שתף קטע נבחר

הקהילה זה אנחנו

חברת אינטר-לאב מיבנה, היא מרכז המחקר והפיתוח בישראל, בתחום הביופארמה, של תאגיד התרופות והמדע העולמי הנודע merck

מידי יום עוסקים באינטר-לאב באופן פעיל במחקר בתחומי הרפואה, שמטרתו הקלה ותרופה לבעיות רפואיות משמעותיות מהן סובלים בני אדם בעולם כולו. אך אינטר-לאב, בנוסף, רואה גם במעורבותה בקהילה יעד חשוב, אותו היא מגשימה בעקביות במהלך השנים. כיום מעורבת אינטר-לאב בקהילה בשלוש דרכים עיקריות.

 

מזה כעשור אינטר-לאב תומכת, בתיאום עם גורמי החינוך והרווחה בעיריית יבנה, במועדוניות הילדים בעיר. המועדוניות משמשות בית לתלמידים בכיתות א' עד ד' הזקוקים לכך, בין השעות אחת לשש בערב, ומעניקות לילדים טיפול צמוד ואוהב, ותנאים נוחים להתפתחותם ולרווחתם, שחסרים במשפחתם.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

מעורבותה של אינטר-לאב באה לידי ביטוי ברכישת ציוד, מבצעי תחזוקה ואירועים במהלך השנה וגם בחגים. "השנה לקחנו את כל הילדים להצגה בחנוכה", אומרת כנרת דיין, אחראית קשרי הקהילה בחברה, "בחגים אנו עורכים להם פעילויות שונות, ובסוף השנה אנחנו מארגנים להם מסיבת סיום". בכל הפעילויות מעורבים בהתנדבות גם עובדים של החברה.

 

תוכנית נוספת, חדשנית למדי, בשם "אבות ובנים" מתקיימת בשיתוף עם עמותת עלמה ועיריית נס ציונה, עיר נוספת ממנה באים רבים מעובדי החברה. תוכנית זו גובשה בעקבות מחקרים שהראו שהיחסים בין אבות לבנים משמעותיים לבריאותם הנפשית של הילד והמשפחה. התוכנית כוללת הקמת קבוצת כדורגל שחברים בה אבות ובנים המתמודדים עם אתגרים בקשרים ביניהם. בליווי מאמן וחונך מקצועיים מתקיימים אימונים ומשחקים וכן יציאות משותפות לצפייה במשחקי כדורגל מקצועיים. "התוכנית נוחלת הצלחה כבר שלוש שנים", אומרת דיין, "אף רכשנו להם תלבושות ונעלי כדורגל להעצמת גאוות היחידה".

 

בתחום השלישי שבו פעילה אינטר-לאב בקהילה היא פועלת בשיתוף עם "תעשיידע", הגוף האמון על נושאי חינוך בהתאחדות התעשיינים בישראל. במסגרת תוכנית "פרימיום" מעורבת החברה מידי שנה בפרויקט שבו כיתת לימוד סביב ז'-ח' בבית ספר נבחר הופכת לחברה יזמית ("סטארט-אפ"), עם כל בעלי התפקידים העיקריים בחברה שכזו, והיא מתמודדת עם האתגר של הבאת רעיון לשלב של אב-טיפוס פועל, לרבות תוכנית עסקית, תוכנית מחקר ופיתוח ותוכנית שיווקית.

 

מנהלים, מדענים ועובדים מן החברה משתתפים בשיעורים, ביחד עם מדריך מ"תעשיידע", ומקנים לתלמידים ידע חשוב בתחומי התעשייה, הכלכלה, חשיבה יצירתית ויזמות. בשנים האחרונות קיימה אינטר-לאב תוכנית כזו במוסדות חינוך מגוונים ביותר: בבית הספר הממלכתי דתי נריה ביבנה (כבר 8 שנים), בבית הספר של הקהילה הערבית בכפר עין רפא בבית נקובה (שלוש שנים) והשנה, בבית הספר נופי הבשור במועצה האזורית חבל הבשור.

 

במהלך השנים, בתי הספר זכו בתחרויות הארציות שמתקיימות בתום כל שנה.

 

אלה פעילויות עיקריות של החברה, אך בהחלט יש עוד. "כשאנחנו רואים את הצלחת הפרויקטים", מתגאה דיין, "אנחנו שמחים ומאושרים, כמו הילדים שבחייהם נגענו".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים