שתף קטע נבחר

מאמא לבת, מחמות לכלה: המיתוסים המרתקים על הריון שעוברים מדור לדור

בשעה טובה, וממש כמו סרטי מדע בדיוני שראית אי אילו פעמים במהלך חייך, את מגדלת יצור חי בתוכך. זה מדהים, זה מלחיץ, זה לפעמים מלווה בתופעות לוואי קצת פחות זוהרות וזה בעיקר מאוד מרגש. העניין הוא, שמהרגע שהסביבה מודעת לפלא הזה שמתרחש בתוכך היא אוהבת לשתף אותך בשלל אמונות תפלות ומיתוסים, כנראה יותר משתוכלי (או תרצי) להכיל. בדיוק בשביל זה הגענו כדי לעשות סדר בבלאגן. אז על מה מעידות הצרבות, האם צורת הבטן משקפת את מין העובר והאם יש סוד לחוויית לידה מושלמת?

"זו בת, נכון? ידעתי! בנות תמיד לוקחות לאמא את היופי" זה רק משפט אחד מתוך עשרות משפטים שאת עומדת לשמוע בחודשים הקרובים. חלקם נכונים אגב, אפילו מדעית, וחשוב שתדעי להבחין ביניהם.

 

תאכלי מה שבא לך ומתי שבא לך- את אוכלת בשביל שניים

לא נכון. את למעשה אוכלת בשביל עצמך, והעובר החמוד שלך לוקח ממך בדיוק את כל מה שהוא צריך. לכן, חשוב מאוד להנהיג תפריט בריא ומאוזן בזמן ההיריון, לוודא צריכה של מזונות עשירים בברזל ובסידן ולא להיסחף בכמויות. מבחינת קלוריות, רצוי להוסיף עד כ-300 קלוריות בלבד לתפריט הרגיל, וזאת על מנת להימנע מעודף משקל בהריון. לאחר שזה נאמר, בנימה אישית, אם כל כך בא לך על עוגת השוקולד הזאת והיא לא מפסיקה לנעוץ בך עיניים, תתענגי עליה. בכל זאת, את חייבת גם אוכל לנפש.

 

צוות חדר לידה (צילום: מחלקת יולדות)
צוות חדר לידה(צילום: מחלקת יולדות)

 

זכית בצרבות? ברכות, זה אומר שהתינוק שלך יצא שעיר 

את יכולה להישאר רגועה, זה לא נכון. הצרבות נגרמות בעקבות לחץ על המחיצה שבין הקיבה לוושט, או בגלל הורמונים בכמות גבוהה ואין להן כל קשר מוכח לכמות השיער של התינוק. לזה, כנראה, אחראים הגנים.

 

הבטן שלך שפיצית, בטוח שיש לך בן

לא נכון. מבנה הבטן תלוי במבנה של האישה, ולא במין העובר. גודל הבטן תלוי במבנה הגוף, כמות מי השפיר ובמשקל של האישה במהלך ההיריון. למרות זאת, משחק הניחושים הזה יכול להיות נחמד ו-50% שהוא גם יקלע.

 

צוות מיון יולדות (צילום: מחלקת יולדות)
צוות מיון יולדות(צילום: מחלקת יולדות)

 

ההיריון לא מיטיב עם עור פנייך? זה כי יש לך בת

לא נכון. אם זה המצב, כנראה שאחראים עליו דווקא ההורמונים. לכל אישה יש מאפיינים פיזיולוגיים ומצב בריאותי משלה. אין קשר בין עור הפנים למין העובר ואם זה מנחם אותך, עד אחרי הלידה זה יעבור

 

אסור לישון על הבטן במהלך ההיריון

מרגע שהתחילה לצאת לך הבטן הדבר היחיד שאת חושבת עליו הוא איך תירדמי בלילה? זה בסדר, גם אם התנוחה האהובה עלייך היא על הבטן, אין שום דבר שמונע ממך להמשיך לישון כך, כל עוד זה עדיין נוח לך. העובר שלך נמצא בתוך שק מי שפיר המגן עליו מטראומה, ובתוך הרחם, איבר שרירי וחזק, המגן עליו בכל פוזיציה בה תבחרי לישון. אגב, ההמלצה היא לישון על צד שמאל, כדי לא להעמיס על האיברים הפנימיים, אבל אולי כדאי שתשני איך שנוח לך, מאחר שבקרוב מאוד המושג "שינה" הולך להיות די מעומעם...

 

יו, ירדה לך הבטן, את עומדת ללדת כל רגע

נכון באופן חלקי. עד השבוע ה-36 להיריון הרחם פונה כלפי מעלה, ולאחר מכן הוא מתחיל לנוע מעבר לטבור. החל משבוע 36, נוצרת הרחבה פיזיולוגית לכיוון צידי הגוף. לכן, הבטן יורדת בשלב מתקדם של ההיריון, אבל זה לא אומר שאת עומדת ללדת בכל רגע, למרות שזה בדיוק מה שהיית רוצה לחשוב. היי, יש שטוענים שמחשבה יוצרת מציאות לא?

 

צוות חדר לידה (צילום: מחלקת יולדות)
צוות חדר לידה(צילום: מחלקת יולדות)

 

את רגע מלידה, תאמיני לי, איך אני יודעת? כי אני מזהה נפיחות בפנים שלך

נכון חלקית. הפנים מתנפחים בעקבות בצקות ולחץ דם גבוה, תופעה שמתרחשת בעיקר בסוף ההיריון, במהלך השבועיים האחרונים. מצד שני, זה שאת מתקרבת לשבוע 40 מרמז על כך שהלידה קרבה, ולא הנפיחות 

 

רוצה לזרז את הלידה? תעשי ספורט

נכון מאוד. מעבר לעובדה שפעילות גופנית יכולה קצת להרגיע את הסטרס שאת שרויה בו בשל הפרשת הורמונים, היא מסייעת בהכנת הגוף ללידה על ידי כך שהיא תגרום לראש העובר ללחוץ כלפי מטה, מה שיפריש אוקסיטוצין המסייע בהתפתחות צירים. ספורט מעולם לא היה חיוני יותר.

● כל זאת בהתאם למצב גופני ולהוראות הרופא

 

רוצה ללדת מהר? תקיימי יחסי מין

נכון. מה שעומד מאחורי המשפט הזה הוא שוב אותו הורמון האוקסיטוצין, שמשתחרר בזמן האורגזמה שמסייע בהתפתחות צירים. להזיק זה לא יכול ובינינו, איזה כיף שיש הזדמנות אחרונה לזמן איכות עם בן הזוג, רגע לפני התוספת החדשה למשפחה.

 

כושר בחדר הלידה (צילום: מחלקת יולדות)
כושר בחדר הלידה(צילום: מחלקת יולדות)

 

אל תקני שום דבר לתינוק לפני הלידה, זו עין הרע!

אין ספק שעם רגש אי אפשר להתווכח והכי חשוב הוא שתעשי מה שאת רואה לנכון ומרגישה ולא מה שאחרים אומרים. אנחנו רק יכולים להגיד שאחרי הלידה, סביר להניח שיהיה קשה יותר להתרכז, להרכיב, לכבס ולתפעל את כל הרכוש החדש והרבה פעמים מה שבעצם משרה אווירה ממשית של נוחות ורוגע הוא שהכול מוכן ומחכה לשימוש. בכל מקרה - את היחידה שיודעת הכי טוב. לכי עם הרגש.

 

הלידה צריכה להיות חוויה ייחודית שמתאימה רק לך 

טוב, זה אולי פחות משפט שתשמעי מהסביבה וחבל- כי בתוך כל התהליך הלא צפוי הזה, בו אין לך שליטה על הכול, כדאי לתכנן מראש דווקא את החלקים בהם את כן יכולה לשלוט. בהתאם לכך, חשוב לבחור בית חולים שיראה אותך ויתחשב ברצונות ובצרכים שלך ברגע האמת, עם צוות מנוסה ואכפתי. זו הסיבה שמחלקת "שמיר יולדות" יצרה את תכנית "כל מה שיולדת חולמת" שתעשה הכול על מנת להעניק לך את חווית הלידה עליה את חולמת. אז בין אם מדובר באפשרות לנגן מוזיקה שאת אוהבת בחדר הלידה, בקבלת בגד ראשון עם כיתוב אישי, בבחירת ארוחה מתפריט שף לאחר הלידה ואפילו בצילום משפחתי ראשון מול צלם מקצועי שנמצא כל יום במחלקה, חשוב שתדעי שלפחות בכל הנוגע למה שת כן יכולה לשלוט בו- את תהיי מכוסה. כי אחרי הכול, את עומדת לצאת משם עם המתנה הכי גדולה ויקרה בעולם, וזה הדבר החשוב ביותר.

 

רוצה להתחיל לתכנן את חווית הלידה שלך עם "שמיר יולדות"? הקליקי לפרטים >>>>

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים