שתף קטע נבחר

שברולט סרטיפייד: מחזירים את האמון ברכב משומש

בשדה המוקשים של קניית רכב יד שניה, בין המסתירים, המייפים, המכסים ואפילו האמינים. התמודדות עם קניית רכב משומש היא קודם כל לראות מעבר למסכות

אם יש דבר אחד שהוא כמו חור שחור בקוסמוס של קנייה ומכירה של רכב יד 2 - זה נושא האמינות או היעדרה. לרבים מאיתנו היה את העונג למכור או לקנות מכונית משומשת. ותמיד זה אותו "ריקוד" בין הקונה המבין - או החבר המבין שהוא הביא איתו - לבין המוכר המייפה. וכבר שמעתם את הכול: "זה האוטו של חמותי, אני מוכר בשבילה" - ובתרגום ישיר: "אני סוחר רכב מתחיל, שעוד לא המציא שקרים ממש טובים". אחד השקרים הנפוצים של פעם - "יד ראשונה מרופא" - התחלף היום בעידן רכבי הפנאי ל"לא ראה שטח". אבל הצצה מתחת לגחון תחשוף את הברגים שהורדו ממיגוני הגחון שנמכרו בנפרד, ואולי צמיגי כביש חדשים מדי על רכב שטח שבאופן ברור "חיבק" סלעים במדבר יהודה.

 

וכך בין שקרים לבנים לבין אירועים פליליים, ממש כמו מספרי שלדה/מנוע שלא תואמים בין הרישיון והרכב עצמו - "החלפתי מנוע ועוד לא עדכנתי את הרישיון...". מכוניות שהורדו מהכביש מתאונות - תוקנו בחופזה ועלו עם זהות חדשה. ויש עוד דוגמאות נוראיות, שכל אחת מהן יכולה להיות לא רק בעלת משמעות כספית עבורכם - אובדן של ההשקעה - אלא עשויה לגרום לפציעה קשה ואף למוות, במקרה שהשלדה שיושרה ורותכה מחדש תהיה מעורבת בתאונה שנייה ולא תוכל להגן עליכם. אתם יכולים לשים תג מחיר לחיים שלכם? של הילדים שלכם?

 

  (צילום: GM)
(צילום: GM)

 

מרכיב אי האמון בין הקונה והמוכר של רכב יד שנייה הוא הפיל שבחדר, שעליו מעט מאד מדברים. אנחנו רוצים להאמין שהאדם שמולנו דובר אמת. כבר יצרנו קשר בטלפון, כבר נסענו לראות את הרכב, הכסף כבר מגויס מהבנק ואנחנו צריכים את הרכב באופן דחוף, כי יש המון סידורים לעשות איתו. וגם הצד השני, המוכר, רוצה להאמין שהקונה הוא אכן אדם ישר ושהוא ישלם בזמן וכפי שסוכם. אבל באופן יחסי מצבו טוב יותר - שהרי המוכר החכם לעולם לא יעביר בעלות לפני שיקבל את מלא התמורה. נכון?

 

אי האמון הביא לפריחה של ענף שלם. ענף שהפך ברבות הימים לציר מרכזי בכל עסקת רכב משומש - מכוני הבדיקה. באמצעות ביקור משותף במכון בדיקה יכול הקונה (שגם משלם כמה מאות שקלים על הבדיקה) לקבל תמונת מצב מקצועית ואובייקטיבית לגבי מצבה של המכונית. האם השלדה ישרה או עברה תאונה? האם עוד נותרו חיים במנוע? האם יש סימנים לשחיקה מוגברת בחלקים אחרים והאם נעשו תיקוני פח או הוחלפו חלקים אחרים. תפקידם של המכונים הוא במידה רבה להרים את מסך הערפל מעל לרכב וגם לספק לקונה כלים נוספים שבעזרתם יוכל לקבל מנוף נוסף במשא ומתן על המחיר. לחילופין אם תתגלה קטסטרופה זה המקום שבו העסקה מתפוצצת. אבל לקחת מכונית לבדיקה במכון זה עניין של כמה שעות, והרבה כסף. חישבו חצי יום עבודה. ואחרי הבדיקה הרביעית או החמישית כבר אין סבלנות, ופסיכולוגית הסכום ששלמת יוצר סוג של התחייבות להמשך התהליך - מסובך.

 

או שלא.

 

לא חייבים להמשיך ולסבול את החיים בג'ונגל הזה. בעיקר מכיוון שגופים גדולים בענף הרכב מרימים את הכפפה ומביאים בשורה צרכנית של מכוניות יד שנייה איכותיות יותר, עם אחריות, ואפילו עם תנאי תשלום והטבות רבות אחרות.

 

בין הבולטים בתחום נמצאת יבואנית שברולט, אשר השיקה מוצר חדש "שברולט סרטיפייד", שמטרתו לא רק לנטרל את אי-האמון השורר בין הקונה למוכר אלא לתת אפילו חווית קניה כמו של רכב חדש. באולם תצוגה מסודר, מול נציג מכירות מיומן ואפילו אספרסו מפנק.

 

לא כל מכונית משומשת זוכה לקבל את חותמת "סרטיפייד", יש שורה של פרמטרים - תנאי סף - כדי שתוכל להתקבל:

- השלדה צריכה להיות נקייה מפגיעות

- היסטוריית טיפולים מלאה וללא חריגות

- שלא תעבור את רף 100 אלף הקילומטרים

- שתהיה בת פחות מ-5 שנים

 

אחרי שהמכונית עומדת בתנאי הסף, מתחילה שורה של בדיקות נוספות ואחריהן - אם המכונית עברה אותן, היא תכנס לתהליך השבחה קפדני. וזה לא שמנקים אבק ושמים ספריי על הדשבורד - הרבה יותר קפדני. וכדי שתבינו עד כמה אנשי שברולט בטוחים בעצמם - הם מוספים 12 חודשים ו/או 20,000 קילומטרים אחריות משלהם.

 

האיכות של מכוניות "שברולט סרטיפייד" לא נעלמה גם מעיני מחירון לוי יצחק. המחירון, שעולם היד השנייה מסתמך עליו, זיהה את הערך המוסף של המכוניות האלה והוא מוסיף 7% למכונית משומשת מסרטיפייד. תוספת אשר יוצרת ערך גם בהמשך כשיגיע שלב המכירה - בטח מול מכוניות שלא עומדות בסף האיכות של סרטיפייד.

 

רשימת כלי הרכב שעומדים למכירה מרשימה מאד. לא בהיקפה כמו באיכות של המכוניות, אם מסתכלים מקרוב בפרטים. למשל תמצאו שם שברולט אימפלה יד ראשונה עם פחות מ-20 אלף קילומטרים. שברולט טראקס גם היא יד ראשונה עם 22 אלף קילומטרים בלבד ועוד.

 

את הרשימה המלאה תוכלו לראות בכל אולמות התצוגה של שברולט. נכון. מכוניות סרטיפייד נמכרות לצד ובמקביל לדגמי שברולט החדשים. באולם יש לנציגי המכירות גישה לרשימת ההיצע המלאה, תוכלו לקבל הצעה לטרייד אין לרכב המשומש שלכם ולסגור עסקה במקום לרכב משומש, כמו חדש. משומש ממקור בטוח, שלא יעלם ותמיד יענה לטלפון. כזה שנותן אחריות, ומימון אם צריך ואפילו עם ערך מוסף במחירון לוי יצחק.

 

לפרטים נוספים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: GM
השברולט החדשה שלכם?
צילום: GM
מומלצים