שתף קטע נבחר

מנהיגים שיח אחר: אוטובוס הפרגונים בדרכים

איך אתם מתחילים את היום שלכם? הצטרפנו לתלמידי אורט אורן עפולה שיצאו לטיול שנתי מיוחד במינו שנפתח בחיוך ומילה טובה לעוברי אורח שהם אינם מכירים. מה הסיפור? זה הכל קשור ביום המילה הטובה המצוין היום

בשיתוף רשת אורט

 

 

הטיול השנתי של שכבת כיתות י' באורט אורן עפולה הוא לא ככל טיול שנתי מוכר לנו - כן, יש את שקיות החטיפים שעוברות מיד ליד, משחקים ושירים וגם את הצחוקים על האוטובוס, אבל בטיול הזה האוטובוס הוא לא רק כלי מעבר ממקום למקום, יש לו תפקיד - הוא אוטובוס הפרגונים והטיול עצמו הוא, למעשה, מסע של מילים טובות בסימן שיח של כבוד.

 

עוד ביום המילה הטובה:

 

 

יוצאים למסע עם מילים טובות
יוצאים למסע עם מילים טובות

הפעילות הזו מתבצעת במסגרת "יום המילה הטובה" המצוין היום - 29.1 - ברחבי הארץ ונולד כיוזמה של תלמידי בתי הספר התיכונים וחטיבות הביניים של רשת אורט ישראל, פועל יוצא של השתתפותם בפעילויות המפתחות מנהיגות ומודעות חברתית בניסיון ליצור שינוי תרבותי בשיח הישראלי.

 

במהלך הטיול עוצרים התלמידים עוצרים בנקודות ציון בדרך ומעודדים לשיח מכבד בקרב עוברי אורח. הם מחלקים מדבקות, סוכריות ומאחלים לכולם יום מצוין ומהנה עם חיוך על הפנים."כיף אדיר לראות קבוצה מקסימה של ילדים מגיעים אליך, מגישים לך סוכריה, עם חיוך גדול על הפנים, אומרים מילים שנחמד לך לשמוע, זו מבחינתי חוויה מדהימה. מחמם את הלב", אמרה בחיוך אחת מעוברות האורח שזכו למילה טובה.

 

שיהיה יום מלא חיוכים
שיהיה יום מלא חיוכים
 

במהלך היום מתקיימות פעילויות נוספות שיפיצו את הבשורה באמצעות חלוקת מילים טובות במקום דו"חות חניה ברשויות נבחרות, קו-לילה שעובר בין קהלי עובדי הלילה עם זריקת מילה טובה, טיולים שנתיים שיוקדשו לנושא ויעצרו בתחנות שונות בארץ לחלוקת מילים טובות ופעילויות עצמאיות נוספות שיזמו התלמידים לאורך היום. כל זאת מתוך הנחת יסוד לפיה שיח חיובי יכול וראוי שיהיה שיח "מדבק" ובאמצעות גישת "תעביר את זה הלאה" ניתן יהיה להרחיב את אזורי השיח החיוביים יותר.

 

תפרגו במילה טובה
תפרגו במילה טובה
 

בואו תגידו מילה טובה

אירועי "יום המילה הטובה" מתקיימים בלמעלה מ-230 מוסדות הרשת המונה כמאה אלף תלמידים, ואף יצאו מגבולות בתיה"ס אל הקהילה, על מנת להגביר ככל האפשר את המודעות לצורך בשינוי תרבות השיח ותפיסת האחר. "יום המילה הטובה" יאפשר לחוות חוויה של קבלת מחמאה והתרוממות רוח שאין לה תחליף בקרב הורים, מורים, מנהלים, תלמידי יסודי ותיכון, קשישים, כוחות הביטחון, פגועי נפש, ניצולי שואה, עובדי הרשות המקומית ועוד, וישמש קרקע פורייה להתפתחות דפוסי התנהגות אלה למשך השנה כולה ובכלל.

מילה טובה - זה כל מה שצריך
מילה טובה - זה כל מה שצריך
  

"אנו מאמינים בכוחם של התלמידים שלנו, בנוסף להוריהם, מוריהם, מנהליהם, צוותי החינוך שלהם, להשפיע ולייצר פעילות חיובית שתוביל לתהליך משמעותי שישאיר את חותמו על החברה הישראלית", אמר מנכ"ל רשת "אורט ישראל" צביקה פלג. "מספיק שכל תלמיד יבוא במגע עם עוד אדם אחד בקהילה, וכבר השגנו את המטרה".

 

בשיתוף רשת אורט

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פותחים את היום עם מילה טובה
מומלצים