שתף קטע נבחר
 

אלפא רומיאו סטלביו: השראה מגבוה

אלפא רומיאו עברה שינוי משמעותי והיא ניצבת כיום בחזית קבוצת הפרימיום עם איכויות מוצר מהשורה הראשונה. לראיה, סטלביו וג'וליה זכו בהכרה בינלאומית רחבה אפילו של עיתונות הרכב הגרמנית אשר קבעה: סטלביו הוא ה- SUV הטוב ביותר בקבוצתו. אז הצטיידתי בסטלביו ובחיוך איטלקי שרמנטי ויצאתי לבחון את הגבולות. של שנינו

רגע לפני שלחצתי על כפתור ה-START, שאלתי את עצמי: מהם בעצם תנאי הכניסה למועדון האקסקלוסיבי שקוראים לו SUV? התשובה לא פשוטה, מפני שרוב המותגים, למעט בודדים, מצוידים ברשימת מכולת משעממת וצפויה. כה צפויה עד שהיא גרומת לאבדן זהות מוחלט ולחוסר יכולת לזהות את הרכב, אלא אם סמל גדול מתנוסס על חרטומו המחוטב.

 

ואם זה המצב, כנראה שאין ברירה אלא לצאת לדרך: לחיצה קלה על כפתור ה- START ובאותו הרגע נכנס למסלול הדוגמנות איטלקי מסוקס אשר מודע לכוחו.

 

מותג פרמיום שכוחו טמון לא בגודש מעיק של שטיקים או בהצמדות קנאית לרשימת מרכיבים, אלא בעוצמת העיצוב שלו.

 

ההשראה

מעבר סטלביו בהרי האלפים הוא אחד הכבישים ההרריים והגבוהים באירופה. יש המכנים את הדרך "פלא של מיומנות הנדסית" ואחרים רואים בה אתגר גדוש באדרנלין מוטורי טהור – 48 פניות חדות כתער של סַפָּר איטלקי, מעברים צרים כחוט הוורסאצ'ה, מדרונות תלולים בשפע ונתיבים לא סלחניים בעליל.

 

הכביש המפותל עובר בין קירות סלעים המתנשאים לגבהים אדירים, ומי שרגלו תהיה עדינה על דוושת התאוצה יוכל גם ליהנות מנוף עוצר נשימה של פסגות מושלגות וקרחונים אינסופיים. 

סטלביו אלפא רומיאו (צילום: אלפא רומיאו)
סטלביו אלפא רומיאו(צילום: אלפא רומיאו)

לא במקרה קיבלה אלפא רומיאו סטלביו שם של מעבר מפותל בין הרים ובין סלעים. הוא ה-SUV הראשון מבית אלפא רומיאו המצויד בגריל המסורתי ובזוג פנסים רשעים, שמסתכלים לריגוש בלבן של האספלט.

 

האם זה בכלל אלפא רומיאו? אמת ויציב. אבל היא בתלבושת איטלקית מהודרת של SUV פרימיום, ובכיסיה המהודרים מסתתרת חבילה טכנולוגית מפוארת ורמת בטיחות, שתשמור על היקר לך ועל כיסך.

 

אלפא רומיאו סטלביו מביאה משהו אחר לקבוצת הפנאי פרימיום. לא רק חבילה דינאמית יוצאת דופן, אלא גם עיצוב איטלקי לוהט וייחודיות שאין בסגמנט הזה: מראה אלגנטי ומלא בתוכן, מסורת והערכה לעבר ולאהבה הטהורה שיש באיטליה למכוניות. עשרות פרסים מהגופים הביקורתיים ביותר ברחבי העולם מאשרים זאת.

 

איך הם עשו את זה נכון? בתור התחלה, נדרשת מסורת ארוכת שנים של עיצוב בו אומנות מוערכת יותר מייצור המוני. רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו סטלביו שואב השראה מ- 108 שנות מסורת של יצור מכוניות. מספיק זמן? בהחלט.

 

מאהב איטלקי

בעולם מותגי העילית, כגון שעוני פאנריי המגיעים מפירנצה, לשטח הריק יש משקל רב מפני שחללים ללא שימוש הם מותרות. זוהי גישה המעידה על ביטחון, זהות ואופי. זאת בניגוד לניסיון "למצוא חן" דרך גימיקים שלא ישרדו את הקולקציה של קיץ דאשתקד.

 

לכן, ככל שהאינטימיות ביניכם תגבר, כך תספגו את הניואנסים של העיצוב המינימליסטי הטמון בסטלביו. כך גם תוכלו להעריך את העוצמה של המסר הנקי ממניירות של המרכב.

די במבט קצר באלפא רומיאו סטלביו כדי לגלות בו רמזים לדגמי העבר האיקונים. שאגת מנועי הפורמולה 1 המלווים בצהלות קהל בקו מונטה קרלו, מעין שילוב נקי ואלגנטי של שרירים ותחכום, כוח וזרימה, באופן שרק מעצב איטלקי אמיתי יכול להביא לעולם.

 

ברוכים המתפנקים

פתיחת הדלת בסטלביו היא אירוע בפני עצמו. כמצופה, היא מאסיבית ונפתחת עם נוכחות המעבירה מסר חד משמעי: עליך להרוויח את המקום שלך בתוכו.

 

קיבלת אישור כניסה? ברכות. מעבר למפתן הדלת, מצפה לך סביבת נוסעים עילית: מושבי עור החובקים את הגוף מעוצבים למשעי, וניחוח של יוקרה השמורה למכוניות ברמה הגבוהה ביותר מדיף מהם. ויש גם צ'ופר לנהג: עור ברווז, כסטנדרט.

 

תא הנהג של אלפא רומיאו סטלביו ממשיך את הקו ההרמוני ואת התחכום המינימליסטי של המרכב השרירי. יש בו רמזים רבים לעיצוב הקלאסי, המזוהה עם אותה ליבה של אלפא רומיאו, אך בה בעת משולבת בו טכנולוגיות רבות ומתקדמות.

 

מערכת מולטימדיה עתירת פונקציות, מחשב דרך המשולב בלוח המחוונים, מערכות בטיחות מתקדמות ומפות ניהול המאפשרות לשנות את האופי של המכונית בהיסט מתג – הם רק חלק מהרשימה המכובדת.

 

מגף על דוושה

בפקקים אפשר היה להרגיש רק במרומז את מה שצופן לו בהמשך הכביש הפתוח. הסטלביו מהודק ומדויק כמו חליפה מארץ המגף המתאימה למידותיך. חווית הנהיגה בעיר מתאפיינת בנוחות יוצאת דופן בזכות ספיגת מהמורות טובה מאוד ובידוד של הנהג והנוסעים משיבושי הדרך.


סטלביו אלפא רומיאו (צילום: אלפא רומיאו)
סטלביו אלפא רומיאו(צילום: אלפא רומיאו)

מערך של חיישנים, מצלמת חניה ושדה ראיה מעולה יוצרים תפיסת מרחב פנטסטית, התורמים לחיים דינאמיים בתוך הכרך הצפוף.

 

בתנועה, אלפא רומיאו סטלביו מרגישה דינאמית וחיה כנמר – בעיקר בזכות זמינות כוח מעולה של מנועי הטורבו שלו כבר מסל"ד נמוך. 37 או כמעט 41 קג"מ (תלוי בגרסה שתבחרו) כבר מ-1750 סל"ד שמעבירים אתכם בכרך בקלות ובסטייל של סייח איטלקי גזעי.

 

כצפוי, אלפא רומיאו סטלביו מנצלת את מלוא הפוטנציאל שלה בעיקר בכבישים הפתוחים. ואפשר לומר זאת בביטחון מלא: לאחר נהיגה בכל SUVשחי ונושם על כבישי ארצנו – אין עוד SUV שמתנהג ובועט כמו הסטלביו.

 

נראה כי הפיזיקה פספסה את ההסעה ונשארה על המדרכה בזמן שאתם מתרחקים בנהמה כפולת מפלטים.

 

המפתח ליכולת, מסתבר, היא פריצת הדרך של הפלטפורמה המהפכנית המגיעה מאלפא רומיאו ג'וליה: מאזנת בין התנהגות כביש ישירה ומדויקת לבין נוחות נסיעה מדהימה. תענוג צרוף!

 

בלי לשמוע הגה

הידיים אוחזות בעור שעל גלגל הגה ספורטיבי. בטבור ההגה תגלו כפתור START המעביר מסר דינאמי חזק. לצידו, מתג ה- DNA שתפקידו לשנות את הדינאמיות ואת האופי של הסטלביו. עם הכוח להעצים כל נהג – בהיסט מהיר אחד – וליצור תחושה של שליטה אבסולוטית בכביש.

 

ויש גם בונוס: צליל מפלט עם דציבלים של בתולת הברזל.

 

נלהב הייתי להגיע להרים, והדרך אליהם עברה בכביש מהיר ופתוח. שם, כאשר שייטתי ברוח האוטוסטראדות של איטליה הסטלביו עשה לי נעים בכל דרך אפשרית:

בידוד רעשים ויכולת מדהימה לקצר את הזמן מנקודה A לנקודה B במהירות שיוט המגיעה כמעט למהירות הניתוק של מטוס נוסעים. נא להדק חגורות!

 

אבל לא המהירות הגולמית הייתה ההפתעה, אלא דווקא האדישות וקור הרוח של כלי הרכב הזה לנוכח הנתון שהתנוסס על מד הקמ"ש. תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית חזקה הכוללת 8 הילוכים עשתה עבודה יוצאת מן הכלל: קליקים של תיבות רובוטיות לא היו בה – היא עבדה חלק.

 

נוסף לזה, מספקת התיבה הילוך שיוט ארוך מאד המוריד את הסל"ד, פעולה המאפשרת למנוע לנצל את הגמישות הרבה שלו. פחות סל"ד שווה פחות דלק – ואנו תמיד בעד זה.

 

כדי לקבל התנהגות כביש טובה, על חלוקת המשקל להיות שווה בין הגלגלים, יאמרו מביני עניין במכוניות. הם גם יספרו לכם שאי אפשר להגיע לתוצאה שכזו ב-SUV.

 

הפעם, אם יורשה לי, הם טועים ואינם מכירים את סוד ההצלחה של אלפא רומיאו סטלביו: מערכת הנעה כפולה אשר מניעה את הגלגלים האחוריים ומשלבת עד 50% מהכוח לגלגלים הקדמיים לפי הצורך.

 

הוסיפו לכל אלו מרכיבים כמו היגוי ישיר ובלמים בהפעלה אלקטרונית והרי לכם חווית נהיגה ייחודית שלא תמצאו ב-SUV אחר.

 

כביש גורמה

תנו לסטלביו לטרוף אספלט מתפתל והוא פורח ונוהם ברעם מפלטים בין פנייה לפנייה. חרטומו המסוקס מתרומם מעט, תאוצתו מרקיעה שחקים, הפנייה מהירה של ההגה והכיוון מתחלף בחדות בדומה למכונית כביש לעילא ולעילא. בואו נאמר ג'וליה.

 

ושוב נשאלת השאלה: כיצד מסוגל SUV להתנהג כך? פניה רודפת פניה, ומיסטר סטלביו חוזר פעם אחר פעם על התצוגה של אחיזה, איזון, בלימה, פניה ותאוצה שמקעקעת את עורך לעור הכיסא בתאוצה הגורמת לעיניים לדמוע.

 

פינוק בטוח

אלפא רומיאו סטלביו מציגה את תא הנהג הדינאמי והחי ביותר בקבוצה שלה: מסך מולטימדיה 6.5 או 8.8 משולב באופן הרמוני עם קווי העיצוב של הדשבורד. כל אלו ממוקמים בדיוק מופלא על גבי לוח מחוונים אולטרה מודרני מפרגן המשלים את העיצוב הנקי של המרכב.

 

אותו תחכום מינימליסטי, אך הפעם מבוצע באיכות העילית שהיינו מצפים במכונית, שמגיעה ממדינה אשר הפכה את חליפת העסקים לפריט אופנה נחשק ויקר.

 

אני מתרווח על כיסא הנהג וחיוך מקשט את פני המתענגות: חומרי הגלם כאן מהשורה הראשונה, התפרים בעבודת יד מוקפדת, מגע העור רך במיוחד וסביבת הנהג עוטפת, אוחזת ומקיפה אותי בתוך חלל ממוזג ועתיר טכנולוגיה. פיצוח מבריק של תרבות האירוח האיטלקית ב- SUV פרימיום.

 

וכדי שהאירוח יהיה מושלם עוד יותר, מערכות בטיחות אקטיביות משרות אווירת נינוחות, הודות לבלימת חירום אוטונומית והתראות על סטייה מנתיב או התנגשות צפויה.

 

הוסיפו לכל אלו 5 כוכבי בטיחות של NCAP וציון הכי גבוה בסגמנט SUV פרימיום על הגנת הנוסעים 97% וקבלו עדות נוספת לדגש שאלפא רומיאו שמה על רמת בטיחות שאין שני לה.

 

עוצמה בקצות האצבעות

אין כאן שאלה: נהיגה באלפא רומיאו סטלביו היא חוויה מאד שונה מכל SUV אחר.

 

את חיבורו של האדם למכונה קשה לתאר כאן במילים – חייבים לתפוס את גלגל ההגה ולנהוג בכל הכוח. ברגע שתשחררו בעדינות את הרגל על המצערת, תיפתח הקתדראלה לעולם מקביל שבו ה- SUV הוא שלוחה של גוף ונפש הנהג. תמיד יהיה כוח נוסף שידחוף לפנים. הרכב ינוע לפנים בקלילות במעין ריחוף שקשה לתאר.

 

העמק נשאר הרחק מאחור. ואני, במרוץ עם העננים המשתקפים על הגג. הסטלביו השאיר להם ענן אבק, ואני מתפלל שהכביש לא יגמר.

 

זה לא יכול להיות אמיתי, חשבתי לעצמי שוב. מה הם עשו כאן?! ובכן, הרבה דברים שנשזרים יחדיו כחוט השני כדי ליצור חגיגה של אמוציות לנהג. לא רק תחושה אחת, אלא קלידוסקופ של רגשות בין אימה להתעלות – וכולם טובים. טובים מידי.

 

למידע נוסף על סטלביו אלפא רומיאו - לחצו כאן

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלפא רומיאו
סטלביו אלפא רומיאו
צילום: אלפא רומיאו
מומלצים