שתף קטע נבחר
 

שלא יצרבו אתכם

מהי תופעת הצריבות בטלויזיה ואיך אפשר להיות בטוחים שבמסך שלכם זה לא קורה?

רבים מאיתנו חוו 'צריבה' על מסך הטלוויזיה - גם במסכים היקרים ביותר, מה שהופך את הרכישה המשמעותית הזו למאכזבת.

 

מהי צרייבת מסך? צריבת מסך מתרחשת במקרים בהם שרידי הלוגו מהערוץ הקודם, נותרים על המסך זמן רב אחרי שהעברנו ערוץ. בשורה התחתונה, הצריבה מקצרת את חיי הטלוויזיה, ואין לה פתרון של ממש. מה גורם לצריבה המתסכלת, ואיך מצליחים מסכי Samsung QLED להבטיח מסך ללא חשש צריבות?

 

אם זה לא קרה לכם, בטח שמעתם על כך מחבר שהשקיע אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים במסך טלוויזיה עם טכנולוגיה יקרה, וחווה תופעה חוזרת של צריבה על המסך - כאשר אלמנט שהופיע באופן סטטי על המסך במשך זמן רב ונראה כי הוא משאיר 'סימן' דהוי קבוע על המסך.

 

כיצד נוצרת צריבת תמונה? מדוע לא ניתן בשום דרך לפתור את הבעיה?

 

מה הופך את טכנולוגיית ה-QLED לפתרון האולטימטיבי המציע מסך טלוויזיה ללא חשש מצריבות?

 

  (צילום: סמסונג יחסי ציבור)
(צילום: סמסונג יחסי ציבור)

מהי צריבת תמונה וכיצד היא נוצרת?

צריבת תמונה נוצרת במסכים מסוימים העושים שימוש בטכנולוגיה אורגנית דוגמת טלוויזיות OLED.

 

תופעת הצריבה מתרחשת כאשר אלמנט תמונה כמו לוגו של ערוץ, נשאר לאורך זמן ממושך באותו מיקום על מסך הטלוויזיה, למעשה הלוגו נצרב במסך ויוצר תמונה קבועה שלא ניתנת למחיקה.

 

כל מרכיב המופיע באופן סטטי, ללא שינוי לאורך זמן, עשוי להיצרב על המסך ולהופיע גם לאחר העברת ערוץ: לוח תוצאה של משחק כדורגל, לוגו של ערוץ, רצועה בתחתית מסך הטלוויזיה בעת משחק בקונסולת משחקים, רקע או אייקונים של ווינדוס בעת חיבור מחשב לטלוויזיה ועוד.

 

למה הצריבה צריכה להטריד אתכם?

בעידן הנוכחי, אנחנו צופים בטלוויזיה בממוצע 3.5 שעות ביום, מה שמגדיל את הסיכוי לכך שאלמנטים מסוימים יצרבו על המסך אם נשארתם על אותו ערוץ.

 

יותר מכך, השימוש בטלוויזיה בשנים האחרונות כבר חרג הרבה מעבר לצפייה בערוצים, סרטים וסדרות - הטלוויזיה החכמה של ימינו מאפשר לנו לשחק בקונסולות משחק עם חברים, לנהל את המכשירים החכמים של הבית, לגלוש באינטרנט ועוד. כל תכונה נוספת של הטלוויזיה העושה שימוש באלמנטים סטטיים, מגדילה גם את הסיכוי לצריבה.

 

גם הרגלי הצפייה השתנו - אם בעבר היינו צופים בסדרות המשודרות בערוצי הטלוויזיה, היום אנחנו עושים בינג' של סדרה מסוימת במשך שעות רבות, מה שמגדיל את הסיכוי לצריבה של לוגו הערוץ.

 

  (צילום: סמסונג יחסי ציבור)
(צילום: סמסונג יחסי ציבור)

החדשות הרעות הן שהרגישות של הטלוויזיה לצריבה תשפיע על משך החיים שלה. כל המסכים נעשים כהים כאשר הם "מזדקנים", אך ההשפעה השלילית של הצריבה על איכות התמונה צפויה לקצר באופן משמעותי את אורך החיים של הטלוויזיה, גם כזו שעלתה כסף רב ומתגאה בטכנולוגיות מתקדמות כמו OLED.

 

הבעיה האמיתית נובעת מכך שעל מנת לתקן את הפיקסלים הצרובים, יש להחליף את הפאנל כולו - צעד יקר ולא משתלם, ויותר מכך - גם אחרי ההחלפה אתם צפויים להישאר עם בעיית הצריבות בטלוויזיה שלכם.

 

במובן מסוים, רכישת טלוויזיה עם בעיית צריבות מובנית ובלתי פתירה, דומה לרכישת טלוויזיה עם מחלה כרונית וסופנית, שמתחילה כבר ביום הראשון את הספירה לאחור לפגיעה משמעותית בתצוגה. על פי ההערכות הקיימות בשוק, תופעת הצריבות מתחילה כבר שנה-שנתיים לאחר הרכישה, גם בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. היצרניות מנסות להילחם בתופעה עם עדכוני תוכנה - אבל הבעיה נמצאת במבנה הבסיסי של החומרה, כך שאי אפשר לפתור אותה באופן מושלם.

 

טלוויזיות Samsung QLED - ללא חשש צריבות

טלוויזיות LED ידועות בכך שאינן רגישות לצריבות תמונה, כאשר בסדרות מסכי הפרימיום ניתן למצוא את טלוויזיות ה-QLED של Samsung, העושות שימוש בטכנולוגיית Quantum Dot עם תמונה איכותית ביותר, רמת בהירות גבוהה במיוחד בשילוב 100% נפח צבע ותחושת בטחון ברכישת טלוויזיה ללא חשש מצריבות.

 

מה הופך את מסכי ה-QLED לעמידים מול צריבות? הסיבה נובעת מהשימוש בנקודות קוונטיות (Quantum Dots) שאינן אורגניות. לעומת הטכנולוגיות המבוססות על חומרים אורגניים, כמו ה-OLED, נקודות קוונטיות מעבירות את האור באופן ישיר ובצורה אחידה, מה שמאפשר איכות תמונה יוצאת דופן לאורך זמן יותר, וחשוב לא פחות - ללא חשש צריבה.

 

טלוויזיות בטכנולוגיית ה-Quantum Dot מציגות 100% נפח צבע בכל תנאי תאורה ובכל עוצמת הארה, כך שהמסך יבטא את מלוא הצבעים בצורה מושלמת. טלוויזיות QLED של Samsung מגיעות לעצמת בהירות של עד 4000 nit ומצוידות בטכנולוגיית HDR10+ לרמת ניגודיות גבוהה המבליטה כל פרט בתמונה, וכך מבטיחה חוויית צפייה מדויקת ביותר. עבור גיימרים, צופי ספורט או חובבי סרטים, עם מסכי הטלוויזיה של Samsung אפשר להיות בטוחים שהמסך לא ייפגם ושהאיכות תשמר לאורך זמן רב.

 

ב-Samsung מבינים את הצורך שלנו בעידן הבית החכם, קונסולות המשחק והבינג'ים - טלוויזיה שתתמודד עם השימושים העכשוויים שלנו במסך, ותבטיח איכות תמונה מיטבית ועקבית לאורך שנים.

 

רוצים להימנע מצריבות וטלוויזיה עם אורך חיים מוגבל? לפרטים על מסכי ה-QLED העמידים של Samsung, ללא חשש צריבות>>

 

 

 

מומלצים