שתף קטע נבחר

טחורים - בואו נדבר על זה. בואו נטפל בזה

אין לכם בעיה לספר לכולם על כאב ראש או שיניים, אבל מביך אתכם לדבר על טחורים?

 ישראלים רבים הסובלים מטחורים סובלים בשקט, ובכך פוגעים באיכות החיים שלהם. הגיע הזמן לדבר על זה. כיצד אפשר להפחית את הסיכוי להופעה של טחורים כואבים? מה הפתרונות שיכולים להקל על הכאבים ואי הנוחות באופן מהיר?

 

 
ידעתם שלכולנו יש את זה?

נתחיל בזה שלכולם יש טחורים. מדובר במבנים אנטומיים המהווים חלק תקין מפי הטבעת המכילים רקמת חיבור וכלי דם, שתפקידם הוא לסייע בשליטה על איטום פי הטבעת.

השכיחות של הסובלים מטחורים גדולה ממה שחשבתם - לפחות 4.5% מהאוכלוסייה הכללית סבלו או יסבלו מטחורים במהלך חייהם, ומעל שליש מהאוכלוסייה הבוגרת.

שכיחות התופעה עולה עם הגיל (בעיקר בגילאי 45-65), אך גם ילדים יכולים לסבול מהתופעה. 

 

מה הסיבות שבגללן אנחנו סובלים מטחורים?

לכאב ואי נוחות בעקבות טחורים יכולות להיות מספר סיבות.

 

ד"ר דן קרטר, גסטרואנטרולוג, מסביר כי "טחורים הם בעיה שכיחה, אשר התסמינים הקליניים הקשורים אליה הם דימום רקטלי, כאב בשל פקקת, גרד בפי הטבעת וצניחת טחורים". לדבריו, "הופעת טחורים קשורה בין היתר לגיל מתקדם, חוסר פעילות ספורטיבית, תזונה לקויה (מחסור בסיבים תזונתיים ומים), ישיבה ממושכת, עצירות כרונית והפעלת מאמץ בזמן יציאה ושהות ממושכת בשירותים, הריון ולידה, עודף משקל, גנטיקה ושימוש בתרופות מדללות דם".

 

 

נכנסים עם הנייד לשירותים?

מומלץ שלא! ככל שתשבו יותר זמן, כך יגדל הסיכוי להתפתחות והחמרה של תופעת הטחורים, במיוחד אצל מי שיש לו נטייה לכך.

 

רוצים להקל על הכאבים ואי הנוחות? היכנסו וקבלו שובר הנחה של 20% לרכישת מוצרי פרוקטו-איז בבתי המרקחת ורשתות הפארם>>

 

איך מאבחנים?

בשלב הראשוני, תרגישו בליטה/נפיחות באזור פי הטבעת, תחושו בכאב או תראו דימום מהאזור. החלוקה המרכזית היא בין טחורים חיצוניים לבין טחורים פנימיים, כאשר האבחון נעשה על ידי פרוקטולוג - כירורג המומחה למחלות של פי הטבעת.

 

ד"ר יפעת יוסף לישצ'ינסקי, פרוקטולוגית, מומחית בכירורגיה כללית ובכירורגיה של המעי הגס והרקטום, בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ע"ש סמסון, מספרת כי אנשים רבים פונים אליה לאחר שנים של סבל ללא טיפול והכוונה, מתוך חשש לדבר על כך וחשש מהבדיקה. "ישנה חשיבות רבה לבדיקה על ידי פרוקטולוג מומחה", אומרת ד"ר לישצ'ינסקי. "הפרוקטולוג יבצע בדיקה מקיפה במרפאה הכוללת בדיקה ידנית, הסתכלות חיצונית ואנוסקופיה (הכנסת מכשיר בקוטר האצבע לתעלה האנאלית) וימליץ על טיפול מתאים. אנשים רבים סובלים במשך שנים אך אינם פונים לבדיקה וטיפול בשל אי נעימות או חשש מהבדיקה, וחבל. טחורים יכולים לגרום לשיבוש ניכר באיכות החיים ורצוי לטפל בהם שמרנית ולא להגיע לשלב שבו הטיפול השמרני נכשל ויש צורך בהתערבות ניתוחית". לדבריה, הסימפטומים לרוב יחלפו תחת טיפול שמרני וללא ניתוח. כאבים ונפיחות לרוב יחלפו תוך 2-7 ימים, גוש רגיש יחלוף לרוב בפרק זמן של 4-6 שבועות.

 

 

גם אם המצב אינו חמור, אין ספק שטחורים הם תופעה לא נעימה שמסבה אי נוחות הכאב הגרד והגירוי פוגעים באיכות החיים.

 

ד"ר קרטר ממליץ להתחיל בטיפול שמרני "הימנעות מעצירות ויציאות קשות, באמצעות צריכת סיבים תזונתיים (ירקות, פירות וסיבים מסיסים), שתייה מרובה של מים, שמירה על היגיינה לאחר יציאה ובעיקר הימנעות מישיבה ממושכת ומאומצת בשירותים. ניתן להקל היציאות בעזרת משלשלים כגון פוליאתילן גליקול, אמבטיית ישיבה, 2-3 פעמים ביממה למשך 10-15 דקות, ולהשתמש במשחות מקומיות להרגעה. במידת הצורך בתרופות נוספות, מומלץ לפנות לרופא המטפל".

 

תוכן פרסומי (צילום: פרוקטו איז)
(צילום: פרוקטו איז)

מתחילים מטיפול שמרני, ועוברים לטיפול כירורגי במידת הצורך

באשר לטיפול כירורגי, ד"ר לישצ'ינסקי מפרטת כי "האפשרויות הן קשירת טחורים, הזרקת חומר סקלרוטי או קואגולציה- לחסימת אספקת הדם מתוך מטרה לכווץ אותו, HAL-RAR - ניתוח קשירת כלי הדם, וכריתת טחורים- השיטה המקובלת להסרת טחורים פנימיים וחיצוניים. בנוסף, לעומת הדעה הרווחת בקהל המטופלים, טיפול בלייזר לא מציע יתרון כלשהו על פני השיטות האחרות, הוא יקר ואינו גורם לפחות כאבים".

 

לצד הטיפול השמרני - קיים פתרון להקלה על הכאבים ושמירה על ההיגיינה

עבור מי שסובל מטחורים ורוצה להקל על הכאבים ואי הנוחות ניתן להיעזר בסדרת תכשירים חדשה, המציעה פתרון נוח וזמין.

 

סדרת פרוקטו-איז מכילה שילוב מושלם של קרם להקלה על גרד ואי נוחות באזור פי הטבעת, יחד עם קצף לשטיפה מקומית ושמירה על ההיגיינה. מדובר במענה יעיל ללא צורך במרשם רופא אשר מאושר לשימוש גם לנשים בהיריון.

 

סדרת המוצרים החדשה, המיוצרת באיטליה וזוכה להצלחה רבה ברחבי אירופה, המוצרים מכילים רכיבים טבעיים (קלנדולה, קמומיל, שורש ליקריץ ושמנים צמחיים נוספים), המעניקים תחושת הרגעה והקלה מקומית, ומעודדים את תהליך הריפוי.

 

את התכשירים החדשים של פרוקטו-איז, המופצים בישראל על ידי חברת תרו, ניתן למצוא בעמדות הרוקח בבתי המרקחת הפרטיים וברשתות הפארם.

 

הגיע הזמן לדבר על הטחורים, לאבחן אותם, ולטפל בהם - אל תזניחו את הבריאות ואל תתפשרו על איכות חיים.

 

רוצים להקל על הכאבים ואי הנוחות? היכנסו וקבלו שובר הנחה של 20% לרכישת מוצרי פרוקטו-איז בבתי המרקחת ורשתות הפארם>>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פרוקטו איז
פרוקטו-איז
צילום: פרוקטו איז
מומלצים