שתף קטע נבחר

החינוך הוא התקווה

בעידן של טכנולוגיה מתקדמת, הנדסה ואוטוסטרדת המידע, הפך מקצוע החינוך למקצוע הליבה המרכזי המעצב את חיינו. מעכשיו אמרו טכנולוגיה אאוט חינוך אין.

כבר מגיל הינקות אנו צורכים את מערכת החינוך במסגרות השונות ומשם לבתי הספר והתיכוניים והאוניברסיטאות. רבים אינם יודעים כי תפעולה של מערכת החינוך בכל עיר מופעלת באופן עצמאי בידי מנהלי אגפי החינוך, המיישמים מצד אחד את מדיניות משרד החינוך ומצד שני מיישמים בפועל את מדיניות ראשי הערים ומועצת העיר.

 

בשנים האחרונות, עבר מקצוע ניהול החינוך שדרוג מקצועי משמעותי, במסגרתו הפכו מחלקות החינוך ברשויות המקומיות ליחידות פדגוגיות עצמאיות המובילות כל אחד בתחומה את ההתפתחות והצלחה של התלמידים ברשות המקומית.

עובדי אגפי החינוך בכל הרשויות שדרגו את מעמדם ומעתה נבחרים לתפקידים אלו אנשי הוראה ומנהל החינוך בעלי תארים אקדמיים מתקדמים וניסיון ניהולי ופדגוגי עדכני, ואף נחקק חוק בנושא.

 

לדבריו של אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות וסמנכ"ל חינוך וקהילה בעיריית הוד השרון: "בשנים האחרונות עבר מקצוע ניהול אגפי החינוך מהפך של ממש במסגרתו פעלנו להצבת סטנדרטים מקצועיים כתנאי בסיס, מתוך מטרה לקדם את מערכות החינוך ברשויות המקומיות אל השנים הבאות. האסטרטגיה שלנו הייתה בחירה של אנשי מקצוע בתחום החינוך שיישמו את הידע שצברו לאורך שנים בשילוב עם האקדמיה, והחדשנות שנמצאת בה. התעקשנו על ניסיון בהוראה בכדי שנדע לתת את המענה האמיתי למוסדות החינוך. הרי מי שלא חווה התנסות בעבודה בתוך מוסד חינוכי, לא תמיד יוכל לתת מענה פדגוגי מנהלי ולהבין את הDNA של מערכת החינוך." 

 

איגוד מנהלי אגפי החינוך, מטפח מזה שנים את הקשר המקצועי בין משרד החינוך לבין הרשויות המקומיות ולמעשה הליך קבלת ההחלטות ברוב המקרים משותף כבר משלב הרעיון או הוועדות הבין-משרדיות והמקצועיות, מוסיף קמינסקי. אנחנו חלק אינטגרלי ממערך החינוך במדינת ישראל ובמקרים רבים אנו אלו שבאמצעותן מיושמות רפורמות או החלטות ממשלה לטובת מערכות החינוך והתלמידים.

 

איגוד מנהלי המחלקות (צילום: איגוד מנהלי המחלקות)
איגוד מנהלי המחלקות(צילום: איגוד מנהלי המחלקות)

לא אחת מתקיימות התדיינויות מקצועיות של רפורמות במשרדי החינוך, הרווחה, השיכון ובמשרד ראש הממשלה לבין מנהלי אגפי החינוך בנושאים שרוצים לקדם אותם כחלק מסדר היום הלאומי, אך בסופו של יום מתקבלות החלטות ויוצאים לדרך. כך לדוגמא הטמעת 5 יח"ל, מתמטיקה, פרויקט ניצנים, בתי הספר של הקיץ ועוד.. כאשר הודות להבנה מקצועית של הדברים ותושייה מקצועית ונכונות ליישום של מנהלי אגפי חינוך, תוך יכולת ליצירת חיבורים והפעלת מערכת מקומית לביצוע, זכו תלמידי ישראל להטמעה מרבית בכל אחד מהתהליכים במקסימום הצלחה.

 

בימים אלו מתכנסים מנהלי אגפי החינוך להשתלמות השנתית אליה מגיעים עמיתים מכל רחבי הארץ. במסגרת ההשלמות המקצועית ומעבר להרצאות והמפגשים עם בכירי משרד החינוך יסיירו במספר מסגרות ייחודיות בעיר אילת ובהם: בית הספר החדשני אורים לחינוך מיוחד, סיור במרחבי למידה חדשניים המציגים קונספט ייחודי ללימודי מחוננים ומצטיינים, סיור במרכז המחקר ימי במסגרת המכון הבין-אונברסיטאי, סיור בפארק הצפרות ובכיפה האקולוגית ובחדרי הבריחה במקום, המהווים מרחב לימודי ייחודי. אל הכנס יגיעו שר החינוך נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון, ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, הראל טובי, מנכ"ל בית הנשיא, חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין, מאיר יצחק הלוי, ראש העיר המארחת אילת.

 

מושב מיוחד בכנס יעסוק בנושא קליטת אקדמיים ואנשי הייטק להוראה, מתוך מטרה לבחון את הדברים לאחר תקופה ארוכה של יישום בפועל וללמוד ממנו על מנת להביא את ההון האנושי הטוב ביותר לעולם החינוך.

 

כנס החינוך הפך לכנס הדגל המקצועי של הרשויות המקומיות, מוסיף קמינסקי. זהו הכנס אליו מגיעים כ 450 מנהלים מכלל הרשויות ושם מתבצעת למידת עמיתים ונזרעים שיתופי פעולה אסטרטגיים בין הרשויות המקומיות. שם מדברים על חדשנות בחינוך ועל דו קיום, ערבות הדדית וערכים ומעל לכל חינוך.

 

איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות הוא ארגון מקצועי של מנהלי המחלקות לחינוך, מנהלים/ות מחלקות גני הילדים, מנהלים/ות מחלקות בי"ס יסודיים, על יסודיים, מנהלים/לות מערכות פדגוגיות במחלקות לחינוך ובעלי תפקידים אחרים באגפי החינוך ברשויות המקומיות.

 

איגוד מנהלי אגפי החינוך נוסד בראשית שנות השישים. משנת 1990 האיגוד פועל כעמותה רשומה. האיגוד משמש כגוף מקצועי המעניק שירותי ייעוץ למרכז השלטון המקומי בנושאי חינוך ופועל בשיתוף פעולה מלא עם יו"ר ועדת החינוך בכנסת ובמרכז השלטון המקומי ובארגון המועצות האזוריות, בנושאי חינוך תרבות ונוער של מרכז השלטון המקומי. האיגוד משמש כתא בהסתדרות המורים. בנוסף חברי האיגוד משולבים בוועדות מקצועיות רבות בתחומי החינוך, התרבות והרווחה כל זאת לטובת מערכת החינוך בישראל ותלמידיה.
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים