הצצה מרתקת לעולם שיווק הנדל"ן בישראל
כך ישווקו דירות בעשור הבא
את החברה מובילים המנכ"לית יפעת גרתי־אלון, שצמחה בעולם התרבות והתיאטרון, בעלת ניסיון עשיר בניהול שיווק ומכירות ומאסטר בהדרכה וניהול מו"מ. גרתי־אלון בנתה מערכי שיווק מורכבים בארץ ובחו"ל ועסקה רבות במיתוג, קריאטיב ומדיה בהיקפים משמעותיים. לצידה, יו"ר ומייסד החברה, אלי פופוביץ', מומחה באסטרטגיה וטקטיקה, קצין בכיר לשעבר, שותף ובעלים של מספר חברות הזנק בתחום הידע הטכנולוגי. יחדיו ובהשלמה הובילו את "פייב סטארס" להצלחה וחדשנות פורצת גבולות בעולמות שיווק הנדל"ן בישראל.
שתפו אותנו בסוד ההצלחה שלכם בשיווק פרויקטים?
אלי פופוביץ': "בראש וראשונה עומד לרשותנו היתרון הטכנולוגי שיש לנו על פני המתחרים. לרשות לקוחותינו היזמים, אנחנו מעמידים מאגר לקוחות מפולח ומדויק, בכל הארץ, העומד כיום על 322,729 אנשים (ומתעדכן במהירות מיום ליום...), עובדה המאפשרת שיווק ממוקד, אפקטיבי ומהיר. בד בבד נהנים היזמים שאנחנו מייצגים, מ'צילום רנטגן' של מצב השוק. תמונת מצב מדויקת המתקבלת תוך שניות בודדות, ומשקפת מה קורה בכל עיר, שכונה ורחוב במדינת ישראל כרגע". כאחת מחברות השיווק שידעה לזהות ראשונה את הפוטנציאל הגלום בהתחדשות העירונית, ספרו לי על התהליך.
יפעת גרתי־אלון: "כבר ב־2008, הבנו ש'טיפה ועוד טיפה ועוד טיפה, יהפכו לים אחד גדול'. זיהינו את הצרכים המאפיינים יזמים בהתחדשות עירונית ובמיוחד בתמ"א 38. לרוב מדובר, בפרויקטים קטנים יחסית וישנו צורך מהותי בבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה, ולכן ההבדל בין הצלחה לכישלון הינו קריטי ואין מקום לטעויות. תקציבי הפרסום המוגבלים ומספר היחידות המצומצם, מחייבים אותנו למכור היטב ומהר ולהגיע ישירות לקהל המדויק, נושאים כגון הליווי הבנקאי, מושפעים ישירות מקצב המכירות, והגדלת רווחים - זו לא מילה גסה".
בתעשיית הנדל"ן יצא לכם שם של "מחלצי פרויקטים" - איך זה קרה? יפעת גרתי־אלון: "זו אכן מחמאה גדולה, אולם קיבלנו את התואר בעל כורחנו. הגמישות, היצירתיות והיכולת שלנו להתאים עצמנו לכל פרויקט, יזם ומשימה, מאפשרים לנו להיכנס גם לפרויקטים ש'נתקעו' מסיבות רבות ומגוונות, ללמוד את הכשלים, להתמיר את היתרונות וממש 'להציל' אם אפשר להגדיר זאת כך, את הפרויקט ולא מעט פעמים את היזם. ההצלחות 'גידלו כנפיים' וכך זכינו גם בתואר הזה, למרות שבכנות, אנחנו לא מאחלים לאף פרויקט ולאף יזם להיקלע חלילה למצב כזה".
מה ההבדל בין שיווק דירה "רגילה" לבין שיווק דירת יוקרה? יפעת גרתי־אלון: "ההבדל היחיד בין דירה של 2 מיליון ש"ח לבין דירה של 10 מיליון ש"ח הוא בעיקר במיתוג. אני מאמנת את אנשי המכירות שלי שכל עסקה - היא עסקת חיים בעבור הרוכש, לא משנה אם מדובר בדירה בפריפריה הרחוקה או בצפון תל אביב. אנחנו מבינים מה ה'סיפור' של כל פרויקט ומה מייחד אותו, ובהתאם מאמנים את אנשי המכירות ומדייקים את המסרים וקהל היעד".
כיצד בא לידי ביטוי הניהול המשותף של שניכם? יפעת גרתי־אלון: "אנחנו 'סיר ומכסה'. אלי הינו איש של מספרים ואני אישה של מילים ויעדים. השילוב בין היצירתיות שלי לבין יכולות הניתוח המדויקות של אלי, יחד עם עבודה קשה ותודעת שירות גבוהה - הביאו אותנו להצלחה ומיקמו אותנו בין חברות שיווק הנדל"ן המובילות בארץ. בסוף, הכל נמדד בתוצאות - ואנו בהחלט מייצרים אותן".