שתף קטע נבחר

  • משבר האקלים

ועידת האקלים: "שהמנהיגים יקבלו החלטות נועזות"

מייקל רפאל, פעיל אקלים מישראל שמשתתף במחאת הארגונים הירוקים במדריד, אמר בריאיון לאולפן ynet: "אני מקווה מאוד שמנהיגי העולם באמת יעשו משהו, אבל לצערי מה שמסתמן היום זה שהמנהיגים לא מתכוונים ללכת עד הסוף"

ועידת האקלים במדריד אמורה להסתיים מחר (יום ו'), ובזמן שנציגים מרחבי העולם נואמים בוועידה ומציגים תוכניות לצמצום פליטות גזי החממה, מפגינים רבבות בני אדם בעיר במחאה לנקוט צעדים מהירים וקיצוניים יותר על מנת לצמצם את פליטות גזי החממה, דבר הגורם להתחממות כדור הארץ.

 

 

מייקל רפאל, פעיל אקלים, המשתתף במחאה במדריד, אמר לאולפן ynet: "זה זמן מאוד קריטי ואנחנו מאמינים שאנחנו צריכים ללחוץ כמה שיותר על מנהיגי העולם להחליט את ההחלטות הנכונות. אנחנו שם לראות שמנהיגי העולם מקבלים החלטות נועזות, שבאמת יצליחו להשיג את היעדים של הפליטות ולהציל את כדור הארץ".

 

רפאל, מייסד XR בישראל ורכז קואליציית "אנשי הים התיכון", אמר כי מספר המפגינים במדריד עולה מיום ליום: "יותר ויותר אנשים, צעירים בעיקר, רואים שמנהיגי העולם והמבוגרים לא לוקחים אחריות על מה שהם צריכים לקחת אחריות, ואז הם יוצאים לרחובות. אנחנו עושים מיצגים, אני השתתפתי באחד מהם - עם הנשים הכחולות שמייצגות את הים - שמפלסו עולה".

 

מחאה ליד המקום בו מתכנסת ועידת האקלים, השבוע (צילום: Getty Images)
מחאה ליד המקום בו מתכנסת ועידת האקלים, השבוע(צילום: Getty Images)

מחאה ליד המקום בו מתכנסת ועידת האקלים, השבוע (צילום: Getty Images)
מחאה ליד המקום בו מתכנסת ועידת האקלים, השבוע(צילום: Getty Images)

 

מובילת מחאת האקלים, גרטה טונברג, הנמצאת גם היא במדריד - זכתה בתואר אשת השנה של המגזין "טיים". רפאל סבור כי הדבר מראה שלוקחים את המחאה ברצינות: "ברור ששינוי אקלים, השינויים שאנחנו צריכים לעשות, הם שינויים מאוד רציניים. אי אפשר להמעיט, יש פה השפעה גם על הכלכלה, גם על הצורה שבה אנחנו חיים, שאנחנו צורכים, גם על צורה שאנחנו מתנהגים אל הים ואל הסביבה שלנו. וכן, אני חושב שיש פה עלייה, ואני מקווה מאוד שמנהיגי העולם באמת יעשו משהו, אבל לצערי מה שמסתמן היום זה שהמנהיגים לא מתכוונים ללכת עד הסוף ואנחנו ממש מפחדים שיהיה מאוחר מדי אם באמת לא יקחו את אותם החלטות"

 

רפאל אמר כי המפגינים דורשים לצמצם את הפליטות לאפס עד שנת 2030. "מה זאת אומרת? ככל שאנחנו פולטים פחמן דו חמצני, אנחנו באמת גם נקבע אותו", הוא הסביר. "אנחנו מאוד מאוד רחוקים מהיעדים האלה. מאוד רחוקים. עוד דבר שאנחנו מבקשים ממנהיגי העולם הוא לספר את האמת ולהסביר לקהל ולאנשים שאנחנו נמצאים באמת במקום שאנחנו צריכים לעשות שינויים. אנחנו לא יכולים לשדר עסקים כרגיל. נראה לנו במיוחד שאתה מדבר על המשלחת הישראלית, אנחנו מדברים על צריכת גז גבוהה, עדיין מדברים על דלקים פוסילים ואני עדיין לא שומע את השיחה על אנרגיות מתחדשות, על אנרגיה סולרית שבישראל אנחנו מאחורי רוב המדינות באערטםה וארצות הברית".

 

על הנציגות הישראלית בוועידה במדריד, אמר רפאל: "יש לנו נציגות ממש קטנה. ואנחנו לא מביאים שום בשורות חדשות מבחינת המדיניות של ישראל. אפשר להגיד שאנחנו ממשיכים בעסקים כרגיל, להשתמש בדלקים פוסיליים כמקור עיקרי לאנרגיה שלנו. אנחנו לא חושבים בצורה אסטרטגית לתווך ארוך".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images
המחאה במדריד
צילום: Getty Images
מומלצים