שתף קטע נבחר

נשיקה מנתניהו: נעמה יששכר עלתה על המטוס לישראל

נעמה יששכר עלתה עם נתניהו למטוס ראש הממשלה כשהיא מחובקת עם אמה, לאחר ששוחררה הלילה אחרי תשעה חודשים בכלא הרוסי. לפני כן נתניהו ורעייתו תועדו מחבקים ומנשקים את נעמה ואת אמה יפה, שאמרו להם: "תודה רבה"

 

 

ממריאה סוף-סוף לישראל, כמעט עשרה חודשים אחרי המועד המקורי: נעמה יששכר נפגשה היום (ה') בצהריים עם אמה יפה יששכר, שעות לאחר שחרורה מהכלא הרוסי, ובהמשך גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. תוך זמן קצר השתיים עלו יחד עמו למטוס שלו, בדרך לישראל.

 

בתמונות ראשונות של נעמה מאז שחרורה, נראו היא ואמה מתחבקות בשדה התעופה במוסקבה עם נתניהו ורעייתו שרה, שנישקו אותן. נעמה ואמה הודו לנתניהו ואמרו לו כמה פעמים: "תודה רבה". לאחר שעלתה למטוס, הקברניט של אל על אמר לנעמה: "ברוכה הבאה הביתה".

נעמה לאחר שחרורה (באדיבות חדשות 13)
נעמה יששכר, לפני העלייה למטוס(באדיבות חדשות 13)

נעמה לאחר שחרורה ()
בני הזוג נתניהו, לצד נעמה ואמה על השטיח האדום במוסקבה

נעמה לאחר שחרורה ()

נעמה לאחר שחרורה ()
המפגש שאחרי השחרור. נעמה ויפה עם בני הזוג נתניהו

נעמה לאחר שחרורה ()
נעמה יששכר, בתמונות הראשונות לאחר שחרורה מהכלא

נעמה לאחר שחרורה ()

נעמה לאחר שחרורה ()

נעמה לאחר שחרורה ()

לשדה התעופה הגיעה נעמה אחרי שחרורה הלילה מהכלא הרוסי, ונפגשה שם לראשונה עם אמה יפה. האם אמרה לפני כן כי היא "מחכה לחבק אותה, תודה לריבון עולם", והוסיפה: "זה חלום שמתגשם. אני מחכה שיקחו אותי אליה". על כך שבתה תשוב ארצה במטוסו של נתניהו אמרה: "דמיינתי את זה המון פעמים, גם היא. אבל לא דמיינו שראש הממשלה יבוא וייקח אותה".

 

נתניהו הגיע הבוקר לרוסיה לפגישה קצרה הנשיא ולדימיר פוטין בקרמלין. הוא הגיע למוסקבה בטיסה מוושינגטון, שם נפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהציג את תוכנית השלום שלו. בפתח הפגישה בקרמלין אישר הנשיא הרוסי כי החליט להעניק חנינה לצעירה הישראלית שנתפסה עם סמים בתיקה. הוא הזכיר את "התפקיד החשוב של אמה של הישראלית ואת תפקיד הפטריארך".

 

 

 

"חתמנו על הצו המיוחד וזה טוב", אמר פוטין. "בתחילה מצאו בתיק שלה סמים בזמן שהיא החליפה טיסה פה ברוסיה", הזכיר - וציין כי "היה לה מזל שלא נכנסה לשטח רוסיה עם בואה מהודו". פוטין הוסיף: "אני מבקש להעביר ולאחל לה ולמשפחתה שהכול יהיה בסדר". נתניהו הודה לפוטין על ההחלטה המהירה שלו להעניק חנינה לישראלית.

 

גורם ישראלי: "השחרור - לא חלק מעסקה"

נעמה יששכר, נזכיר, נעצרה ב-12 באפריל 2019 בשדה תעופה במוסקבה, בטיסת מעבר מהודו לישראל, אחרי שבכבודתה נתפסו 9.5 גרם של קנאביס. היא הורשעה בהברחת סמים ונגזר עליה עונש מאסר חמור של 7.5 שנות מאסר. ערעורה על גזר הדין נדחה.

 

ההערכות בישראל היו שהרוסים השתמשו בנעמה כקלף מיקוח במטרה למנוע את הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב לארה"ב, אך זו יצאה לפועל בכל זאת. משפחתה וחבריה של נעמה הובילו קמפיין ציבורי לשחרורה, ונתניהו, כמו גם הנשיא ראובן ריבלין, הפצירו בנשיא פוטין לחון את הצעירה הישראלית.

 

 

פריצת הדרך בפרשה הגיעה לקראת ביקורו של פוטין בארץ בשבוע שעבר, אז ההערכות היו כי הוא יאשר את החנינה. בארץ נפגש פוטין עם אמה של נעמה, יפה, ואמר לה: "הכול יהיה בסדר". בהמשך הובהר כי על נעמה לבקש בעצמה חנינה, ומשעשתה זאת הבקשה אושרה במהירות על-ידי ועדת החנינות במחוז מוסקבה, על-ידי מושל מוסקבה - ואתמול קיבלה את החותמת הסופית, של הנשיא פוטין.

 

גורם בפמליית ראש הממשלה טען אתמול ששחרורה של נעמה לא נעשה כחלק מ"עסקה" עם רוסיה. לדבריו, "השחרור נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לנתניהו". הגורם הוסיף כי "המדינה פעלה בעניינה של נעמה לא רק בגלל הערבות ההדדית - שנכונה גם למקרים נוספים - אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכולה הייתה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים