שתף קטע נבחר

הצפייה ב-8K כבר כאן, הודות לטכנולוגיית AI. איפה תמצאו בינה מלאכותית, ומה צפוי לה בשנים הקרובות?

טכנולוגיית ה-AI, שנכנסה בשנים האחרונות כמעט לכל תחום בחיינו, מגיעה גם לסלון - עם שדרוג חוויית הצפייה בטלוויזיה לרזולוציית 8K, תמונה מציאותית וחדה, ושליטה חכמה בכל הבית. הכל על מהפכה שביצעה הטכנולוגיה במכשירי הסלולר ואפילו במכשירי המטבח - ומה צפוי לה בשנים הקרובות?

טכנולוגיית ה-AI (בינה מלאכותית) נולדה אמנם לפני יותר מ-70 שנה, אך אין ספק שבשנים האחרונות היא נמצאת כמעט בכל מקום, ומשנה את עתיד המין האנושי. הסיבה לכך, על פי המומחים, נובעת משילוב של שני תנאים: כוח המחשוב זינק ליכולות שיא ומאגרי הנתונים הגיעו להיקפים חסרי תקדים. כעת, ה-AI יכול ללמוד את הנתונים בעזרת אלגוריתמים עוצמתיים, ולהסיק מסקנות מועילות.

 

כעת, אחרי שנכנסה למכשירים הסלולריים, הפכה בתים לחכמים וצפויה להפוך את הרכבים לאוטונומיים כבר בעשור הבא, טכנולוגיית ה-AI מגיעה גם למסכי הטלוויזיה שלנו, עם שדרוג חוויית הצפייה לרזולוציית 8K, מה שמאפשר לנו לצפות בתמונה חדה ומציאותית יותר מאי פעם.

 

איך הצליחה ענקית הטכנולוגיה סמסונג להפיק תמונה חדה פי 4 מרזולוציית ה-4K הנוכחית בדגמים החדשים שלה? ומה צפוי לטכנולוגיית ה-AI בשנים הקרובות?

 

סמסונג (צילום: באדיבות סמסונג)
(צילום: באדיבות סמסונג)

ה-AI משדרג את חווית הצפייה ל-8K ומבטיח תמונה חדה ומציאותית מאי פעם

ענקית הטכנולוגיה סמסונג מציגה סדרת טלוויזיות חדשה ומתקדמת, אשר רותמת את טכנולוגיית ה-AI לטובת כניסה לעידן ה-8K.

 

הטלוויזיות המתקדמות בשוק מאפשרות כיום למידה של העדפות המשתמש והמלצה אוטומטית על תכנים, ערוצי סאונד וכעת גם חוויית צפייה חסרת תקדים, בעזרת טכנולוגיית Upscaling ייחודית של סמסונג.

 

סמסונג השיקה ממש לאחרונה את מסך ה-8K הראשון של החברה הנמכר לציבור הרחב. סדרת Q9000R החדשה של סמסונג כוללת מעבד מתקדם המשתמש בטכנולוגיית Samsung AI לשדרוג התצוגה לאיכות צפייה הקרובה ביותר ל-8K.

 

 

סמסונג (צילום: באדיבות סמסונג)
(צילום: באדיבות סמסונג)

איך למעשה התכנים הופכים להיות 8K?

סמסונג מיישמת טכנולוגיית לימוד מכונה וניצול של מעבד ה-Quantum של החברה, בתהליך הנקרא Upscaling, אשר הופך תמונה לחדה יותר ומשחזר פיקסלים, בדומה למה שנעשה בעבר עבור מסכי 4K. התוצאה מרשימה במיוחד: איכות צפייה אמיתית של 8K (רזולוציה של 4320X7680), וכן 33 מיליון פיקסלים עם תמונה חדה ומציאותית יותר מכל מה שראיתם עד עכשיו - הכל בעזרת בינה מלאכותית המשדרגת תכנים לצפייה מציאותית וחדה מאי פעם.

 

טכנולוגיית ה-AI מבצעת אופטימיזציה גם לקול המלווה את התמונה ויודעת להתאים את הסאונד לתוכן. שידורי ספורט ישמעו שונה מסרטי אקשן או מתכנים המתעדים טבע ונוף.

 

מכשיר הטלוויזיה, המשמש במשך שנים בתור מדורת שבט של המשפחה, מקבל כעת שדרוג בעזרת AI: חוויית צפייה שלא ראיתם כמותה, לצד יכולות שליטה מגוונות על הבית, כמו ניהול יומן, תחזית מזג האוויר, התרעות על אירועים בבית והזרמת תכנים של נטפליקס, iTunes ועוד.

 

סמסונג (צילום: באדיבות סמסונג)
(צילום: באדיבות סמסונג)

עוזרים אישיים דיגיטליים - כל חברות הענק משתתפות במשחק

אחת הדוגמאות הנפוצות ליישום של AI היא העוזרים האישיים, אותם מכשירים דמויי-רמקול המסוגלים לזהות פקודות קוליות, ללמוד את ההעדפות שלנו ולהסיק מסקנות בנוגע להוראות שאנחנו נותנים להם.

 

כל ענקיות הטכנולוגיה נמצאות במרוץ: על פי נתוני החברות, נכון ל-2019 יותר מ-100 מילון מכשירי אלקסה של אמאזון היו מותקנים ברחבי העולם, יותר מ-400 מיליון מכשירי קורטנה של מיקרוסופט, כ-500 מיליון מערכות סירי של אפל, ויותר ממיליארד (!) מכשירים עם Google Assistant.

 

בתים חכמים הופכים לחכמים יותר בעזרת AI

בתים חכמים קיימים כבר מספר שנים בשוק, אך כיום הם יותר מתוחכמים משליטה בתאורה או סגירה של תריסים מרחוק. טכנולוגיות בינה מלאכותית מאפשרות כיום ניתוח של נתוני מזג האוויר והשימוש במערכות מיזוג האוויר, למשל, על מנת להפוך את צריכת האנרגיה ליעילה יותר, ומערכות האבטחה של הבתים מסוגלות כיום לזהות את פני הפורץ, להתריע לבעל הבית ולהתקשר למשטרה - הכל במקביל.

 

סמסונג (צילום: באדיבות סמסונג)
(צילום: באדיבות סמסונג)

אפילו מכשירי המטבח מקבלים שדרוג

ענקיות הטכנולוגיה משלבות טכנולוגיות AI גם בדגמים החדשים והעתידיים של מכשירי החשמל למטבח, כמו מקררים, תנורים ומדיחי כלים. בעתיד הקרוב, נוכל כולנו לחמם מראש את התנור באמצעות או להפעיל את מדיח הכלים מהטלפון הסלולרי. על פי הערכת חברת מחקר השוק Arizton, שוק המכשירים למטבח מבוססי-AI צפוי להגיע להכנסות של יותר מ-600 מיליון דולר עד 2024, תוך צמיחה של כ-50% בשנה.

 

הרכב האוטונומי קרוב מאי פעם

הרכבים האוטונומיים הם העתיד, אין שום ספק, כאשר השאלה היא האם מדובר בעתיד הקרוב או הקרוב מאוד.

 

Waymo, חברת הבת של אלפאבית (גוגל), נראית בתור המובילה הנוכחית במרוץ להעלאת רכבים ללא-נהג לכביש. החברה היתה הראשונה להציע מוניות רובוטיות ללא נהג כשהשיקה את Waymo One בפרברים של פיניקס, אריזונה, בדצמבר 2018.

סמסונג (צילום: באדיבות סמסונג)
(צילום: באדיבות סמסונג)

עוד שיתוף פעולה מפתיע בתחום הוא היוזמה המשותפת של הארכי-יריבות הגרמניות, מרצדס-בנץ ו-BMW, שחברו לפיתוח טכנולוגיית נהיגה ללא-נהג. השותפות תתמקד תחילה בפיתוח טכנולוגיות לסיוע לנהגים, נהיגה אוטומטית בכבישים מהירים וכלים לחנייה. המערכות צפויות להיות לצאת לשוק באמצע העשור הבא.

 

ה-AI משפר את איכות החיים שלנו כבר היום, והוא צפוי להפוך לסטנדרט טכנולוגי ביום-יום שלנו ממש בעתיד הקרוב. כל מה שנותר לנו לעשות, הוא לשבת בנוחות מול מסך ה-8K שלנו, ליהנות מחוויית צפייה עתידנית, לדעת שיש מי שיודע בדיוק איך ואיזה תכנים אתם אוהבים לצפות בהם, להזמין פיצה דרך המכשיר, ולהגיד לעוזר האישי להפעיל את מכונת הכביסה.

 

לפרטים נוספים על דגמי ה-8K החדשים של סמסונג בעלי טכנולוגיית ה-AI>>

 

 

 
 
 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים