שתף קטע נבחר
 

עולם החיסכון והביטוח כבר בעידן הדיגיטלי

מגדל מנהיגה מהפכה דיגיטלית שמקלה על חיי הלקוחות

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי לחלוטין, ומנהלים את רוב החיים שלנו דרך הסלולרי - אז למה שלא נוכל לבצע פעולות בנוגע לחיסכון ולביטוח שלנו דרך הסלולר? בחברת מגדל קיבלו החלטה כבר לפני כ־7 שנים: להנגיש עד 2019 את כל התהליכים המרכזיים של החברה באופן דיגיטלי. "כיום שיעורים מאוד משמעותיים נעשים בשירות עצמי", אומר ליאור רביב, מנהל חטיבת הלקוחות ומשנה למנכ"ל מגדל. נכון ל־2018 למעלה מ־30% מהפדיונות במגדל מוגשים בשירות עצמי ודיגיטלי. "לשם השוואה, ב־2016 רק 0.5% מהפדיונות הוגשו כך".

 

לחשוב מחוץ לקופסה כדי להפוך את התהליכים להרבה יותר ידידותיים

אחד מהקשיים המרכזיים בהטמעת היישום הדיגיטלי הוא הטפסים המסובכים.

 

"כדי לפתור את הבעיה, בנינו תהליך דיגיטלי של מענה על שאלות פשוטות באופן ידידותי. בסוף התהליך המערכת מייצרת טופס מלא והוא חותם עם העכבר או בסמארטפון. שינינו תפיסה ועשינו המון התאמות כדי שהתהליך יהיה נגיש לכמה שיותר לקוחות".

 

"אנחנו מאמינים שאם ניתן ללקוח שירות כזה תוך מספר ימים - הלקוח יהיה מרוצה ויחזור למגדל בפעם הבאה. אנחנו חברה שנותנת שירות, ועל מנת לעשות את זה - אני צריך שלמבוטח יהיה קל".

 

מהלוואה ועד ביטוח נסיעות - הכל בעצמנו, ועם חוויה ידידותית במיוחד

בכל הנוגע לבניית תיק ההשקעות והחסכונות, מגדל מפנה את הלקוח לסוכן האישי שמכיר את צרכיו ורמת הסיכון שעליו לקחת. "אבל את הפעולות הפשוטות - הוא יכול לעשות בעצמו", אומר רביב.

 

כיום ניתן לבצע במגדל מגוון עצום של פעולות, כגון לקיחת הלוואה בגיבוי קרן ההשתלמות והפנסיה, מעברי מסלול, הצטרפות ואפילו הגשת תביעות.

 

"ביטוח זה לא משהו מרגש", מודה רביב. "אבל הצלחנו לבנות חוויית משתמש ידידותית ומועילה. למשל בביטוחי נסיעות לחו"ל, האפליקציה שבנינו מראה איפה הרופא הקרוב, מאפשרת לסרוק חשבוניות מהסמארטפון ולקבל זיכוי לכרטיס האשראי, כך שהמוצר פשוט, והגשת התביעה פשוטה מאי פעם".

 

כתוצאה מכך, התחרות בתחום בימינו היא לא רק על מחיר, אלא גם על שירות. "זו הסיבה לכך שהשקענו בשנים האחרונות, כדי להיות בחזית, והיום אנחנו חברת הביטוח היחידה עם אזור אישי מלא, היחידה שמאפשרת לעשות הכל מהטלפון", אומר רביב.

 

אין ספק שמדובר בתהליך קשה, המבוצע בענף מסורתי. "הביורוקרטיות מפנות את מקומן לאט לאט, ואנחנו גאים בכך שהיום אנחנו מקבלים יותר מ־10,000 תהליכים דיגיטליים בכל חודש – מספר שצומח כל הזמן", אומר רביב.

 

"הפכנו להיות חברה שהיא מצד אחד ענקית ומסורתית עם מגוון מוצרים, ומצד שני מציעה חוויה דיגיטלית מלאה. אנחנו מציעים ביצוע פעולות דיגיטליות וצ'אט למוקד - וגם סוכן מקצועי שיתאים ללקוח את המוצר הנכון. עבור הלקוח, יש פנים למוצר שהוא קונה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים