להתנעה לחץ play
מרצדס לוטשת עיניים אל סגמנט חדש של נהגים, וכדי להגיע אליהם היא מנסה לחשוב אחרת. לפי ה-A180 החדשה - הניסוי הוכתר בהצלחה
הייתם מצפים שמרצדס תישאר מחוץ למשחק הזה. שדירקטוריון החברה בגרמניה יתכנס ויגיע להחלטה שכל התחום הזה קטן עליהם, ושאין צורך להיכנס למרוץ חימוש מיותר. כן, פיצ'רים דיגיטליים מתקדמים זה נחמד ברכב, אפליקציות זה אחלה וגאדג'טים מתחכמים זה יופי, אבל את זה אפשר להשאיר ליצרניות הרכב הצעירות יותר, אלה שעדיין צריכות גימיקים וצעצועים כדי להתבלט. ואנחנו? אנחנו הרי מרצדס, אצלנו מי שמתיישב מאחורי ההגה כבר מורגל בסטנדרט גבוה, כך שאין שום סיבה לנסות ולמשוך את תשומת ליבו עם אורות בוהקים וצלילים גבוהים. אז זהו, שמרצדס לא מוכנה להישאר מחוץ למשחק. פתאום, ביחד עם הבטחות לאיכות נסיעה והנאה מנהיגה, מתחילים לדבר גם במושגים שהושאלו מעולם ההייטק, שלא לומר תחומים כמו האינטרנט, הגיימינג וכו'. אבל כנראה שאין ברירה. כנראה שאפילו מותגי יוקרה חייבים להתהדר בנוצות חדשות כשהם רוצים למשוך את תשומת הלב של בני הדור הצעיר יותר, אלה שממילא מתמודדים עם הפרעת קשב כזאת או אחרת, בחסות אוטוסטרדת המידע שבתוכה הם מתנהלים כל יום.
כי מרצדס עדיין רוצה לדבר אל הקהל הקלאסי שלה, אבל לא מוכנה לוותר על אלה שיהיו כאלה רק בעוד עשור או שניים. היא עדיין רוצה את הקרייריסטים הצעירים, בעלי המקצועות החופשיים, כאלה שיכולים להרשות לעצמם את סדרת A-CLASS אבל יצפו ממנה לעוד משהו חוץ מאותה יוקרה ומכובדות מוכרת. כאלה שידעו להעריך את ה-Mercedes-Benz User Experience – הממשק החדש שאשכרה מבטיח לתרגם טכנולוגיה אינטליגנטית לכדי חוויה רגשית. ב-180A החדשה הוא מתופעל בעזרת מסך מגע ארוך ורחב שגם שולט על המערכות השונות וגם יודע להקרין פיצ'רים כמו מפות לניווט באמצעות מציאות רבודה. בנוסף, יש את שאר הלחצנים שעל ההגה ואת האפשרות להפעלה קולית מתקדמת עם טכנולוגיית 'זיהוי דיבור טבעי'. תוסיפו לכל זה לוח שעונים שגם הוא קיבל עיצוב דיגיטלי חדש (וחדשני), ואת היכולת של כל המערכת הזאת להשתמש בבינה מלאכותית – ותקבלו סביבת נהג שכמו תמיד מכוונת קודם כל לאוחז בהגה, אבל עכשיו גם אמורה לדבר איתו בשפה שהוא מבין מהר יותר. אה כן, ויש כאן גם Vehicle Tracker- כדי שתוכלו לאתר בקלות את הרכב בחניונים ענקיים, ואפילו לקבל דיווח אם מישהו העז לפגוע לכם בו בזמן שלא הייתם בסביבה.
אבל החידושים לא נגמרים בחלל הפנימי. תמצאו כאן גג פנורמי גדול ומגניב, גריל חדש שנמתח בין שני פנסי פול-לד קדמיים, שמצידם יושבים מעל חישוקי גלגלים בנפח 17 אינץ'. תא המטען, אגב, יתמלא לגמרי רק אם תרדו מהמשרד עם תיק מסמכים בנפח 370 ליטר. מתחת למכסה המנוע מגרגר לו מנוע 1300 טורבו שמייצר 136 כוחות סוס (במקום 122 בדגם הקודם), אבל הבידוד בתא הנוסעים מספיק מרשים כדי שבכל עצירה ברמזור ינקר בכם לשנייה החשש שדוממתם מנוע בטעות. חוץ מזה יש כאן מספיק מערכות בטיחות כדי לוודא שאפילו קרייריסטים שמאמינים ששעות שינה הם מותרות לא יאבדו ריכוז בכביש, למרות שגם מלפנים – וגם מאחור, האמת – תמצאו נוחות ישיבה כמו שהייתם מצפים למצוא במכונית כזאת.
את האמת? יהיה מעניין לגלות האם הסגמנט שאליו מרצדס פונה עם סדרת ה-A-CLASS בכלל, וה-180A בפרט, יהיה באמת מספיק עירני כדי לשקול משפחתית קומפקטית עם תג מחיר שמתחיל ב-231 אלף שקלים. בטח כשרגע אין אפשרות לרוכשים הפוטנציאליים אפשרות לשלם על זה בהעברה מהאפליקציה, כמו שהם אוהבים.
התקדמו לעוצמה חדשה בכביש ובשטח. להצעות הטובות ביותר, לחצו כאן!