6 דברים שצריך לדעת על ה- DS7 CROSSBACK
לא, לא 7. מדובר במותג אוונגרדי, להזכירכם
1. סיטרואן DS המקורית, יצירתו האוונגרדית של המעצב האגדי פלמינו ברטוני, הוצגה לראשונה בתערוכת פריז ב־1955, ושברה את שיאה הראשון כבר ברבע השעה הראשונה שלה: 743 הזמנות. בתום 10 ימי התערוכה נשבר השיא השני: 80 אלף יחידות הוזמנו ממנה, שיא שהחזיק יותר מ־60 שנה - עד ההשקה של הטסלה מודל 3.
חוץ מהעיצוב האייקוני שלה, ה־DS הציגה שורה של מערכות חדשניות: מתלים הידרו־פנאומטיים, הגה כוח, גג פיברגלס, והייתה המכונית הראשונה מייצור סדיר שצוידה בבלמי דיסק. במאמר מפורסם כתב הפילוסוף רולנד בארת שהיא "נראית כאילו נפלה מהשמיים". עד היום ממוקמת ה־DS, שנשמעת בצרפתית כמו Deese – "אלה" – גבוה ברשימת המכוניות הכי יפות, חשובות, מגניבות, מעניינות – רק תבחרו. טוב, זאת לא חוכמה גדולה: ה־DS לא הייתה מכונית. היא הייתה מרבד קסמים.
2. 60 שנה מאוחר יותר, נשמט הלוגו של סיטרואן ממכוניות DS, והמותג האייקוני הפך לחטיבת מכוניות היוקרה של הקונגלומרט הצרפתי, ומכונה מעתה "DS Automobiles". המשפחה החדשה כוללת את DS7 CROSSBACK פורצת הדרך ואחריה יוצגו שורה של דגמי יוקרה מרהיבים, מפנקים וטכנולוגיים. DS7 CROSSBACK מתברגת לאחת הקטגוריות החמות ביותר בעולם הרכב היום, קרוסאובר פרימיום. היא מגיעה לארץ ב־3 גרסאות שונות:
SO CHIC PERFORMANCE LINE
SO CHIC RIVOLI
GRAND CHIC OPERA
ההבדלים? גודל מסך המגע, מערכת השמע וסראונד, סוגים שונים של ריפודי איכות ותוספת של מערכות בטיחות ומערכות טכנולוגיות מתקדמות. ההבטחה חד משמעית: אם תמצאו את עצמכם בתוך הגרסה הראשונה מבין השלוש, ה־Performance Line, תסכימו שזאת אחת המכוניות הנעימות, הבטיחותיות והמאובזרות ביותר שישבתם בהן.
הוכחה טובה יותר מההבטחה שלי מגיעה מעמנואל מקרון, הנשיא הצרפתי הנוכחי, שבחר ב־DS7 CROSSBACK להיות המכונית שתוביל אותו בטקס ההכתרה שלו, ובכך היא הפכה ל־SUV הראשונה בהיסטוריה שמשמשת במעמד. ואכן, כשעכוזנו הלא נשיאותי בעליל התמקם מאחורי ההגה של ה־DS7 CROSSBACK, האסוציאציה הראשונה שחשבנו עליה הייתה "ארוחת בוקר בטיפני", הנובלה האגדית של טרמן קפוטה הקורצת לחנות התכשיטים המפורסמת. ראשית, המוטיב החוזר בכל פינה בעיצוב הפנים של ה־DS7 CROSSBACK הוא יהלומים. מתגי החלונות מעוצבים כמו יהלומים; החלקים הווירטואליים של לוח המחוונים - יהלומים. מתגי הקול; פתיחת הגג; דוגמת התפרים - יהלומים. שיבוץ קריסטלים - בצורת יהלומים. אפילו הצמיגים בצורת, אה, עיגולים. איך יתגלגלו אם יעשו אותם מיהלומים?
3. ליבן של כל הגרסאות שמגיעות לארץ זהה: מנוע טורבו־דיזל עם 180 כ"ס, שפע מומנט כבר מסל"ד נמוך כאשר כל הכוח לו אתם זקוקים ביום־יום זמין עבורכם בכל רגע. DS7 CROSSBACK נולדה לנוחות. אחת המערכות המתקדמות שמציעה המכונית, נקראת Active Scan Suspension: כשהמכונית נמצאת במצב "comfort" במהירות שנעה בין 15־130 קמ"ש, מצלמה קדמית סורקת את הכביש ללא הפסקה, מכינה ומכוונת את מערכת המתלים לכל מפגע מע"צי שמחכה לה. קצת קשה לשים את האצבע על מה בדיוק עובד כל כך טוב במערכת הזאת, אבל התוצאה הסופית היא חוויית נוחות צרפתית קלאסית, בדיוק כפי שציפינו לפגוש.
יעידו על כך צמד הבנות במושב האחורי, שאם לא היינו נאלצים להחזיר את מכונית המבחן, היו פשוט ממשיכות לישון מאחור עד תחילת שנת הלימודים. הייתי מספר לכם בשמחה איך מרגישה הנסיעה ב־"sport" ו־"normal", אבל האמת היא שהיה לנו כל כך נוח במצב "comfort", שבקושי נדדנו אליהם. במיוחד מכיוון שרמת האחיזה של המכונית גבוהה מספיק גם בתצורה הרכה ביותר שלה. בקיצור, DS7 CROSSBACK אינה מתיימרת להיות מכונית ספורט, אך היא בהחלט אחת המתנות הכי טובות שתוכלו לתת לגב שלכם.
4. אם יש לכם, במקרה, סמארטפון, אזי ה־DS7 CROSSBACK החדשה תומכת היטב בכל מערכות ההפעלה, כך שמסך ה־8 אינץ' היפהפה במרכז הקונסולה (12.3 אינץ' בגרסת ה־OPERA) מראה את הדברים החיוניים לנהיגה – מספוטיפיי, ניווט עד הקראה קולית של הודעות – בלי שתצטרכו להציץ בצג הקטן של הטלפון. כל גרסאות המכונית מציעות משטח טעינה אלחוטי, לא תאמינו כמה הוא היה חסר לכם, עד שיהיה לכם אחד כזה.
5. מרחב פנים? צ'ק. גם אנשים שגובהם מטר שמונים ומעלה מסתדרים היטב במושב האחורי, ויכולים ליהנות מאור טבעי שמגיע דרך גג פנורמי שקוף. תא המטען, כשהמושבים מורמים, מכיל 555 ליטר מכובדים, די כדי לאסוף משפחה שלמה משדה התעופה. כדי להכניס את המזוודות לא תצטרכו ללחוץ על אף כפתור, חלילה. מספיק שתעבירו את הרגל מתחת לפגוש האחורי, והופ – תא המטען נפתח חרישית ואף נסגר בהנפת רגל.
אחד המאפיינים הבולטים ב־DS7 CROSSBACK הוא מספר מערכות הבטיחות. שימו לב לרשימה, רלוונטית כבר בגרסת הכניסה: מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב; מערכת לזיהוי עצמים בשטח מת; מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים; מערכת בלימת חירום אקטיבית ובקרת שיוט אדפטיבית Stop&Go (אגב, השילוב ביניהן מקנה בפועל נהיגה חצי־אוטונומית: אמנם המכונית תנבח עליכם אם תורידו את היד מההגה ליותר מכמה שניות, אבל בפועל היא יודעת לעשות כמעט הכל לבד).
6. רוצים סיכום? הנה סיכום: ב־DS7 CROSSBACK יש משהו אחר. מכונית שגרמה לנו לדבר בקול רך יותר כאשר התיישבנו בה. הנוחות, הרוגע, איכות הביצוע היא משהו שאי אפשר להתעלם ממנו. הנחנו שגם נרצה להתעלם מסעיף המחיר, אך כאן הופתענו לטובה. רשימת אבזור הנוחות גרמה לנו לצפות למחיר התחלתי של 300,000 ש"ח, בעוד ש־DS7 CROSSBACK מתחילה ב־240,000 ש"ח לגרסה מלאת כל טוב. רוצים הכל מהכל? רק אז תנשקו ל־300,000 ש"ח. תמורה לכסף שתתקשו למצוא במקום אחר, וכל זה באריזה מעוצבת. העובדה ששיחקת אותה ויש לך DS7 CROSSBACK, מעידה על טעם משובח.