בכל העולם מבינים את היתרון של חוויית הקניות בחנות - מהן המגמות הנוכחית, ואיך מעבירים את טירוף ה-Black Friday גם במרכזי קניות?
אחרי ההתפתחות המואצת של החנויות המקוונות, מתברר שהדור הצעיר בכל העולם יודע להעריך את היתרונות של חוויית הקניות בחנות: קבלה של המוצר באופן מיידי, בלי להיסחב לסניף הדואר, בלי להמר על מוצרים, ובעיקר ההזדמנות להרגיש ולמדוד פריטים. מהן ההעדפות של הצעירים בעולם? ואיך קבוצת BIG מתכוונת להביא טירוף ה-Black Friday מהאינטרנט אל מרכזי הקניות שלה?
מתברר שהדור הצעיר אומר 'לא' לקניות באינטרנט, ורוצה להרגיש את המוצר ביד ולקבל חווית קניות מושלמת - בחנויות הפיזיות ובקניונים. בני דור ה-Z (בני 18-24) אמנם היו הדור הראשון שנולד לתוך עולם של טלפונים סלולריים ומחשבים ניידים, אבל את הקניות שלהם הם מעדיפים לעשות דווקא בחנויות פיזיות.
במחקר עולמי שערכה חברת A.T Kearney, עלה כי 81% מבני דור ה-Z הצעירים מעדיפים לקנות בחנויות פיזית. 73% מהם אוהבים לחקור מוצרים חדשים בחנויות.
בסקר שערכה חברת הייעוץ NPD Group לקראת עונת החגים בארה"ב, התגלה כי הדור הצעיר צפוי לבצע פחות רכישות אונליין לעומת הדורות המבוגרים יותר. הסיבה לכך: שופינג עבורם נחשב חלק מבילוי, שכולל מפגש עם חברים, התנסות במוצרים וארוחה טובה.
לדברי סטפני וויסניק, אנליסטית בחברת Jefferies, "הצרכנים הצעירים נמצאים בשלב הגילוי, ותהליך הגילוי בחנויות הוא הרבה יותר עמוק. ההתנסות, המדידות, החוויה החברתית של שופינג משותף".
לכן, לא מפתיע לגלות מהמחקר כי הדור הצעיר עדיין לא פיתח נאמנות למותגים - רק 16% מדור ה-Z קונה פריטי אופנה בחנות אחת. המשמעות ברורה - שופינג במרכז קניות שופע מותגים, מאפשר לקונים לחקור ולבחור בקלות במותג החדש המועדף עליהם, במקום לשוטט בין עשרות אתרים באינטרנט.
עוד מאפיין חשוב שעולה מהסקר, הוא הנטייה של הקונים הצעירים להחליט ברגע אחד על הרכישה, והמוכנות לשלם על משלוח מהיר. 58% מדור ה-Z אמרו שישלמו יותר מ-5 דולר עבור משלוח תוך שעה. עבור דור שכזה, קנייה בחנות פיזית, שאפשרת קנייה וקבלה מיידית של המוצר, מהווה פתרון מושלם.
היתרונות ברורים: חוויית קנייה חברתית, ללא דחיית סיפוקים, בלי הימורים ועם יכולת לחוש ולמדוד
עבור הקונים בחנויות פיזיות, מרכזי קניות וקניונים, היתרונות ברורים למדי: ראשית, אפשר להתנסות במוצרים, לחוש את הפריטים ולמדוד אותם, כדי להבין האם הם מתאימים לכם לפני הקנייה. כך, לעומת קנייה אונליין, יש הרבה פחות הימור וחשש.
בנוסף, אין כמו לקנות מוצר ולקבל אותו 'על המקום', במקום לחכות מספר ימים (או שבועות...) ולהיאלץ להמתין בתור של סניף הדואר כדי לקבל את החבילה.
וכפי שעולה מהמחקרים על הדור הצעיר - חווית שופינג היא חוויה כוללת, שכוללת בידור, מזון, קבלת פידבק מיידי מהחברים על הקניות, והזדמנות למפגש חברתי.
הבונוס של קנייה בחנות פיזית עבור בני הדור שחי באינסטגרם וברשתות החברתיות: היכולת לצלם את עצמם ואת המוצר שקנו באופן מיידי, ולגרוף את הלייקים באותו רגע.
חגיגת Black Friday בעולם האמיתי? BIG מביאה את הסיילים המטורפים גם למרכזי הקניות
על רקע המגמה הברורה של הצרכנים בהערכה וניצול חוויית השופינג בחנויות פיזיות, קבוצת BIG החליטה להביא את הטירוף של Black Friday למרכזי הקניות שלה, ולהציע הנחות משמעותיות בימי מכירות מיוחדים לאורך סוף שבוע מורחב, בין התאריכים 28-30 בנובמבר בקניוני BIG FASHION ומרכזי BIG ברחבי הארץ.
כמו שהדור הצעיר כבר הבין – כדי ליהנות באמת מקניות, כדאי לקנות ולקבל את המוצר ליד, ומיד.
עשרות חנויות בקניונים ובמרכזים של BIG יציעו למבקרים ליהנות מהמוצרים כבר ביום ההנחות עצמו, במקום להמתין בבית להודעה על החבילה שהואילה בטובה להגיע לסניף הדואר.
החנויות במתחמים השונים יהיו פתוחות ביום חמישי עד חצות, כדי שתוכלו להספיק וליהנות מההנחות והמבצעים המיוחדים.
הילה נוי, מנהלת השיווק של קבוצת BIG, אומרת כי "BIG משקיעה רבות בחוויית הקנייה של הלקוח, ומקפידה על הפרטים הקטנים ביותר במסע הקניות של הצרכן: אווירה, ניקיון, מוסיקה ואפילו ריח. הקניונים ומרכזי הקנית של BIG נותנים ללקוח את היכולת להרגיש את הבד של הבגד, למדוד את השמלה ולהבין האם היא מחמיאה לגוף. לראות את הצבעוניות של הפריט ללא פילטרים של אתר אינטרנט. לראות את הגודל של מוצר החשמל במציאות ולהתנסות בו. מרכזי הקניות של BIG מאפשרים ללקוח להשוות בין החנויות, לקבל החלטה על הרכישה הנכונה ולקבל את המוצר באופן מיידי - בלי לחכות למשלוח, בלי לעמוד בתור ואז לגלות שקיבלתם מוצר שלא הזמנתם. BIG מציעה לצרכן את חווית הקניות המלאה, עם דגש על נוחות, כדאיות והנאה".
רוצים להתעדכן במבצעים ובמותגים המשתתפים בסופ"ש Black Friday של BIG?היכנסו לעמוד הפייסבוק כבר עכשיו>>