שתף קטע נבחר

בטיפול במחלות אף-אוזן-גרון - במרכז הרפואי קפלן יש על מי לסמוך

האף, האוזן והגרון הם מהמערכות המורכבות והעדינות ביותר בגוף שלנו. כל מחלה ופגיעה באחת המערכות האלו פוגעת באיכות החיים ואף עלולה לסכן את חיינו. החל ממחלות ילדים ועד הניתוחים המורכבים ביותר בתחום, מחלקת אא"ג של המרכז הרפואי קפלן היא אחת המחלקות המובילות בישראל בטיפול וכירורגיה של אא"ג

המערכות הפיזיולוגיות של האף, האוזן והגרון, מתקיימות אחת ליד השניה ביחסים מורכבים ואיזון עדין השומר על היכולת שלנו לשמוע, להריח, לטעום ולדבר. אף מחלה אינה נעימה, אך מחלות ותופעות באזור האף-אוזן-וגרון עלולות לפגוע משמעותית באיכות החיים ודורשות לרוב טיפול מיידי, ממוקד ואיכותי. טווח החומרה של הבעיות והמחלות בתחום הוא רחב מאוד, ויכול להגיע מאי נוחות קלה ועד לאיבוד יכולת השמיעה/קול וסכנת חיים של ממש. לכן, החל מבעיות נפוצות אצל ילדים ופעוטות ועד לניתוחים מסובכים ועדינים לשחזור מיתרי הקול באמצעות ציוד מתקדם - אנחנו תמיד שואפים לקבל ייעוץ אישי, ליווי אמפטי וטיפול מתקדם.

 

בהתאם לחשיבות הרבה של תחום האא"ג על חיי היום-יום של כולנו, המרכז הרפואי קפלן ברחובות ביסס את מחלקת האף, אוזן, גרון שלו בתור מרכז מצוינות ששמו הולך לפניו בכל רחבי הארץ. המחלקה, בניהולו של פרופ' דורון הלפרין, ידועה בהיותה One Stop Shop המעניקה שירות מקיף וכולל למגוון רחב של תופעות ומחלות, לצד הקפדה על יחס אישי, נגישות ודאגה למטופל הרבה מעבר לטיפול במחלה עצמה. מהם היבטי ההכשרה, המחקר והמומחיות אשר הופכים את מחלקת האא"ג של קפלן למוקד של איכות בטיפול ובהליכים כירורגיים?

 

צוות רפואי במרכז הרפואי קפלן (צילום: גלעד שעבני-שופן)
צוות רפואי במרכז הרפואי קפלן(צילום: גלעד שעבני-שופן)

 

שירות אופטימלי ויחס אישי לאורך כל הדרך

צוות המחלקה מקפיד להעניק יחס אישי לכל מטופלת ומטופל. הצוות דואג להכיר וללוות את המטופלים ובני משפחותים לאורך כל הטיפול, עם מנה גדולה של נגישות, חמלה ואוזן קשבת. הקשר האישי משתלב עם האמונה בכך שעל המטופל ומשפחתו להיות מעורים היטב בפרטי המחלה והטיפול.

 

בנוסף, רופאי המחלקה מייעצים למחלקות האשפוז של בית החולים, לחדרי המיון ולמוסדות שיקום הנמצאים בקהילת בית החולים קפלן.

 

One Stop Shop - והרבה מעבר לכך

מחלקת אא"ג גאה להעניק מגוון עצום של בדיקות, טיפולים וניתוחים, ולהוות One Stop Shop בתחום האא"ג למטופלים מכל רחבי הארץ. צוות המחלקה פורץ את גבולות השירות בתחום האא"ג, ומשלב בתהליך הטיפול מאמץ מיוחד עבור המטופלים בתחומים רבים, גם כאלו שלא קשורים ישירות למחלה.

 

בין תחומי ההתמחות העיקריים של המחלקה ניתן למצוא את תחום הלרינולוגיה (מחלות וגידולים בגרון ובמיתרי הקול), מחלות אוזניים וניתוחי אוזניים לרבות שתל שבלול, מחלות ראש-צוואר לרבות מחלות וגידול בבלוטות התריס, רפואת אף ומערות פנים, לרבות ניתוחי סינוסים.

 

פעילת אקדמית - למען המטופלים ולמען דור הרופאים העתידי

מחלקת האא"ג של קפלן מסונפת לבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית 'הדסה עין כרם' בירושלים. חלק מהמדיניות של המחלקה היא הקניית ידע בתחומי ההתמחות של הצוות הרפואי לסטודנטים, מתמחים, רופאי משפחה ורופאי תעסוקה. הפעילות האקדמית כוללת בין היתר הדרכת סטודנטים לרפואה, הדרכת רופאים מתמחים והדרכת רופאים מומחים בהיבט של כירורגיית אא"ג, תחום ההתמחות של המחלקה. המחלקה מעורבת בפעילות מחקרית ענפה, הכוללת פרסומים רבים, העברת קורסים והשתתפות בכנסים אקדמיים בישראל ובחו"ל. המחלקה זוכה כבר מספר שנים ברצף בתואר מחלקה מצטיינת בהוראה של סטודנטים.

 

התמחות בכירורגיה בעזרת הציוד המתקדם ביותר

בין תחומי הכירורגיה בהם התמחתה המחלקה הם כירורגיה אנדוקרינית (בלוטת התריס ויתרת התריס), ניתוח שיפור שמיעה לסובלים מאוטוסקלרוזיס, ניתוחי מסטואיד (כולסטאטומה), ניתוחי אוזן כגון תיקון תופית, כירורגיית ילדים, ניתוחים לשחזור מיקרו-וסקרולי באמצעות מכשור מתקדם לשחזור חוסרי רקמה, כירורגיית האף ומערות הפנים, או סינוסים (כולל ניתוחים אנדוסקופיים) וגם כירורגיה דנטלית וניתוחי פה ולסת. אחד הניתוחים המרכזיים והנפוצים בהם המחלקה מתמחה הוא שתל שבלול - התקנת מכשיר אלקטרוני המושתל באוזן הפנימית ומחליף את מנגנון השמיעה הטבעי הפגוע אצל חרשים או כבדי שמיעה.

 

שירות ניתוחי האוזניים עובד בשיתוף פעולה עם מכון השמיעה של המרכז הרפואי, אשר אחראי בין היתר לשיקום מטופלים לאחר ניתוח כמו שתל שבלול, לצד בדיקות שמיעה ואיתור מטופלים מתאימים לשתלים.

 

חדרי הניתוחים במחלקת אא"ג של המרכז הרפואי קפלן כוללים ציוד כירורגי מתקדם והניתוחים מבוצעים על ידי חלק מהמומחים הידועים והמנוסים בישראל בתחומם.

 

מעבר לכל מטפלים גם בקול - ובמחלות ראש וצוואר

מחלקת אא"ג של המרכז הרפואי קפלן מציעה גם מגוון בדיקות, טיפולים וניתוחים הקשורים למחלקות גרון ומיתרי הקול, והיא אחת מהמצטיינות בתחום בישראל. בין השאר, המחלקה מבצעת אבחונים וטיפול ניתוחי למחלות בקופסת הקול, אבחון וטיפול בהפקעות בהפקת קול, טיפול בבצקת במיתרי הקול, יבלות, פולים, צלקת, שיתוק ואף סרטן במיתרי הקול. הבדיקות בתחום נעשות על ידי ציוד מתקדם, בין היתר באמצעות לייזר.

 

ביחידה למחלות ראש וצוואר של המחלקה פועל הצוות בכירורגיה ואונקולוגיה של ראש וצוואר של מטופלים עם גידולים שפירים וממאירים, במערכת הראש והצוואר, בבלוטת התריס, בבלוטת יותרת התריס, טיפול ניתוחי בוושט, אבחון וטיפול במחלות של בלוטת הרוק, ועוד.

 

על רקע אבחון וטיפול באלפי מטופלים בשנה, לרבות מאות ניתוחים, מחלקת אא"ג של המרכז הרפואי קפלן היא אחת מהמחלקות המובילות את התחום בישראל ולוקחות אותו קדימה. החיבור למחקר האקדמי, היחס האישי והמסור, יחד עם הרופאים המומחים והציוד המתקדם, מאפשרים למחלקה לתת שירות מצוין לכל מטופל ומטופלת, בכל רגע נתון.

 

לפרטים נוספים

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד שעבני-שופן
צוות רפואי במרכז הרפואי קפלן
צילום: גלעד שעבני-שופן
מומלצים