שתף קטע נבחר

לשמור על המשקל בלי לוותר על אוכל מנחם

מה אנחנו יודעים על האוכל המנחם וכיצד ניתן לשלב אותו בדיאטה? מה הופך את האוכל למנחם, למה אנחנו כל כך אוהבים אותו ואילו ערכים תזונתיים יש בו שאסור לנו לוותר עליהם?

כמה פעמים התחלתם דיאטה ונשברתם אחרי שבוע, שבועיים או חודש? החלק הקשה ביותר בתהליך הירידה במשקל הוא בלי שום ספק התמודדות עם האיסורים שאנחנו גוזרים על עצמנו. משמח לגלות שיש מזונות שכן ניתן לשלב בתהליך הזה, שגם מספקים את הפינוק והנחמה, וכשהם נאכלים במידה, הם יכולים לתרום לשובע ולספק גם ערכים תזונתיים חיוביים. 

 

טוסט (צילום: shutterstock)
מספק פינוק ונחמה וגם ערכים תזונתיים. טוסט עם גבינת עמק(צילום: shutterstock)
 

המושג "אוכל מנחם" נולד בארה״ב בשנות ה-60 של המאה הקודמת, והתייחס למאכלים שמזכירים לנו את הבית ואת הבישול של אמא. בכוחו לספק תחושת ביטחון ואפילו לשפר את ההרגשה הכללית. הוא עושה לנו נעים בבטן, טעים בפה, ומפעיל את האנדורפינים במוח שיוצרים, במקביל לתחושת השובע, גם הרגשה קלה של אופוריה.

 

אנחנו מתנחמים במאכלים הללו ברגעים שבהם דרוש לנו חיזוק נפשי או כשעצוב לנו, וגם כשאנחנו מחפשים דבר מה שיביא עימו קצת חיוביות. מכוון שהמושג אוכל מנחם קשור לתרבות מקומית, הוא משתנה מתרבות אחת לאחרת.

 

בארה״ב זהו המק & צ׳יז המוקרם והעשיר בשמנת וגבינה. בניו זילנד זהו הברד פודינג, ואנגלים מתנחמים בפאי גבינה ותפוחי אדמה. בשוויץ תמצאו פונדו גבינות, ובצרפת - מרק בצל עם נטיפי גבינה. בישראל תוכלו למצוא את הטוסט, שיחזיר את כולנו לילדות, לימי התום ולארוחות הערב שההורים הכינו לנו כשהיינו קטנים, ואנחנו נהנים להכין לילדינו. המכנה המשותף כאן הוא די ברור - לגבינה הצהובה תפקיד חשוב בהפיכת המאכלים למנחמים.

 

מק אנד צ'יז (צילום: shutterstock)
ככה האמריקאים עושים את זה. מק & צ'יז(צילום: shutterstock)
 

מה הקשר בין טוסט לדיאטה ?

הטוסט המנחם הוא לא רק פינוק. שילוב של פרוסת גבינה צהובה בטוסט מלחם מלא לצד סלט רענן יוצר ארוחה טעימה ומזינה. פרוסה אחת של גבינה צהובה כבר מספקת כמות משמעותית של סידן וחלבון, והלחם המלא והירקות תורמים סיבים תזונתיים שיחד תורמים לתחושת השובע שכה נחוצה בתהליך של דיאטה לצד תחושת הפינוק.

 

מי שרגיש ללקטוז או צמחוני ישמח לדעת שגבינה צהובה היא גם מקור עשיר לוויטמין B12 וגם דלה מאוד בלקטוז, כי למעשה איננה מכילה פחמימות. חשוב לציין שבמהלך תהליך הרזיה אנו עשויים לאבד מסת שריר ולכן כה חשוב לספק חלבון איכותי ומזין בתפריט וכמובן לשלב פעילות גופנית בתהליך.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
עוזר לנו לא להישבר. אוכל מנחם
צילום: shutterstock
מומלצים