שתף קטע נבחר

מדוע מוותרים על זכות הבחירה כל כך מהר?

לכולנו יצא, לפחות פעם אחת בחיים, לעבור מחברת שירות אחת לשנייה. הטלוויזיה כבר לא מספקת את הערוצים שאנחנו רוצים, חבילת הגלישה שרצינו להגדיל פתאום עולה לנו יותר מדי, והבנק מתחיל להגזים עם העמלות – נשמע מוכר? בוודאי. ומה שטוב הוא, שחופש הבחירה נתון לנו, שהשוק פתוח ותחרותי, ושאנחנו יכולים לעבור בלי חשבון ולחסוך הרבה כסף בחשבון. אבל רגע... השאלה היא האם אנחנו נוהגים באותו אופן גם בדברים החשובים באמת

לא כולם חושבים על זה בגיל צעיר, אבל החיסכון שלנו לפנסיה הוא החיסכון המשמעותי ביותר שיהיה לנו בחיים. למה? כי אם נשקיע עכשיו בחיסכון כמו שצריך, בפרישה נוכל כנראה ליהנות מסכום כסף גבוה יותר. אך דווקא בתחום הזה, החשוב כל כך, מרבית השכירים במשק לא מנצלים את הזכות שלהם לבחור. בטלוויזיה – כן, בגן פרטי לילדים – ברור, אבל בפנסיה – לא! ולמה? לרוב, כתוצאה מחוסר מודעות.

 

תוכן שיווקי (אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)
(אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)

 

אפשר להיות (כמעט) רגועים – לכולם כבר יש פנסיה, השאלה רק באיזה תנאים  

כל מעסיק שאתם עובדים אצלו חייב להפריש לכם כספים לפנסיה, בהתאם לחוק. בכל הנוגע לבחירת הקרן אליה מפריש המעסיק את הכסף שלכם – המצב כיום שונה מבעבר. פעם, המעסיק היה יכול לבחור את קרן הפנסיה עבורכם לפי שיקוליו, ולא תמיד הצליח להשיג את התנאים הטובים ביותר בקרן. אם תשאלו את החברים שלכם איפה מנוהלת הפנסיה שלהם, תופתעו לגלות שרובם אפילו לא יודעים, מכיוון שהם כנראה השלימו כברירת מחדל עם הגוף המנהל שנבחר על ידי המעסיק שלהם - בלי לשאול שאלות על דמי הניהול, התשואות והשירות. כיום, לעומת זאת, הבחירה נתונה בידכם, והאופציות לבחירה הרבה יותר משתלמות עבורכם מבעבר.

 

תוכן שיווקי (אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)
(אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)
 

אז איך בכל זאת אפשר למקסם את החיסכון שלי לפרישה?  

בזכות ההתערבות של המדינה, כיום לכל עובד יש את הזכות לבחור בעצמו באיזה מוצר פנסיוני לחסוך (קופת גמל, ביטוח מנהלים או קרן פנסיה), ובאיזו חברה ירצה לנהל את הכסף שלו. בנוסף על זכות הבחירה, גם שופרו התנאים. רשות שוק ההון בחרה באמצעות הליך תחרותי את ארבע "הקרנות הנבחרות" - קרנות פנסיה אשר הציעו את דמי הניהול המופחתים ביותר, והן יהיו ברירת המחדל של המעסיקים עם הגעתכם למקום עבודה חדש, ובמידה ולא תבחרו היכן לחסוך. וזאת, בכדי שכולם יוכלו ליהנות מתנאים טובים, שבעבר היו שמורים רק לעובדים בחברות הגדולות במשק.

 

בואו להכיר את קרן הפנסיה הנבחרת של אלטשולר שחם>>

 

איך אפשר גם להצטרף לקרן נבחרת?  

הקרנות הנבחרות הן קרנות פנסיה לכל דבר, אשר כוללות גם חיסכון לגיל הפרישה, וגם כיסוי ביטוחי למקרה מוות או נכות. מה שמייחד אותן הוא ההתחייבות לדמי ניהול מופחתים לכל המצטרפים החדשים, למשך 10 שנים!

 

תוכן שיווקי (אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)
(אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)

 

בשורה התחתונה, אם אתם מתחילים עבודה חדשה, או רוצים לשפר את התנאים שלכם בעבודה הנוכחית, שווה לבקר במשרדו של האחראי על הסדרי הפנסיה לעובדים, ולברר איפה מושקע הכסף שלכם. חשוב שתדעו שגם כעצמאיים אתם יכולים ליהנות מההסדר החדש. פרט לדמי הניהול המופחתים, שיאפשרו לכם חיסכון גדול יותר, אל תשכחו לוודא שאתם שמים את הכסף שלכם בגוף יציב ומקצועי שאפשר לסמוך עליו, שניתן לקבל בו מענה ושירות טוב ומהיר, וכזה שיודע להניב תשואות לאורך זמן. באלטשולר שחם, למשל, מאמינים בהשקעות לטווח ארוך, ומתכננים את התיק שלכם להשקעות של לפחות 3-5 שנים קדימה.

 

זכרו: הזכות לבחור קיימת בכל רגע, וניתן להצטרף לקרן הפנסיה הנבחרת ללא התערבותו של המעסיק, ומתי שתבחרו. אם זה אולי נשמע לכם כמו כאב ראש לא קטן - המון טפסים, טרטורים ופקסים - תופתעו לגלות שהיום זה ממש קל ופשוט. ההצטרפות לקרן הנבחרת של אלטשולר שחם, למשל, נעשית בהליך הצטרפות דיגיטלי קצר ב-3 שלבים פשוטים, ללא צורך במילוי שאלון רפואי או בחתימת המעסיק – אפשר אפילו לעשות את זה מהנייד בזמן נסיעה ברכבת. גם אין צורך לפנות בעצמכם למעסיק, כי הקרן שתבחרו דואגת לפנות אליו ולהודיע לו על בחירתכם. אם תבחרו לנייד את הכספים שצברתם בקופה אחרת, תוכלו גם לשמור על זכויות הוותק, גיל תחילת הביטוח, תקופת האכשרה ועוד.

 

תוכן שיווקי (אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)
(אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם)
 

 

לפרטים והצטרפות ב-3 צעדים לקרן הפנסיה הנבחרת של אלטשולר שחם>>>

 

אלטשולר שחם עוסק בשיווק השקעות ובשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ) ולו זיקה למוצרים המנוהלים על ידו. אין באמור לעיל כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מיסוי המותאם לצרכי הלקוח. אין לראות באמור לעיל התחייבות אלטשולר שחם להשגת תשואה כלשהי ו/או הנעה לביצוע פעולה. אין לראות באמור לעיל משום חוות דעת או המלצה או הנחיה או התחייבות כלשהי מצד אלטשולר שחם. האמור לעיל כפוף להוראות ההסדר התחיקתי, הוראות התקנון הרלוונטי והנחיות החברה. אין באמור לעיל כדי למצות ו/או להחליף את הוראות חוק קופות הגמל ו/או פקודת מס הכנסה ו/או הוראות כל דין. אין לראות באמור לעיל התחייבות של החברה להשגת תשואות עודפות ואין במידע על תשואות שהושגו בעבר כדי להעיד על תשואות שתושגנה בעתיד.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם
מהיום מתחילים לחסוך!
אינפוגרפיקה: אלטשולר שחם
מומלצים