שתף קטע נבחר

שואפים להיכנס להייטק בלי ניסיון ורקע קודם? הבוגרים של ג'ון ברייס מעידים על השתלבות חלקה ומהירה בשוק העבודה

בוגרי הקורסים המקצועיים של ג'ון ברייס מספרים על השיקולים בבחירת הקורס הנכון ועל מציאת עבודה בעולם ההיי טק ללא ניסיון ורקע קודם. ולנטינה עלתה לארץ, היתה ספרית במשך שנים - והיום היא אשת QA בבנק ישראל. דור היה חייל משוחרר עם כיוון כללי של עולם המחשבים - והיום הוא מתכנת JAVA בבנק הפועלים. עידו היה בכלל סטודנט לתואר שני במדעי המוח, וכיום הוא עובד בתחום הסייבר.

אחד מהחששות הגדולים ביותר ברישום לקורס בתחום המחשבים, במיוחד אם אתם מגיעים ללא ניסיון או רקע קודם - הוא מציאת עבודה לאחר סיום הקורס. אספנו שלושה בוגרים של קורסים שונים בג'ון ברייס, בית הספר המוביל ומרכז ההכשרה הגדול בישראל בתחומי ההיי טק והמחשבים, כדי שישתפו אותנו בחוויה מהקורס ומתהליך מציאת העבודה. מי מהם נעזר בשירותי ההשמה של ג'ון ברייס? ומה הם מתכננים לעתיד המקצועי שלהם?

 

"הגעתי עם אפס ניסיון לשוק קשוח - אבל בעזרת ההשמה לבוגרי הקורס, קיבלתי את ההצעה הנכונה"

עידו זילברברג, בן 31, היה עד לפני שנתיים סטודנט לתואר שני במדעי המוח, ועבד במעבדת מחקר. "במקור חיפשתי ללמוד בשביל הכיף, תחום שעניין אותי הרבה שנים - הסייבר", הוא אומר. "הסתכלתי על כל מיני מסלולים, והתכנים בקורס CSI של ג'ון ברייס קנו אותי".

עידו זילברברג (צילום: רן שיינברג)
עידו זילברברג(צילום: רן שיינברג)

היום זילברברג עובד בחברת אורבוטק בתפקיד הקשור לנושאי הקורס. "בעקבות הציונים והמלצת המרצה, פנו אליי מג'ון ברייס והציעו לי עבודה בתחום. אמרתי שכן, אבל חשבתי לעצמי שזה שוק קשוח, אני מגיע עם אפס ניסיון, ומתחום שלא קשור לשום דבר". אבל ההצעה הנכונה הגיעה במהרה, "והיא התאימה לי. משרה מעניינת במקום טוב, אז לקחתי את ההזדמנות. היום מאוד טוב לי איפה שאני נמצא".

 

מבחינתו של זילברברג, הקורס הגשים את הציפיות. "המרצים היו מצוינים, גם ברמה המקצועית וגם מעבר לכך - היה אפשר להתייעץ איתם. עם אחד מהם התייעצתי בנוגע לשילוב של התואר השני והקורס, למשל. ברגע האמת, כשהגיעה ההצעה מאורבוטק, הייתי צריך לבחור ובחרתי בעבודה בסייבר".

 

לגבי תחום הסייבר, זילברברג אומר כי "מדובר בתחום שכולם יכולים למצוא בו משהו - בין אם אתה רוצה להיות התוקף למצוא חולשות, או בצד שמגן ולסכל מתקפות על הארגון. יש עוד הרבה נישות באמצע, של פיתוח תכנה, קביעת מדיניות ארגונית ועוד. הדבר החשוב ביותר הוא להשקיע וללמוד כל הזמן".

 

בכל הנוגע לתכניות לעתיד, זילברגר אומר כי "אני מתכנן להמשיך להתפתח. בעבודה הנוכחית אני מתעסק עם הצד של ההגנה, ואשמח לחקור את הצדדים האחרים של התחום. מבחינתי, חשוב מאוד שלא להרגיש שהגעת לשיא וזהו - כי תמיד יש מה ללמוד ואסור לדרוך במקום".

 

"לא רציתי להשקיע 3-4 שנים בתואר, כשאני לא בטוח שזה מה שאני רוצה לעשות עד סוף חיי"

דור נעים, בן 24, הגיע לקורס JAVA זמן קצר לאחר השחרור מהצבא. "בגדול, תמיד התחברתי למחשבים, אבל לא בהכרח לתכנות. בצבא הייתי בתפקיד של תמיכה טכנית, שם נחשפתי לצד הזה, והתחלתי לחתור לכיוון קצת לפני השחרור".

דור נעים (צילום פרטי)
דור נעים(צילום פרטי)

אחרי השחרור, נעים התנסה קצת בעצמו כדי לראות האם הוא מתחבר, ו"כשהציעו לי מהיחידה להכוונת חיילים משוחררים להגיע לפגישת ייעוץ ללא התחייבות בג'ון ברייס, הסכמתי. החששות העיקריים שלי היו בנוגע למציאת עבודה בלי ניסיון. בנוסף, לא רציתי להשקיע 3-4 שנים בתואר שאני לא בטוח בזה שזו העבודה שאני ארצה לעשות בוודאות".

 

נעים עבר קורס של חצי שנה ולאחריו השתלב בבנק הפועלים, שם הוא עובד ב-3 השנים האחרונות. "הממוצע בתחום הוא 7 חודשים למציאת עבודה עבור אנשים בלי ניסיון, אבל ג'ון ברייס חיברו אותי לתעשייה, עזרו עם קורות החיים ודאגו לי לזימונים לראיונות עבודה. לקח לי כ-3 חודשים, זמן יחסית קצר בשביל מישהו בלי ניסיון. מבחינתי, קיבלתי 'פור' ענק - הייתי צריך רק חצי שנה של קורס ועוד כמה חודשים למציאת עבודה. מבחינתי, הרווחתי שנתיים".

 

בהיבט של הלימודים עצמם, נעים מעיד כי "עשינו פרויקט מאוד מעשי בקורס, ולדעתי הגענו לרמת הבנה טובה. בנו לנו בסיס טוב, שיעזור לנו ללמוד משם והלאה. יכולתי להיכנס למקום עבודה ולהתפתח משם עם הידע הרלוונטי לאותו מקום".

 

נעים ממליץ לכל מי שרוצה לשמור על קריירה מעניינת, "פשוט להמשיך ללמוד. מקום העבודה שלי מחייב את העובדים להמשיך ללמוד, וזה מעולה. צריך להמשיך לקבל כלים, כי הטכנולוגיה רצה ולא מחכה. כל כמה ימים יש מלא דברים חדשים, ומי שלא מתמיד ולומד- יישאר מאחור".

 

באשר להמשך הקריירה, נעים משתף כי "אני רוצה עם הזמן לפנות לפן הניהולי, ולמצוא את האיזון בין הניהול לטכנולוגיה, מבחינת ההתפתחות האישית שלי".

 

"חששתי ממציאת עבודה, עלויות ושפה - אבל כשהגעתי לקורס, כל החששות שלי התפוגגו"

ולנטינה סחרוק, בת 38, עלתה לישראל לפני עשור. "הגעתי ולא ידעתי את השפה, ובמשך 9 שנים הייתי ספרית", היא אומרת. "בשלב מסוים הבנתי שאני רוצה לעשות משהו יותר אינטליגנטי, והתחלתי לחפש מה יכול להתאים לי, בגיל 36. היתה לנו לקוחה שעברה את הקורס בג'ון ברייס, והיא הדליקה אותי עליו. בהתחלה רציתי ללכת לכיוון אחר, אבל היא שכנעה אותי להתעניין בקשר לקורס".

 

כשסחרוק הגיעה לפגישת ייעוץ, היו לה הרבה חששות. "קודם כל הגיל שלי, מבחינת התמודדות עם הלימודים ובעיקר במציאת עבודה. אולי נשארו לי קצת סטיגמות מהמדינה ממנה הגעתי, שם בגיל כמו שלי צריך להגיע לתוצאות, ולא להחליף מקצוע. בנוסף, לא היה לי את הסכום להוציא באותו זמן על הקורס. והחשש האחרון היה השפה שלי - לא הרגשתי מספיק בטוחה שאני יכולה ללמוד את הקורס בעברית".

ולנטינה סחרוק (צילום פרטי)
ולנטינה סחרוק(צילום פרטי)

למרבה השמחה, "כשהגעתי כל החששות התפוגגו. אמרו לי שהגיל לא מפריע, ובאמת ראיתי שיש עובדים בגיל שלי ואפילו יותר מבוגרים. גם מבחינת עלויות, הכל הסתדר בסופו של דבר. לגבי שפה, היה לי קצת קשה, הספרים הראשונים היו מלאים בתרגומים של מילים כתובות בעפרון, אבל תוך חודשיים הרגשתי הרבה יותר בטוחה וזה הרים אותי הרבה יותר למעלה ממה שהייתי קודם, גם בעברית".

 

בכל הנוגע לקורס, "עשיתי קורס QA ומאוד נהניתי. היתה לנו מרצה מדהימה שידעה להגיש את החומר ולהלהיב אותנו, וגם לתמוך בכל מי שחשש לא להצליח, מבחינה פסיכולוגית. השקעתי מאוד בלימודים, השתדלתי להיות מצטיינת כי חששתי ממציאת עבודה בלי ניסיון, וג'ון ברייס מתחייבים למצוא עבודה למצטיינים ולמי שעובר את המבחן המקצועי".

 

זמן קצר לאחר סיום הקורס סחרוק קיבלו הזמנה לריאיון עבודה, "והיום אני עובדת במטריקס". במבט קדימה, היא שואפת "להתפתח בתחום שלי - כבר לקחתי קורס נוסף של אוטומציה בג'ון ברייס. אני לא מסתכלת על משהו אחר כי אני אוהבת את המקצוע שאני נמצאת בו עכשיו, ויש המון מה לעשות בו".

 

חושבים על עתיד בעולם ההייטק? לקביעת פגיעת ייעוץ ללא התחייבות עם היועצים המומחים של ג'ון ברייס, היכנסו >>

 


פורסם לראשונה 02/09/2019 11:42

 

מומלצים