובר בתכנית מיוחדת, הכוללת מקבץ של קורסים מקצועיים כמו ניהול דיגיטל (CDO), ניהול פרויקטים, דאטה אנליסטס (מנתחי מידע), ניהול חוויית לקוח, יזמות נדל"ן, מפתחי למידה ארגונית ועוד, הנלמדים במהלך התואר ומזכים את הסטודנטים בתעודה מקצועית ומוכרת בנוסף לתואר".

 

ביתן מסביר כי "הקורסים נלמדים תוך התנסות מעשית, המרצים מגיעים מלב ליבה של העשייה, ועל כך הם שמים דגש. זאת בעצם הדרך שלנו לשמור את הרלוונטיות של הסטודנטים שלנו בשוק העבודה".

 

דיברנו על ניהול. האם תכנית Career Booster קיימת בחוגים ותכניות נוספות?

 

"בהחלט! אנו מפעילים את התכנית עם מגוון רחב של קורסים גם בתכנית לתואר ראשון בפסיכולוגיה ובתכנית לתואר ראשון במשאבי אנוש".

 

תוכן פרסומי (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

מה הטיפ שלך למישהו שרוצה להתחיל ללמוד לתואר אקדמי?

 

"אני חושב שסקר שוק הוא דבר חשוב. שני הפקטורים החשובים בעיני הם מקום צנוע ומצמיח שמסתכל אל הסטודנטים שלו בגובה העיניים, מסוגל לטפח אותם באופן אישי ולעזור להם להגשים את החלום שהיה להם לפני שהצטרפו ללימודים אקדמיים. הגורם השני הוא נושא החדשנות - כדאי לחפש מקום שמבין חדשנות - אבל יותר מזה - מסוגל להנחיל את זה לסטודנטים שלו. לא רק לדבר, אלא באמת לעשות".

 

רוצים להזניק את הקריירה שלכם כבר במהלך הלימודים? מצטרפים ל-Career Booster במל"א ובונים את העתיד שלכם. לפרטים>>  

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים