שתף קטע נבחר

יש חשמל באוויר: צפו ב"מאחורי הקלעים" של הסרט "המחשמלים"

השחקנים והיוצרים של הקומדיה המדוברת ״המחשמלים״, שמוקרנת בימים אלה בבתי הקולנוע, מגלים את כל הסודות מהצילומים.

זוכרים את להקת המחשמלים האגדית משנות ה-80? בתחילת סרטון מאחורי הקלעים של הסרט החדש "המחשמלים", שמוקרן עכשיו בכל בתי הקולנוע, רואים את קובי אפללו קורא בהתלהבות "המחשמלים!!! אחי". הזמרת דפנה ארמוני, אגדת אייטיז בפני עצמה, מכנה אותם שם "ההיילייט של שנות ה-80" וסי היימן, שהותירה אף היא חותם משמעותי על העשור ההוא קובעת שהמחשמלים היא "הלהקה ששינתה את מפת הרוק הישראלי".

 

אם אתם עדיין מגרדים את הקודקוד ושואלים את עצמכם איך יכול להיות שלא שמעתם אף פעם על להקת המחשמלים, אז הסיבה לכך פשוטה: המחשמלים היא להקה מומצאת, פיקטיבית, דמיונית שנכתבה לכבוד במיוחד לכבוד הסרט. אבל, כפי שמאבחן טל פרידמן, בסרטון "מאחורי הקלעים", הסיפור של המחשמלים הוא על כל אותן להקות ואומנים שהוא מכנה "שקופים". להקות שמבחינת הקהל הן להקות של להיט אחד , אבל הן מבחינתן, עדיין מחכות לפריצה הגדולה.

 

  (צילום: המחשמלים)
(צילום: המחשמלים)

"הלהקות שלא מכירים אותן, שלא שמעו עליהן, כמו להקת דה נאק בעלת הלהיט היחיד שלה "מיי שרונה", אומר פרידמן. יגאל עדיקא, המגלם את ניסים בסיסט הלהקה, טוען כי כל זכות הקיום של הלהקה היא החלום שעדיין בוער בה להצליח ושרון אלכסנדר, המגלם את רוני כץ, הקלידן, קובע כי האהבה הגדולה של הלהקה למוזיקה היא זו שתנצח את המכשולים שבדרך.

  (צילום: המחשמלים)
(צילום: המחשמלים)

למי שעדיין לא יודע נוכל לגלות כי הסרט מבוסס במידה מסוימת על סיפור חייו האמיתי של מפיק הסרט, צביקה נתן. נקודת המוצא של הסרט היתה עבורו השאלה מה היה קורה אילו לא נטש את הקריירה המוזיקלית שניסה לטפח בצעירותו, ששיאה היה בהופעות "קאברים" בבתי מלון קטנים. אגב, כיאה לכל אומן מצליח, גם "המחשמלים" מתחזקים בסרט "סכסוך מתוקשר" מול "דודו הגדול" אותו מגלם טל פרידמן. דודו היה בעבר חבר בלהקה וכעת מצליח לסגור הרבה יותר הופעות מהלהקה עצמה במה שפרידמן מכנה "קריירת סולו עם פלייבק".

  (צילום: המחשמלים)
(צילום: המחשמלים)

בחיפושם אחר משהו חדש שירענן להם את המופע ויחזיר אותם לתודעה, הם חוברים לזמרת אנה לב, בגילומה הנהדר של תמרה קלינגון (אפס ביחסי אנוש), שהיא לא סתם צלע נשית בלהקה אלא גם מרותקת לכיסא גלגלים. "המוטיבציה והאמביציה שלה מחפים על כל מוגבלות" מסבירה קלינגון את הצלחתה של אנה.

 

יוצרי הסרט "המחשמלים" כתבו לא פחות מ-15 שירים שונים ללהקה שהמציאו, כדי לתת תחושה של להקה שקיימת כבר מעל 35 שנה. באופן אירוני, המוסיקאי הרציני היחיד מצוות השחקנים, אלישע בנאי, הוא אולי הדמות היחידה שלא נדרשת לנגן ולשיר בסרט. פרט טריוויה מעניין הוא שאת דמויות הלהקה בצעירותה מגלמים בסרט הבנים האמיתיים של שרון אלכסנדר ויגאל עדיקא, קורן אלכסנדר ואביתר עדיקא.

 

  (צילום: המחשמלים)
(צילום: המחשמלים)

מי מאיתנו לא היה רוצה להיות בלהקה? והשחקנים של "המחשמלים" זכו להגשים את הפנטזיה הזאת בצילומי ההופעות בסרט, שצולמו מול קהל. "זה היה אחד הדברים שהכי נהניתי

לעשות בהיסטוריה המקצועית שלה. הרשיתי לעצמי לעשות שם דברים מול קהל חי", נזכר טל פרידמן בהתלהבות. הכיף הגדול שהיה על סט הצילומים מורגש מאוד בתוצאה הסופית והוא ככל הנראה חלק קטן מסוד הקסם הגדול של "המחשמלים", שעלה בסופ"ש האחרון בבתי הקולנוע בכל רחבי הארץ ועומד, כך נראה, להפוך ללהיט הקולנועי הישראלי של סתיו 2019.

 

צפו ב"מאחורי הקלעים" של הקומדיה המדוברת וגלו את כל הסודות של טל פרידמן (דודו הגדול בשבילכם) ומה הרגישו חברי הלהקה המשעשעת יגאל עדיקא, שרון אלכסנדר וצביקה נתן:

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים