שתף קטע נבחר

זו לא ארוחה בלי תמונה מנצחת באינסטוש - 7 טיפים לצילום מושלם של אוכל

לצילום אוכל יש מספר מטרות: להעביר ריחות וטעמים דרך התמונה ולהראות יצירת אמנות-על שהוכנה. הצילום יכול להראות את המנה הסופית ו/או את התהליך. אז איך מצלמים תמונה מנצחת? אספנו 7 טיפים וכללים שיבטיחו לכם גריפת לייקים.

אוכל הוא נושא מושלם לצילום. הוא לא בורח מהמצלמה כמו ילדים, לא נדוש כמו נוף והוא מפעיל לנו את כל החושים. בעזרת כמה כללים פשוטים, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות שיגרפו לייקים בכמויות. אספנו 7 כללים קלים וסופר-יעילים שיהפכו את המנה שלכם להכי אטרקטיבית בפיד.

 

1. אור טבעי ורך - הכי מחמיא

אור הוא המפתח ליצירת צילומים מרהיבים. כדי להוציא את הצבעים הכי קרובים למציאות, צלמו באור טבעי. תאורה מלאכותית תמיד תהיה לבנה או צהובה יותר מקרני השמש. התאורה הטובה ביותר לצילום מחמיא של אוכל הוא אור יום רך, מפוזר וטבעי.

סולתם (צילום: גל בן זאב)
סולתם(צילום: גל בן זאב)

אם אתם מצלמים בחוץ, שימו לב שהאור לא חזק מידי, כדי לא ליצור בעיות של חשיפת יתר וצללים. שמיים יחסית מעוננים הם מצוינים, משום שהם מרככים את האור.

 

בצילום בתוך חלל פנימי, מומלץ להעמיד את המנה ליד החלון כדי לקבל אור טבעי מבחוץ. אם האור חזק מידי, אפשר לרכך אותו עם וילון חצי-שקוף.

 

2. השתמשו ברקע ניטרלי

כשמצלמים אוכל, הרקע מאוד חשוב. אם הרקע מבולגן או צבעוני מידי, תשומת הלב מוסחת מהמנה עצמה. אם תבחרו רקע יחסית ניטרלי, תוכלו למקד את הפוקוס באוכל. זה לא אומר שהרקע צריך להיות חלק ומשעמם, אבל כדאי מאוד שישלים את המנה שאתם מצלמים, ולא ינסה להתחרות בה.



  (צילום: אפיק גבאי)
סולתם(צילום: אפיק גבאי)

אוכל כהה יחסית יעבוד הכי טוב עם רקע כהה. אוכל בהיר על רקע בהיר. ואם יש לכם רקע של שולחן עץ או קרש חיתוך - הרווחתם, רוב סוגי האוכל נראים מצוין על הרקעים האלו.

 

אלמנטים טובים לשימוש ברקע: מפות חלקות או עם תבניות עדינות, לוח גיר בצבע שחור, 'פלייסמנט', נייר אפייה או עיתון.

 

3. צבעים, צבעים, צבעים

מה שכיף בצילומי אוכל הוא היכולת לשחק עם צבעים. הצבעים משפיעים מאוד על ה'וייב' של התמונה.

 

שימוש בצבעים מנוגדים בקומפוזיציה יוצר צילום דינאמי, שמעורר רגש. אפשר ליצור ניגודים בין האוכל לרקע, או בתוך המנה עצמה. ועוד טיפ קטן: ניגוד של אדום וירוק עובדים טוב במיוחד. באופן כללי, יש צבעים שישלימו אחד את השני, ויש כאלו שיתנגשו. כדאי לעשות ניסויים ולהבין.

 

4. הכל תלוי בזווית

כשמצלמים אוכל, חשוב להבין מהי הזווית הכי אטרקטיבית לצילום. אם המנה מסודרת באופן מעניין, רוב הסיכויים שצילום מלמעלה ייתן את האפקט הכי טוב. צילום מלמעלה יציג גם את הרקע ויבליט את הכלים, הסכו"ם וחפצים אחרים.

 

צילום מזווית נמוכה יותר ייתן יותר עומק ונפח למזון. לכן, אם מדובר בעוגה או משקה עם שכבות, זווית נמוכה היא הבחירה הנכונה. נסו להתקרב לאוכל, כדי לתת הצצה מקרוב לטקסטורה.

סולתם (צילום: גל בן זאב)
סולתם(צילום: גל בן זאב)

בעזרת כיוונון הפוקוס והצמצם, הקפידו שהרקע יהיה מטושטש, כדי שלא ישתלט על התמונה. אם אתם מצלמים בבית, נסו למצוא את הרקע הנייטרלי ביותר.

 

אפשר כמובן לבחור בדרך האמצע: זווית אלכסונית, שמצליחה לתפוס את הנפח של המנה, יחד עם הצצה לארגון של הרכיבים בצלחת.

 

לא בטוחים מה הזווית הנכונה? נסו מספר זוויות, ובדקו איך הזווית משפיעה על הצילום. רק אל תשכחו לצלם בזריזות, לפני שהאוכל יתחיל לאבד צורה, להשחיר, או שהגלידה תימס.

 

5. לעשות סטיילינג לצילום

צילום אוכל מקצועי ונעים לעין תמיד כולל קומפוזיציה מוקפדת (גם כשהצילום "מבולגן", מישהו הקפיד על זה). זה אומר שלדרך בה אתם מארגנים את המנה והתמונה, יש השפעה עצומה על הצילום הסופי, ולכן המיקום של כל מרכיב - מזית ועד מזלג - צריך להישקל ברצינות.  

 

על מנת ליצור קומפוזיציות יצירתיות, חשבו על מה שאתם יכולים לעשות עם חומרי הגלם, למשל, לחתוך ירקות ופירות וליצור תבניות וצורות מעניינות באמצעות מרכיבי המזון. כמו כן, רגע לפני שמצלמים, שימו לב שלא נשפך רוטב או שאריות מזון על קצה הצלחת או ברקע.

 

חשוב לזכור: השאירו קצת "מרווח נשימה" בתוך הצלחת ומעבר לצלחת, כדי לא ליצור עומס, וכדי למקם את המנה בתוך המציאות שמסביב.

 

6. הכניסו סיפור לתמונה

צילום הוא דרך נפלאה לספר סיפורים מבלי להשתמש במילים. על ידי הוספה של אלמנטים לתמונה, תוכלו להשרות אווירה ולספר סיפור סביב המנה. מחברת המתכונים של סבתא? ספר פתוח וכוס תה? או אולי מחשב נייד וכוס קפה? ספר בישול פתוח, או בקבוק יין? כל מרכיב תורם משהו אחר לסיפור שאתם יוצרים.

 

עוד דרך להוסיף לצילום הוא הכנסה של אלמנט אנושי - כף יד או זרוע בפריים נותנות תחושה של תנועה, של ארוחה אמיתית עם חברים.

 

7. אל תתביישו בסירים, הם מצטלמים נהדר

אם הכנתם בעצמכם את המנה, זו הזדמנות מצוינת להשוויץ גם בתהליך ההכנה והבישול. סירים ומחבתות מצטלמים נפלא, כי הם נותנים מסגרת לאוכל, ושומרים אותו בקומפוזיציה. מתכננים מראש לצלם את תהליך הבישול? בחרו את הסירים הכי "סקסיים" בארון, כדי שהאוכל והסירים יראו במיטבם. סדרת Pottery של סולתם, מותג כלי הבישול והסירים המוביל בישראל, במראה מעוצב וטרנדי, מקשטת את שולחן החג והמטבח וסדרת Mineral Stone משלבת בין רקע כהה למראה גבישי, שיכניס עניין לכל תמונה.

 

אם תשלבו נכון את כלי הבישול עם האוכל עצמו, תקבלו צילום מרתק, שיוכיח את היכולות האמנותיות ואת יכולות הבישול שלכם - בתמונה אחת.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים