שתף קטע נבחר

כולנו סיר היתוך אחד גדול – מהם הסירים המתאימים לכל הישראלים?

המטבח הישראלי - על התבלינים, הטעמים, הסירים והמחבתות שלו, הוא חלק מההווי של כולנו. לא משנה אם אנחנו סטודנטים תפרנים, בשלנים מקצועיים, מארחים שולחן של 30 איש לחג, או נוסעים לעפולה להתארח אצל דודה רות - כולנו סיר אחד גדול של ישראליות. לקראת עונת החגים המתקרבת, ניסינו להתאים לכם את הסיר הנכון והשימוש הנכון בסירים ומחבתות

במשך כל השנה, אבל במיוחד סביב ראש השנה וארוחות החג הבאות עלינו לטובה, מתברר לנו יותר ויותר, שמה שמחבר אותנו אולי יותר מהכל, הוא המטבח הישראלי. במטבח שלנו מתרחש סיר היתוך של עדות, ז'אנרים והעדפות – החל מביצת עין בדירת הסטודנטים, דרך מבשלי החריימה, הג'חנון, הקרפלך והבורשט, ועד למטבח הגורמה שבן הזוג למד בסדנת בישול בדרום צרפת. גם אם אתם מארחים בחג, וגם אם אתם מתארחים ומחפשים מתנה - עולם המטבח, הסירים והבישולים הוא משהו שלכל אחד מאיתנו יש קשר אליו.

 

אז מהם סוגי הסירים שמתאימים לכל אחד מאיתנו? ואיך נוכל לפנק את מי שמארח אותנו בחג בכלי הבישול שהכי מתאים לו?

 

מבשלים ארוחה לאחד? מחפשים פתרון לארוחת ערב משפחתית? הסיר לבישולים יומיומיים

לא כולם מבשלים גורמה, וגם בשלני הגורמה מכינים למשפחה שלהם אוכל מידי יום - לשם כך יש סירים שמתאימים לבישולים היומ-יומיים של כולנו, החל מאלתורים בדירת השותפים, ועד למשפחות עם ילדים רעבים במיוחד (ולא לשכוח שיש 3 ארוחות ביום...). סירי הנירוסטה של ימינו הם שדרוג לסירים המוכרים של פעם - סירים עמידים למשך שנים, שעושים את העבודה ומתאימים את עצמם לכל מתכון, עד שלעיתים קרובות הסיר מהווה חלק מהמתכון. הדגמים המתקדמים של המאה ה-21 כוללים מספר שכבות בתחתית ובדפנות הסיר, ליצור הולכת חום אחידה ובישול קצר ומדויק. סירי הנירוסטה של היום הם בדיוק כמו אז, סירים שנשארים אתכם לשנים רבות, וגם שומרים על המראה...

 

סולתם (צילום: סטודיו גל בן- זאב, סטיילינג נטשה חיימוביץ')
(צילום: סטודיו גל בן- זאב, סטיילינג נטשה חיימוביץ')

סיר נירוסטה הוא הסיר הקלאסי לקנות לבן הסטודנט, כדי שילמד להכין משהו מלבד חביתה ולהזמין סושי בטלפון, דרך הבשלן המדופלם שרוצה להפתיע את המשפחה בארוחה מפנקת, ועד להורה העייף שצריך 'לזרוק משהו לסיר' כדי להכין צהריים.

 

מרגישים נוסטלגיים? זה הסיר שסבתא שלכם השתמשה בו כדי להכין את המנה שכ"כ אהבתם והריח שאתם כמהים לו

היום הוא כבר קצת יצא מהאופנה, אבל הוא פתרון יעיל במיוחד למגוון תבשילים וארוחות. גבירותיי ורבותיי, סיר הלחץ. למי שלא מכיר, מדובר בסיר בישול המצויד במכסה אטום כמעט לחלוטין, עם וסת אוטומטי ליציאת אדים מבוקרת. עבור ישראלים רבים, מדובר בזיכרון ילדות ברור של סיר לחץ שורק על הכיריים של סבתא.

 

האיטום המוחלט גורם לכך שכל תהליך הבישול מתרחש בסביבה המבוקרת בתוכו, המעצימה את תהליכי הבישול. הבונוס עבור הבשלן הוא שמה שצריך הוא להכניס הכל לסיר- ולתת לקסם להתרחש. חשוב לשמור על מידת נוזלים מתאימה, כדי ליצור את התבשיל המושלם מסיר הלחץ.

היתרונות של בישול בסיר לחץ הם בעיקר חיסכון בזמן (בישול מהיר ב-70% מהרגיל), חסכון באנרגיה כתוצאה מכך, וגם שימור של טעמי התבשיל והצבע הטבעי של הירקות.

סולתם (צילום: סטודיו גל בן- זאב, סטיילינג נטשה חיימוביץ')
(צילום: סטודיו גל בן- זאב, סטיילינג נטשה חיימוביץ')

 

הטכנולוגיה התקדמה מאז תקופתה של סבתא, והיום סירי הלחץ בטיחותיים מאוד, עם סוגר בטיחות שישמור על המכסה כשהוא מהודק היטב, יחד עם שסתום בטיחות שמווסת את רמת הלחץ בתוך הסיר.

 

מארחים את כל המשפחה המורחבת בחג? אלו הסירים שיעמדו במשימה

אם אתם מתכננים לארח שולחן מלא בחג הקרוב, אתם צריכים סירים עמידים, אמינים וקשוחים, שיאפשרו לכם הכנה של בישולים בהיקפים גדולים, ועם ניקוי קל ומהיר.

 

סוג הסירים המומלץ למשימות שכאלו הוא סיר יציקת אלומיניום, שמציע שילוב של עמידות עם יכולת בישול אחידה ויציבה.

 

סירים יצוקים מאלומיניום, ולכן ניתן להכניס את הסיר לתנור (אם כל העמדות בכיריים תפוסות, אם רוצים לתת לאוכל טעם מיוחד ועסיסי, או פשוט כדי לשמור על טמפרטורה המזון לפני ההגשה).

 

כדי שלא תצטרכו לעבוד שעות על שטיפת כלים אחרי שכל האורחים עזבו, כדאי לוודא שיש לסיר ציפוי Non Stick איכותי, המאפשר ניקוי קל ומהיר - מאפיין רלוונטי במיוחד למחבתות, עליהן אנחנו מטגנים ומקפיצים אוכל מסוגים שונים. יתרון נוסף של ציפוי איכותי הוא העובדה שלא צריך להשתמש בהרבה שמן, ובחלק מהמקרים אין צורך בשמן בכלל.

 

אם מצאתם סיר יציקה מעוצב, עם ידיות נוחות, תוכלו להגיש את התבשיל ישירות למרכז שולחן החג בגאווה גדולה, מבלי להוציא את התבשיל מהסיר המקורי ולפגוע בכך בדרך הבישול הטבעית שלו.

 

באים להתארח? פרגנו במתנה צבעונית, שמחה ושימושית

גם עבור מי שיוצא למסע ומתארח בחג הקרוב, סירים, מחבתות וכלי בישול הם נושא רלוונטי, בתור מתנה פוטנציאלית לחג. במקום לתת לדודה את חבילת הקרמים שקיבלתם בשנה שעברה מהעבודה, או לקנות להורים דיסק של הזמר האוהב עליהם (למרות שאת מערכת הסטריאו הם זרקו לפני 5 שנים), המתנה המושלמת למארחים שלכם היא סיר איכותי, יעיל ושימושי. אפשר למצוא היום סירים צבעוניים, מעוצבים, חתיכים - וגם איכותיים.

סולתם (צילום: סטודיו גל בן- זאב, סטיילינג נטשה חיימוביץ')
(צילום: סטודיו גל בן- זאב, סטיילינג נטשה חיימוביץ')

 

כמו בכל חג בישראל - ראש השנה זה Soltam

בישול מחבר בין כולנו, ובמשך עשרות שנים, Soltam מלווה את המשפחה הישראלית - דרך המטבח, הבישולים, הריחות, המתכונים והחוויות משולחן החג. הסירים, המחבתות וכלי הבישול של החברה מציעים פתרונות איכותיים ועמידים, המתאימים לכל אחד - החל מסירים לשימוש יומ-יומי, סירי לחץ לבישול מהיר, סירי יציקה עמידים וקשוחים לבישולים האינסופיים של החג, ועד סדרה מיוחדת של סירים אופנתיים המושלמים בתור מתנה.

 

סירי הנירוסטה של Soltam מורכבים מ-3 שכבות המיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת, השומרת על הולכת החום ועמידות הסיר. סדרת הפרימיום של סירי הנירוסטה מבית Soltam, סדרת ה-Trio, כוללת תחתית ודפנות תלת-שכבתיות, המבטיחים עמידות ואמינות למשך שנים. הדגמים המתקדמים של Soltam מציעים הולכת חום אחידה, בישול מדויק הרבה יותר, ואפילו חיסכון באנרגיה.

 

סירי יציקת האלומיניום של Soltam, כמו Magma Black ו-Mineral Stone, מציעים יציקה רב שכבתית עמידה, ידיות ארגונומיות ועיצוב עכשווי שכל מארח ישמח להגיש למרכז השולחן. סירי היציקה כוללים ציפוי Non-Stick לחיסכון בזמן בשלב שטיפת הכלים, וניתן להשתמש בהם בתנור, כך שהם חוסכים שימוש בשמן.

 

אם אתם רוצים לתת מתנה אופנתית ושימושית, סדרות הסירים Natural ו-Rainbow מציעות משחקי צבעים מרעננים.

 

Soltam מציעה גם מגוון מוצרים מיוחדים לבישול כגון מולטי-קוק, סיר פסטה, מחבתות פאייה, מחבתות כפולות, תבניות צלייה ועוד

 

הסירים, המחבתות וכלי המטבח של Soltam ידועים בעמידות ובאמינות שלהם, והם מגיעים עם אחריות וכיסוי של מעבדות שירות, הנותנות מענה ופתרון לכל תקלה.

 

אז אם החלטתם לבשל יותר בשנה הקרובה, או שאתם מתלבטים מה להביא בתור מתנה לחג- כדאי לזכור שראש השנה זה Soltam, כבר שנים רבות, עבור כל הישראלים באשר הם. ושיהיה חג שמח!

 

למבצעים המיוחדים של Soltam לכבוד השנה החדשה, היכנסו>>

 

מומלצים