שתף קטע נבחר

קופה אמריקה בפתח - מי תיקח את האליפות של היבשת עם הכדורגל הכי מרגש בעולם?

דרום אמריקה מציגה חלק מהנבחרות הטובות והמרגשות בעולם וטורניר קופה אמריקה הוא חגיגה אמיתית של כדורגל לטיני. אחרי שתי זכיות רצופות של צ'ילה, האם רקדני הכדורגל מברזיל מסוגלים להביא את התואר בתור המארחת? האם יש למסי כוח לסחוף את ארגנטינה בהזדמנות האחרונה שלו לתואר? ואיך קטאר ויפן מצאו את עצמן בטורניר? כל הסיכויים, כל היריבויות הגדולות של היבשת הלוהטת

 

אחרי שקיבלנו שנה להירגע מהמונדיאל האחרון, טורניר קופה אמריקה עומד בפתח, עם כל הנבחרות המובילות הטוענות לכתר, ועם נבחרת צ'ילה שהצליחה לקחת את התואר כבר פעמיים ברצף.

 

הטורניר עומד להפגיש, כמו בכל פעם, נבחרות בולטות ויריבות וותיקות עם היסטוריה של יותר מ-100 שנות כדורגל. השנה מתארחות גם נבחרות קטאר ויפן, שינסו להפתיע ולהראות נוכחות בטורניר הדרום אמריקאי. מי צפוי לזרוח בטורניר, ומי הם הכוכבים שלא הוזמנו?

 

ברזיל – המארחת חולמת לחגוג עם הגביע, אחרי יותר מעשור ללא תואר

ברזיל היא אחת הנבחרות הבולטות בעולם, אבל השנים האחרונות לא זימנו לה תארים גדולים. את המונדיאל האחרון לקחה ב-2002, והקופה אמריקה האחרון בו זכתה היה ב-2007. בטורניר הקופה האחרון, ב-2016, ברזיל הודחה באופן מפתיע כבר בשלב הבתים, כך שיש לה הרבה מה להוכיח.

 

ווינר  (צילום: באדיבות ווינר )
(צילום: באדיבות ווינר )

ובכל זאת, מדובר בנבחרת עמוסת כוכבים וכישרון, עם היסטוריה של 8 זכיות בקופה אמריקה ויתרון ביתיות - מה שאומר תנופה אדירה מהקהל.

 

לטורניר היא מגיעה עם 7 ניצחונות מתוך 8 המשחקים האחרונים, כך שהיא במומנטום טוב.

 

ברזיל כל-כך עמוסה בכוכבים, כך שהיא יכולה להשאיר בבית שחקנים כמו ויניסיוס ומרסלו מריאל מדריד, לוקאס מורה מטוטנהאם ופאביניו מליברפול.

 

גם בלעדיהם, הכוכבים שנכנסו לסגל מגיעים מהקבוצות הטובות בעולם: אליסון ופירמינו מליברפול, קוטיניו מברצלונה, פרננדיניו וגבריאל ז'סוס ממנצ'סטר סיטי.

 

נקודת התורפה המשמעותית בטורניר זה, היא פציעתו של ניימאר שייעדר מהמשחקים וברזיל תיאלץ להסתדר בלעדיו.

  

חושב שהפעם המארחת לא תאכזב? בוא להרוויח!

 

*ברזיל 1.80

 

ארגנטינה - ההזדמנות האחרונה של מסי לזכות בתואר עם הנבחרת?

ה-יריבה הגדולה של ברזיל על תואר הנבחרת המובילה של דרום אמריקה, היא ארגנטינה. מעבר לויכוחים על השחקן הגדול בהיסטוריה (פלה? מראדונה? אולי מסי?), ברזיל וארגנטינה נפגשו באינספור משחקים חשובים, וזכו בתארים אחת על חשבון השניה במשך יותר מ-100 שנים.

 

ארגנטינה של השנים האחרונות תמיד שופעת כישרון, פוטנציאל ופרעוש אחד - אבל תמיד קורסת ברגע האמת. את ה'קופה' האחרון לקחה אי שם ב-1993.

 

בשני הטורנירים האחרונים ארגנטינה הפסידה לצ'ילה בגמר, כך שבהחלט יש לה על מה לנקום.

 

ואם בכל טורניר יש לארגנטינה הזדמנות לקחת תואר, הפעם זו אולי באמת ההזדמנות האחרונה של ליאו מסי, אולי השחקן הטוב בעולם נכון להיום (תגובות זועמות בטוקבקים יתקבלו בברכה), להפוך לאגדה של ממש עם תואר גדול בנבחרת.

 

יחד עם מסי, שכבר פרש מהנבחרת וחזר, ירוצו על הדשא פאולו דיאבלה מיובנטוס, ניקולס אוטומונדי וסרחיו אגוארו, שניהם ממנצ'סטר סיטי -האלופה הטרייה של הפרמייר ליג, אנחל דה מריה מפריז סן ז'רמן וניקולאס טגליאפיקו מאייאקס, אחת ההפתעות המרעננות של אירופה השנה.

 

ההזדמנות האחרונה של מסי.. חושב שארגנטינה תיקח? בוא לעשות מזה כסף!

 

*ארגנטינה 3.60

 

צ'ילה - אלופת שני הטורנירים האחרונים מחפשת פעם שלישית

בניגוד גמור לתחזיות, צ'ילה זכתה בשני הטורנירים האחרונים: ב-2015 בתור מארחת, ולאחר מכן הגנה על התואר ב'קופה אמריקה סנטנריו' בארה"ב ב-2016, שנערך לציון 100 שנים לטורניר.

 

כעת צ'ילה רוצה לרשום רצף של 3 זכיות - הישג כמעט חסר תקדים: היחידה לעשות זאת היתה ארגנטינה ב-1945-47, אז הטורניר נקרא 'אליפות דרום אמריקה' ונערך כל שנה.

כדי להגדיל את האתגר, נציין שצ'ילה אפילו לא הצליחה להעפיל לאליפות העולם האחרונה ברוסיה, כך שהיא ללא ספק בכושר פחות טוב לעומת הנבחרות האחרות.

 

הסגל מורכב בעיקר משחקנים מהליגה הצ'יליאנית הקשוחה, הליגות בארגנטינה ומקסיקו, יחד עם נציגים מקבוצות אירופאיות כמו הכוכב הגדול של הנבחרת, אלכסיס סאנצ'ס ממנצ'סטר יונייטד, ארתורו וידאל מברצלונה, צ'רלס אראנגיס מבאייר לברקוזן וגארי מדל הוותיק מבשיקטש.

 

צ'ילה תפתיע ותיקח את הקופה? בוא להרוויח!

 

*צ'ילה 9.00

 

 אורוגוואי - שיאניות הזכיות בטורניר רוצה לזכות לכבוד דור הכוכבים הוותיק

אורוגוואי היא מלכת הזכיות של הקופה אמריקה עם 15 זכיות בטורניר, אך האחרונה היתה ב-2011 והיא רשמה רק שתי זכיות ב-30 השנים האחרונות.

 

אין ספק שמדובר בנבחרת שמציגה כוכבי-על בשנים האחרונות, אבל לא תמיד מביאה את התארים בהתאם.

 

הדור הנוכחי של הכוכבים כבר מתחיל להזדקן, וזו ההזדמנות האחרונה שלו להביא תואר נוסף למדינה: לואיס סוארס מברצלונה, אדיסון קבאני מפריס סן ז'רמן ומרטין קאסרס מיובנטוס בני 32, ודייגו גודין סגר כבר 33 עם עזיבה מרגשת מאתלטיקו מדריד אחרי עשור. יחד איתם ישתלבו שחקנים צעירים ומבטיחים כמו רודריגו בנטנקור מיובנטוס ולוקאס טוריירה מארסנל.

 

סוארס וקבאני מוכנים לפעולה.. חושב שדווקא הם ייקחו? בוא להרוויח!

 

*אורוגוואי 6.00

 

ברוכות הבאות! הקופה אמריקה מארח שתי נבחרות מחוץ לדרום אמריקה

אחרי 'קופה אמריקה סנטנריו' שנערך לכבוד 100 שנים לתחרות ב-2016 בארה"ב, בקופה חושבים כל הזמן על חידושים. והפעם, אורחות מחוץ לאמריקה הלטינית - קטאר ויפן.

הטורניר אירח נבחרות בעבר, אך רובן היו מהאזור - מרכז/צפון אמריקה או מהקריביים - ביניהן ארה"ב, מקסיקו, האיטי, ג'מייקה וקוסטה ריקה.

 

יפן הוזמנה בעבר ל'קופה אמריקה', השתתפה ב-1999 ומשתתפת כעת בפעם השניה.

 

מדובר בנבחרת לא רעה בכלל, משתתפת קבועה ב-6 אליפויות העולם האחרונות, עם שחקנים שמשחקים קבוע בקבוצות אירופאיות.

 

מי צפוי להגיע? שינג'י קגאווה מבשיקטש (לשעבר מנצ'סטר יונייטד ובורוסיה דורטמונד), מאיה יושידה מסאות'המפטון, יויה אוסאקו מורדר ברמן, יושינורי מוטו מניוקאסל, ושינג'י אוקזאקי הוותיק מלסטר.

 

קטאר, אלופת אסיה ל-2019 (לראשונה בתולדותיה) והמארחת של אליפות העולם ב-2022, מגיעה לטורניר הכנה כדי להתרגל לטורנירים גדולים באמת.

הסגל מבוסס כמעט כולו על שחקנים מהליגה הקטארית.

 

למי כדאי לשים לב? בואלם קוקי, האלג'יראי שהתאזרח בקטאר ונחשב שחקן מבטיח, קארים בודיאף, בעל השורשים המרוקאים-אלג'יראיים, ואלמואז עלי, מלך השערים של אליפות אסיה האחרונה עם 9 כיבושים.

 

 

חושבים שאתם יודעים מי תיקח את הקופה אמריקה הקרוב? היכנסו כדי לראות כמה תוכלו להרוויח מזה>>  

 

״אין לראות בסקירות המשחקים המלצות לניחושים מטעם הטוטו״

*היחסים עשויים להשתנות

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים